Yukio Mishima

Yukio Mixima

Kimitake Hiraokaira (岡 公 威, Hiraoka Kimitake, 14 xhanheiro 1925 — 25 noviembre 1970), tamien conhocidu sol pseudónymo litterariu Yukio Mixima[a] (三 由 紀 夫, Mixima Yukio), fhoi un auctor, poeta, dramaturgu, actor, modello, director de cine xhapones, nacionalista fundador de la Tatenokai. Mixima considera-se un de los auctores xhaponeses mas importantes del sieglo XX. Considerou-se-lu pal Premio Nobel de Litteratura n 1968, sí q’ansí l premio fhoi pal sou connacional Yasunari Kawabata.[5] Les obres de sou incluen les noveles Confessiones d’una Máçcara & El Templo l Pavilhon Dourau & l ensayu autobiográphicu Sol & Fhierro. La obra de Mixima characteriza-se pol sou vocabulario luxuoso & metáphores decadentes, la suâ fusion de los stylos litterarios tradicionales xhaponeses & occidentales modernos & les suês affirmaçones obsessives de la unidá de belheza, erotismo & muœrte.[6]

La vida personal de Mixima fhoi controversa, lo que lu torna indagora una figura contestada wœy.[7][8][9][10] Ideologïcamente nacionalista de dreitha, Mixima formou la Tatenokai, una milicia civil disarmada, cul fin declarau de restaura’l poder al imperador xhapones. El 25 noviembre 1970, Mixima & quattro miembros de la suâ milicia intraríen n una base militar nel centro Tokyo, tomaríen al comandante cumo refen queriendo inspirar a les Fhuœrçes d’Autodefensa l Xapon a baltia’ la Constituçon de 1947. Al nun yos salir bien, Mixima committîu seppuku.

Índiç

1 Vida & obra

2 Herencia
3 Premios
4 Principales obres

5 Obres sobre Mixima
6 Véi tamien
7 Notes
8 Referencies
9 Vínculos externos

Vida & trabayu

Intamos

Mixima de nenhu (a cerca abril 1931)

Mixima nacîu nel districtu Yotsuya de Tokyo (hagora parte l Xinjuku). Sou paî fhoi Azusa Hiraoka, funccionariu gubernamental, & suâ maî, Xizue, yera fhiya l quintu director de l Academia Kaisei. El paî de Xizue, Kenzō Haxi, yera un studiosu de clássicos tsinos, & la familia Haxi serviera a la Cla Maeda de magar gëneraçones nel Dominio Kaga. Los wœlos paternos de Mixima fhuerun Sadatarō Hiraoka & Natsuko (nome de cadastro familiar: Natsu) Hiraoka. Tuvo una ermana mas pequenha, Mitsuko, que morrîu de typhus el 1945 a los 17 anhos, & un ermanu mas pequenhu, Chiyuki.[11]

La infancia de Mixima dominou-la la presencia de la wœla, Natsuko, que se lhevou al nenhin, xebrando-lu de la familia immediata varios anhos.[12] Natsuko yera niepta de Matsudaira Yoritaka, el daimyō de Xixido, na provincia de Hitachi, & criaran-lu na casa l príncipe Arisugawa Taruhito; elha caltenía considerables pretensiones aristocrátiques, mesmamente spuœis de casar cul wœlu Mixima, un burócrata que fhexziera fortuna na fronteira colonial acabante abrir al norte & q’acabaría tornando-se gubernador-gëneral de la prefeitura Karafuto na Islla Sajalin. Per parte la wœla, Mixima yera descendente directu de Tokugawa Ieyasu.[13] Natsuko yera propensa a la violencia & explosiones macabres, que se mentaríen occasionalmente nes obres de Mixima.[14] Ye por Natsuko que delhos biógraphos discobriríen la fascinaçon de Mixima pola muœrte.[15] Natsuko nun permittía que Mixima s’adventurare so la lhuz del sol, practicare qualquer typu de sport ou inredare cun outros nenhos; passaba la mayor parte l tiempu solin ou cun les primes & les suês monheques.[14]

Mixima tornou a la familia immediata a los 12 anhos. Sou paî, un home que y prestaba la disciplina militar, gastaba táctiques educatives tales que mangar al nenhu a la veira d’un tren in martsa. Tamien invadía l quartu Mixima a la geta d’evidencies d’interes “effeminau” pola litteratura & sfhixzo mũîthes vezes los manuscriptos del rapazin.

