Adîous al liberalismo: como l hyperindividualismo moderno lheva al hyperstatismo

Por tolera’ la xhente emancipaho mal a penes a los de la suâ propria classe, axhunta-se n minoríes que compiten ente sigo. El stau trata de regular — & politiza la vida quotidiana de toda la xhente. Nun ha hi salida per hagora.

Alexander Grau

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liberalismus

la sociedá moderna anda dividiendo-se n facetes siempre nuœves — cada una d’elhes, ente tanto, quier vese speyada sin distorsion. (Exposiçon nel sur de London, 2016).

La xhente moderno quier ser individuo. Lo que se reservaran delhos aristócratas & civiles ricos nos sieglos anteriores, una vida autodeterminada, autónoma, excéntrica, ye hagora un phenómeno de massa. Tres pouques décades, la urbanizaçon & la bayura massiva pulverizarun ambientes sociales centenarios & les normes, vezos & rituales de so, da quando strictos, & abrierun a quien se lo podía permittir un nivel de vida t’aquelha impossible d’afigurase.

Sí q’ansí les opportunidahes d’emancipaçon tamien produzen presion por emancipaçon. Intos cada question relativa al stylu de vida, cada plan de vida ha de s’arrepensar rigorosamente. La consequencia ye lo que l sociólogu Ulrich Beck tyamaría theologïzaçon postreligïosa quotidiana: “les decisiones del stylu de vida ‘divinizarun-se’. Questiones que disapaecieran cun Dîous anden hagora biltando nuœvamente nel muxicu la vida.”

Nun ha hi ya mas decisiones triviales. Torna-se todo importante & assume una significaçon. Cada acçon na vida tien hagora un valor symbólicu. Cada compra, cada cambio trabayu, cada companyeiro sexual torna-se compromisso d’un determinau plan de vida. L ego tornou-se l sou propriu dîous salvador.

La paradoxa de la discriminaçon

Sí q’ansí los dîouses reaccionen sensiblemente a la crítica. Cada reprehension, cada reprobaçon ye-yos heresía. Los dîouses quieren que los adoren. Applica-se esto a los dîouses de los tiempos archaicos, magar que tamien a los mũîthos milhones de dîousinos pequenhos modernos: l individualista emancipau del nuœssu presente quier lheva’ la vida de so de maneira radicalmente autónoma, & la suâ ​​vision ye la única que val. Ansí que por favor: la sociedá tien q’applaudir, ou meyor a inda, adorar.

Puœis na lógïca del ego auto-realizau, los applausos que nun se dan son una degradaçon. La xhente de la bayura moderna, por ende, nun quier solo que se lo tolere, tamien que se lo reconhoça, magar que les consequencies idiosyncrásiques de la suâ auto-realizacion stean inda distantes.

El Like-Button torna-se un sýmbolu d’una sociedá u la persona nun se contenta cun vivir una vida autónoma, tamien quier applausos pol sou stylu de vida. A quien niege issi applausu, culpará-se de la peyor offensa concebible n una sociedá d’auto-realizaçon: discriminaçon.

Esta ye la razon por que la discriminaçon anda hagora no cimeiro de la scala de los pecahos sociales. La consequencia ye la paradoxa de la discriminaçon: la persona moderna quier que la vean cumo l outro, casu contrariu nun sería singular; sí q’ansí a quien realmente lo aborde d’una fhorma differente de la deseada culpa-se de discriminaçon.

La invençon de la minoría

Non obstante la xhente de la modernidá emancipatoria nun quier solo los applausos de les masses. Cumo un dîousin de l auto-redempçon, requier una cámara d’echo u los sous proprios ideales s’honren n un conceyu de xhente afin. Forma-se un corru social u los miembros son dîouses & cleru n union personal: la minoría. Eiquí nun se celebren solo los proprios ideales de vida cumo un cultu, eleva-se tamien per riba les masses cumo communidá de la xhente iniciaho. & Cun éxitu. Puœis n una sociedá u todos quieren ser differentes, la pertenencia a una minoría torna-se pruœba del authénticu you: you sou una minoría, por tanto sou.

Por consequencia, la minoría ameyorará tamien moralmente. Cumo productu l individualismo moderno, la minoría tamien assume la suâ consciencia de superioridá moral. Nes minoríes & subcultures axhunten-se los inaptos & inconformistas & por tanto los pioneiros d’un stylu de vida que tamien ye superior d’un puntu vista éthicu.

