Como les visiones de los bilhonarios de la technologïa sobre la naturaleza humana dan fhorma al nuœssu mundo

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Nel sieglo XX, les visiones de los políticos de la naturaleza humana amoldaran les sociedahes. Sí q’ansí hagora, los creadores de nuœves technologïes imburrien mas & mas el cambio social. La vision de la naturaleza humana de sou, ye a day fhorma al sieglo XXI. Hemus saber que ven los technólogos nel coraçon de la humanidá.

L economista Thomas Sowell propunxo duês visiones de la naturaleza humana. La vision utópica ve la xhente cumo naturalmente bono. El mundo corrompe-nos, cun todo la xhente sabio ye a perfecionanos.

La vision catastrófica ve-nos inherentemente cumo defetuosos. La nuœssa gafez ye l egoismo. Nun podemus infhoutanos cun poder sobre outros. Nun existen soluçones perfeites, mal a penes contrapartides imperfeites.

La sciencia sofhita la vision catastrófïca. La historia tamien. Les revoluçones francesa, russa & tsina fhuerun visiones utópiques. Pavimentarun los sous caminos al paraisu cun 50 milhones de muœrtos.

Los paîs fundadores de los USA tuvierun la vision catastrófïca. Crearun torges & contrapesos pol amor d’acouta’ los peyores impulsos de los responsables políticos.

Visiones de technólogos

Ente tanto, quando los americanos fundarun les redes sociales, la vision catastrófïca scaeicîu-se. Infhoutaben-se nos fundadores fhaziendo malabarismos ente l sou interes propriu & l interes públicu al concibir estes redes & otener imensos bancos de datos.

Infhoutaben-se n q’usuarios, impreses & paises nun abusaríen del nuœvu Poder de la rede social. La xhente nun tuvo limitaçon. Esto lhevou al abusu & a la manipulaçon.

Tardíamente, les redes sociales adotarun visiones catastrófiques. Facebook hagora reconhoç que la regulamentaçon ye necessaria por otene’ lo meyor de los medios sociales.

El bilhonariu technólogu Elon Musk interessa-se por visiones catastrófiques & utópiques. Piensa ser “de fheitho per-bono lo mas de la xhente”. Sí q’ansí elhi sofhita al mercau, non al control gubernamental, quier concurrencia a fin de caltenenos honestos, & ve l mal na persona.

La vision catastrófïca de Musk imburria-nos a Marte, casu que l egoismo miope sfhaiga la tierra. Per outra parte, la suâ vision utópica assume q’a la xhente de Marte podría-se-y infhouta’ la democracia direta, a la que los paîs fundadores d’América y teníen lherça. La vision utópica de sou tamien assume que nos dar fherramientes por pensar meyor cincielhamente nun fhairá spoxiga’l nuœssu machiavelismo.

Bill Gates tira pelo catastrófico & trata de crear un mundo meyor dientro les limitaçones de la humanidá. Gates reconhoç el nuœssu interes personal & sofhita recompenses basades nel mercau & ansí adiudanos a comportanos meyor. Por ende, piensa que l “capitalismo creativo” ye a vincula’l interes propriu a la nuœssa ardencia inherente por adiudar a los outros, beneficiando a todos.

Peter Thiel considera l códigu de la naturaleza humana. Heisenberg Media/Flickr, CC BY-SA

Una vision catastrófïca stremada anda nos scritos de Peter Thiel. A esti investidor bilhonariu n technologïa influenciarun-lu los filósofos Leo Strauss & Carl Schmitt. Intrambos pensaben que l mal, na fhorma d’un impulsu por dominar, ye parte de la nuœssa naturaleza.

Thiel disestima la “vision illuminista de la bondá natural de la humanidá”. Contrariamente, cita elhi cun aprobaçon la vision de que los humanos son “potencialmente malinos ou polo menos seres pelligrosos”.

Les consequencies de ve’l mal

El filósofo aleman Friedrich Nietzsche avertîu q’aquelhos que lhutsen contra mostros han de dir cun precauçon pa nun se tornar mostros elhos mesmos. Staba ciertu.

Xhente que piensa nel mal, tien mas probabilidá de demonizar, deshumanizar & castigar a los malfheithores. Son mas propensos a sofhita’ la violencia tras & tres la trasgression d’outra xhente. Piensen que la violencia redemtora ye a erradica’l mal & salva’l mundo. Los americanos que crehen nel mal son mas propensos a sofhita’ la tortura, matar terroristas & possession d’armes nucleares de los USA.

Los technólogos que ven el mal corren el pelligro de crear soluçones coercitives. Aquelhos que crehen nel mal tienen ménos probabilidá de pensar profundamente n por que la xhente atúa d’essa maneira. Tamien tienen ménos probabilidá de ver como les situaçones influencien les açones de la xhente.