Schuœla & primeiros trabayos

A los seys anhos, Mixima matriculou-se na élite Gakuxūin, la Schuœla de Pares in Tokyo.[16] A los dolze anhos, Mixima intamou scribi’ les suês primeires histories. Lleía vorazmente les obres de varios auctores xhaponeses clássicos, tamien les de Raymond Radiguet, Oscar Wilde, Rainer Maria Rilke & outros auctores europeus, tanto la traducçon quanto la copia primitiva. Studiou alleman, frances & angles. De puœis de seys anhos na schuœla, tornou-se l miembru de ménos tiempu del conseyu editorial de la suâ sociedá litteraria. Mixima fhoi attraidu poles obres del auctor xhaponês Michizō Tachihara (1914–39), q’al in par criou una appreciaçon pola fhorma clássica de poesía xhaponesa de Waka. Los primeiros trabayos que se publicarun de Mixima incluíen poesía Waka inantea torna’ l attençon a la prosa.

Convidaría-se-lu a scribir un cuœntu na revista litteraria Gakuxūin & inviaría Hanazakari no Mori (花ざかりの森, “Viesca n plena floraçon”), una historia u l narrador describe sentir que los sous ancestros indagora viven dientro de sigo. Los professores de Mixima impressionarun-se mas, que recommendarun la historia a la estimada revista litteraria Bungei-Bunka. La historia gasta metáphores & aphorismos que mas tarde se tornaríen les suês marques patentades & publicaríen-se n fhorma de lhibru n 1944 n una ediçon limitada (4.000 copies) por causa de la excassez del papel quando la gerra. Por amparalu contra una posible reacçon de los sous camaradas de schuœla, los sous professores cunyaríen-y el pseudónymo “Yukio Mixima”.

La historia de Mixima, Tabako (煙草 “Tabaco”), publicada n 1946, describe delhos disdenes & abusos q’houbo de supportar na schuœla quando, mas tarde, confessaría a miembros del club de Rugby Union de la schuœla q’elhi pertenecía a la sociedá litteraria. Essi trauma tamien y fornecería material a la historia posterior Xi o Kaku Xonen (詩 を 書 く 少年, “El rapaz que scribía poesía”) el 1954.

Mixima recibîu un avisu de reclrutamiento del Exércitu Imperial Xhapones na Segunda Gerra Mundial. De la que lu examinaben, andaba acatarrhau & l médicu mocin del exércitu ascuîthou-y stertores al pulmon que se y diagnosticaríen erroneamente cumo tuberculosis; a Mixima declararun-lu intos impropriu pal servicio.[17]

Magar prohibiyi l paî auctoritariu scribir mas histories, Mixima continuou scribiendo todeles nuœithes a les ascondidielhes, sofhitau & amparau pola maî, que sempres sería la primeira n lley una nuœva historia. Assistiendo a palestres de díe & scribiendo de nuœithe, Mixima formaría-se na Universidá de Tokyo n 1947. Obtuvo un puœstu cumo funccionariu del gubierno n Finances & promovía-se pa una carreira promissoria. Sí q’ansí, Mixima exhaurîu-se tanto que l paî concordaría n que renunciare al cargu l primer anhu de trabayu por dedicase a scribir.

Litteratura de postgerra

Mixima scribîu romances, series de novelles populares, cuœntos & ensayos litterarios, pa tras de pieces altamente acclamades de theatro Kabuki & versones modernes del drama tradicional Noh. Kemono no Tawamure (獣 の 獣の戯れ, El Xhuœw de les Besties) considera-se una parodia de la pieça clássica de Noh Motomezuka, scripta nel sieglo XIV pol dramaturgu Kiyotsugu Kan’ami. Mixima intamou l cuœntu Misaki Nite no Monogatari (岬にての物語, “Una Historia nel Cabu”) el 1945, & continuou trabayando n elhi ta l final de la Segunda Gerra Mundial. Per xhanheiro 1946, vjsitou al famosu scriptor Yasunari Kawabata n Kamakura, lhevando cun sigo los manuscriptos de Chūsei (世 世, “Medioevo”) & Tabako, & pediendo conseyos & sofhitu de Kawabata. Per xhunho 1946, seguiendo les recommendaciones de Kawabata, Tabako publicaría-se na nuœva revista litteraria Ningen (人間, “Humanidá”).

Tamien per 1946, Mixima intamou l sou primer romance, Tōzoku (盗賊, “Lhadrones”), una historia sobre dous moços miembros de l aristocracia attraidos pol suicidio. Publicose n 1948, collocando a Mixima nes fhileires de la Segunda Camada de Scriptores de la Postgerra. Segîu cun Confessiones d’una Máçcara, un textu semiautobiográphicu d’un muçu homossexual que tien que s’asconder tras una máçcara por concasar cun la sociedá. Al romance fhoi-yi extremamente bien & fhixzo de Mixima una celebridá a los 24 anhos. Per 1949, Mixima publicou la serie d’ensayos Kindai Bungaku n Yasunari Kawabata, por quien elhi siempres diba tener una profunda appreciaçon.