Cumo parte d’una minoría, la persona nun s’emancipa solo de la sociedá mayoritaria, tamien apanya la offensiva moral. Hagora, n abordando les suês preoccupaçones – los dreithos de les minoríes – los deseos per-personales innoblecen-la.

La omnipresencia l discursu de les minoríes nos puœblros occidentales nada tien que ver cun la preoccupaçon pol dreithu de protecçon de les minoríes. Mas bien, tracta-se d’eleva’ la necessidá d’autoaffirmaçon de la persona n geta de significaçon & finalidá al nivel de les revindicaçones morales &, al cabu, legales.

Per sieglos, les minoríes anduvierun considerades moralmente inferiores por andar sviades de la norma, & la Illustraçon insistîu correctamente que dal xhuizio quantitativo produz un xhuizio moral. Cun todo, so les condiçones de l auto-realizaçon moderna, la Illustraçon torna-se tamien l oppuœsto a si: la minoría anda tornando-se hagora un valor positivu, precisamente por ser minoría.

El lhabor del stau

Esta conversion d’un términu statísticu n un moral tamien val a fin de re-interpreta’ la subrepresentaçon quantitativa de la discriminaçon & derivar d’elha revindicaçones morales & legales. El stau tien una posiçon fundamental eiquí.

Fhoi isti ta final del sieglo XX garante de los dreithos fundamentales liberales communes, transformou-se lhuœw na sociedá de les minoríes tribalizades tornando-se l administrador de la protecçon de les minoríes & interesses parciales. Implementen-se estos pol Stau pelos dreithos civiles communes: prescribe quotes, intervien nel dreithu propriedá ou nel dreithu voto & trata de regula’l idioma.

Esso explica como l scientista políticu americanu Patrick J. Deneen emphatiza “por que los stahos liberales de wœy — n América ou n Europa — se tornarun mas direccionistas & individualistas simultaneamente”. Emancipaçon & individualismo produzen “un cyclu auto-refhorçante u la persona cada vez mas disarraigada fortaleç el stau que la creara”.

Exacerba-se essa tendencia pol fheithu de que n una sociedá tribalizada les minories mas stremades s’axhunten competiendo por recursos materiales & ideales. Elho acaba inevitablemente n conflictos ente identidahes minoritaries contradictories.

Por dar un casu proeminente: les idees d’emancipaçon feminista cumplren cun los modelos a segir de los migrantes. Systemas de valores discrepantes da fheitho colliden. Que se tien que pensar, intos, d’una muçulmana emancipada n Occidente? Ha hi que la felicitar por alhiberase de les structures paternalistas? Ou somete-se elha a idees eurocéntriques & capitalistas d’autodeterminaçon? Ye un sýmbolu de cultura misógïna ou autoaffirmaçon contra l imperialismo cultural occidental?

Una vez q’estes situaçones competitives ente los medios minoritarios nun se son a resolver sin devaluar una minoría & polo tanto contradiziendo la lógïca de los discursos minoritarios, el Stau & les instituçones supranacionales tienen, n últimu análysis, el lhabor de disactiva’ los conflictos ente minoríes rivales. Fhai-se cargando a la mayoría la causa de los conflictos ente les minoríes. Stableç-se ansí una narrativa d’agressor-víctima que non solo allivia la competiçon ente minoríes, tamien les fortaleç normativamente & devalúa indagora mas la mayoria.

Ansí l pensamiento de l autodeterminaçon individual torna-se no oppuœsto de so. In cuœntes de libera’l phenómeno statísticu de la minoría de les associaçones normatives nel spíritu de la illustraçon, la sociedá individualista d’auto-realizaçon fhai-lo spoxigar moralmente.

El sou paraxismu auctoritariu arrefhuœrça-lu l fheithu de nun actuar de parte del simple Poder, ma cumo guardian de la moralidá minoritaria superior.

Al liberalismo afhuœgen-lu los sous proprios ideales.

Fhonte

Alexander Grau ye doutor in philosophía & auctor independiente. Lo que publicou mas recientemente ye "pessimismo cultural. Una súpplica" (2018) & "Hypermoral. El nuœvu deseo d'indignaçon" (2017).