Dous anhos tres el 9/11, Peter Thiel fundou Palantir. Esta impresa crea programas q’analizen grandes grupos de datos, sofhitando impreses que combaten el fraude & adiuden al gubierno de los USA a combati’l crime.

Thiel ye un libertariu que sofhita a los republicanos. Cun esso & cun todo, promovîu a un neomarxista que sofhita a los demócratas, Alex Karp, de CEO de Palantir. Per tras de les diferencies de so, ha hi una fe compartida na pelligrosidá inherente de los humanos. La thesis de doutorau de Karp argumentara que tenemus un impulsu agressivu fundamental scontra la muœrte & la destruçon.

Tal cumo creher nel mal s’associa al sofhitu a la agression preventiva, Palantir nun spera simplemente a que la xhente cometa crimes. Patentou un “sistema de prevision de pelligro de delitos” que prediz los delitos & compruœba l sistema de prediçon policial. Elho alhevantou preocupaçones.

La vision catastrófïca de Karp reconhoç que Palantir tien falta de restriçones. Emfatiza que la xhudicatura ha collocar “torges & contrapesos na implementaçon” de la technologïa de Palantir. Diz que la utilizaçon de los programas de Palantir habría “decidise pola sociedá n un debate abiertu”, & non polos téchnicos de Silicon Valley.

Cun todo, Thiel cita lo que l filósofo Leo Strauss incamienta, de q’América parcialmente debe la suâ grandeza “a sviase ocasionalmente” de los principios de lhibertá & xhusticia. Strauss incamentou p’asconder tales sviaçones so un velo.

Thiel apresenta l argumento de Strauss de que mal a penes “la cordinaçon secreta de los servicios d’intelligëncia l mundo” ye a sofhitar una paz internacional giada polos USA. Esto evoca al Coronel Jessop na pellícula “A Few Good Men”, que sentîu que habría de tratar cun verdahes pelligroses na scuridá.

Podemus lhidiar cun la verdá?

Ve’l mal tres el 9/11 lhevou technólogos & gubiernos a sobrepassase cun la monitorizaçon. Esso inclui gasta’l sistema secretu anteriormente de computador XKEYSCORE, gastau pola Comision de Segurança Nacional de los USA p’apanyar datos de la xhente per Internet, que se vinculen a Palantir. El puœblo americano refhugou essi infoque & los processos democráticos aumentarun la supervision & limitarun la monitorizaçon.

Cara a la garma

Visiones catastrófiques apresenten pelligros. La lhibertá ye a ser inecessaria & coercitivamente limitada. Les raizes externes de la violencia, cumo excasez & exclusion, pueden inorase. D’outra maneira, si la technologuïa crea crecemiento económico, resolverá mũîthes causes externes de conflitu.

Les visiones utópiques inoren los pelligros internos. La technologïa que solo camuda l mundo ye insuficiente pa salvanos del nuœssu egoismo &, cumo argumento n un lhibru próximu, del nuœssu despeithu.

La technologïa ha camuda’l mundo trabayando dientro de les restriçones de naturaleza humana. Crucialmente, cumo Karp oserva, les istituçones democrátiques, non los technólogos, han, n últimu análisis, decidi’ la fhorma de la sociedá. Los resultahos de la technologïa han se’ los aportes de la democracia.

Elho ye a implicar que reconhoçamus verdahes dures sobre la nuœssa naturaleza. Intos, & si la sociedá nun quexhier confrontalos? Los que nun son a lhidiar cun la verdá fhaen a los outros temer fhalar.

Los technólogos straussianos, que crehen sí q’ansí, sin ousar fhalar, verdahes pelligroses, puœden sentise oblrigahos a defende’ la sociedá na scuridá antidemocrática. Extralimiten-se, non obstante alienten-los aquelhos que ven haber mas mal na fhala que na suâ supression.

Los griegos antiguos teníen un nome pa daquien cun la ousadía de dizir verdahes que podríen mangalos in pelligro — el parresista. Non ostante l parresista tenía falta d’un ascuîtha que prometier nun reacionar cun rabia. Esti contratu parresiásticu permitîu dizi’ la verdá de fhorma pelligrosa.

Vamus sfharrapar esti contratu. Tenemus que lu renovar. Armahos cun la verdá, los griegos sentierun que podíen mirar por sí mesmos, & polos outros. Armahos cun intrambes verdá & technologïa podemus aproximanos al complrimiento d’essa promessa.

Esta publicaçon sta scrita na version collateral / simplificada.

Setiembre 11, 2020 2.26pm BST

Autor

Simon McCarthy-Jones

Professor Associau n sicologïa clínica & Neurosicologïa, Trinity College Dublin

Declaraçon informativa

Simon McCarthy-Jones recibe financiaçon de la Fundaçon de la Investigaçon del Cerebro & Comportamiento, cun sé nos USA

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