Los sous scriptos rendierun-y celebridá internacional & considerables admiradores n Europa & nos USA, puœis mũîthes de les obres mas famoses de sou vertiríen-les al angles. Mixima movîu-se extensivamente; el 1952, vjsitou Grecia, que lu fascinaba de magar la infancia. Elementos de la suâ vjsita appaeceríen in Xiosai (, “El Son d’Ondies”), publicau n 1954, & inspirau na fábula griega de Daphnis & Chloe.

Mixima gastou d’eventos contemporaneos in mũîthes de les obres. El Templo l Pavelhon Dourau, publicau n 1956, ye una ficçon de la queima l famosu templo n Kyoto. O utage no ato (“Tres el banquete”), publicau n 1960, accompanhou da cerca los eventos al rodiu l políticu Hachirō Arita, Mixima fhoi processau por invasion de privacidá[18] pola campanya de sou por tornase gubernador de Tokyo. El 1962, el trabayu de Mixima de mas avanguarda, Utsukuxii hoxi (“Strelha Guapa”), que delhes vezes s’approxima a la ficçon scientífica, publicou-se cun una respuœsta crítica mixta.

Mixima considerou-se pal Premio Nobel de Litteratura trés vezes[19] & fhoi l favoritu de mũîthes publicaçones foranees.[20] Ente tanto, el 1968, el sou primer mentor, Kawabata, ganhou l premio Nobel & Mixima percibîu que la possibilidá de que lu dieren a outru auctor xhapones n un futuro próximo diben ser reduzides.[21] N un trabayu publicau n 1970, Mixima scribîu que los scriptores a los que yos imprestaba mas attençon na litteratura occidental moderna yeren Georges Bataille, Pierre Klossowski & Witold Gombrowicz.[22]

Actuar & modelleo

Mixima tamien fhoi actor & tuvo un rol protagonista nel audiovisual de 1960 de Yasuzo Masumura, Lherça de Morrer. Tamien tuvo papeles n outros audiovisuales, incluiendo Yukoku (conduzidu por elhi mesmu, 1966), Lhagartu Negru (conduzidu por Kinji Fukasaku, 1968) & Hitokiri (conduzidu por Hideo Goxa, 1969). Tamien cantou la música thema de Lherça de Morrer (lhettra de sou; música de Xichiro Fukazawa).

Mixima sobresalîu cumo modello photográphicu n Ba-ra-kei: Calvario por Roses d’Eikoh Hosoe, ansí cumo n Samurai muçu: Fisiculturistas del Xhapon & Otoko: studios photográphicos del home xhapones por Tamotsu Yatō. L auctor americanu Donald Richie fhixzo un relatu curtiu & animau de Mixima, vestidu cun una tanga & armau cun una spada, posando na nieve n una de les sessiones photográphiques de Tamotsu Yato.[23]

Vida privada

Yukio Mixima (baxo) cun Xintaro Ixihara n 1956

El 1955, Mixima assumîu l entreine cun pesos & l sou systema d’entreine de trés sessiones per selmana nun s’interrumpiería nos postreiros 15 anhos de la suâ vida. Nel sou ensayu de 1968 Sol & Fhierro,[24] Mixima deplorou l émphasis que se daba polos intelectuales a la mente sobre l cuœrpu. Mas tarde, Mixima tamien se tornaría per-hábile n kendo, sgrima tradicional xhaponesa.

Spuœis de considerar brevemente una alliança conyugal cun Michiko Xōda (que mas tarde casaría cul príncipe heredeiru Akihito & se tornaría la imperatriz Emérita Michiko),[25] Mixima casou cun Yoko Sugiyama l 11 xhunho 1958. L axhuw tuvo dous fhiyos: una fhiya tyamada Noriko (nacida l 2 xhunho 1959) & un fhiyu tyamau Lichiro (nacidu l 2 mayo 1962).

Ente que trabayaba n Colores Prohibidos, Mixima vjsitaba tsigres gais del Xhapon.[26] La orientaçon sexual de Mixima yera una question que y incomodaba a la vilda, & elha siempres negaría la homossexualidá tres la muœrte d’elhi.[27] El 1998, el scriptor Jiro Fukuxima publicou un textu de la suâ relaçon cun Mixima n 1951, incluendo quinze chartes ente elhi & l famosu novellista. Los fhiyos de Mixima processarun a Fukuxima & fhoi-yos bien por violaçon de la suâ privacidá & dreithos auctoriales.[28]

El 1967, Mixima inquadrou-se na Fhuœrça d’Autodefensa n Superficie (GSDF) & passou per un entreinamiento básico. Un anhu mas tarde, formaría la Tatenokai (“sociedá de scudos”), una instituçon de milicia privada eguada principalmente por moços studiantes que studiaben principios marciales & disciplina phýsica & xhuraben defender al Imperador del Xhapon. Mixima entreinou-los elhi mesmu. Ente tanto, sol ideario de Mixima, l imperador nun yera necessariamente l imperador reynante, ma la essencia abstracta l Xhapon. N Eirei no Koe (“Vozes de los Muœrtos Heroicos”), Mixima denunciou al Imperador Hirohito por renunciar a la suâ revindicaçon de divinidá tres la Segunda Gerra Mundial, argumentando que milhones de xhaponeses morrieran na gerra pol sou imperador “Dîous vivo” & que l imperador Xowa al renunciar a la suâ divinidá significaba que todes esses muœrtes fhueran sin dal xacíu.

Nos sous últimos diez anhos de vida, Mixima scribîu varies pieces lharges, actuou n varios audiovisuales & coimpobinou una adaptaçon d’una de les histories de sou, Patriotismo, el Ritu l Amor & la Muœrte. Tamien continuou l trabayu na tetralogïa final de sou, El Mar de la Fertilidá (Hōjō no Umi), q’appaecería n formato serializau mensalmente n septiembre 1965.

Mixima defendîu una marca per-individual de nacionalismo al final de la vida. Terrecíen-lu los ezquierdistas, particularmente pol sou compromisso franco cun Buxido, el códigu samurai, & nacionalistas tradicionales pola suâ affirmaçon, in Bunka Bōeiron 防衛 (文化論, “Una Defensa de Cultura”), de que Hirohito había d’abdicar & assumi’ la responsabilidá pola perdiçon de vides na gerra.

Tentativa de guœlpe & suicídio ritual

Mixima proferiendo l sou discursu na tentativa fracassada de guœlpe pouco inantes del seppuku (25 noviembre 1970)

El 25 noviembre 1970, Mixima & quattro miembros de la Tatenokai, so pretextu, vjsitarun al comandante del Campu Ichigaya, la sé n Tokyo del Comandu Oriental de les Fhuœrçes d’Autodefensa l Xhapon.[27] Nel interior, abarricarun el despatsu & amarrarun al comandante al sou assientu. Cun un manifiestu preparau & una pancarta enumerando les suês demandes, Mixima salîu a la varanda por fhalar a los soldahos que s’axhunctaben a baxo. El sou discursu pretendía inspirar un guœlpe de stau pol amor de restaura’l poder del imperador. Mal algamou a penes a irritar a los militares & ridiculizarun-lu. Terminou l sou discursu planeau de puœis d’unos minutos, arretornou al dispatsu l comandante & executou seppuku. El Deber de sofhitu kaixakunin final d’esti ritual (a fin de decapitar Mixima) attribueran-lu al miembru Tatenokai Masakatsu Morita, que nun lu fhoi a executar adequadamente. De puœis de trés tentatives fracassades de taya’ la cabeça de Mixima, permittîu q’outru miembru Tatenokai, Hiroyasu Koga, lu decapitare. Morita intos s’axhenoyou & s’apunyalou l abdómen & Koga nuœvamente complrîu l Deber de kaixakunin.[29] Esti guœlpe tyama-se “Mixima jiken” (事 件 事件, “Incidente Mixima”) nel Xhapon.

Outru elemento tradicional del ritual de suicidio fhoi la composiçon de los que se tyamarun poemas de muœrte inantia d’intrar na sé.[30] Mixima planeou l sou suicidio meticulosamente polo ménos un anhu & nun houbo quien, a fhuœra l gruppo scoyidos a dedu de miembros de la Tatenokai, que tuviera dala indicaçon de lo q’elhi andaba planeando. El sou biógraphu, el traductor John Nathan, incamienta que la tentativa de guœlpe mal yera a penes un pretextu pal ritual de suicidio cun que Mixima sonyaba ha mũîthu tiempu.[31] Mixima garantîu que los sous negocios stuvieren al díe & deixou denheiro pola defensa legal de los trés miembros sobrevivientes de l Atenokai.

Herencia

Mũîtha speculaçon cercou l suicidio de Mixima. Nel momento de la muœrte, staba acabante completa’l lhibru final de la tetralogïa Mar de la Fertilidá.[27] Reconhocîu-se cumo un de los stylistas mas importantes de la postgerra n idioma xhapones. Mixima scribîu 34 novelles, peles 50 pieces, pelos 25 lhibros de cuœntos & polo menos 35 lhibros d’ensayos, un libretto, & tamien un audiovisual.

Túmulu de Yukio Mixima nel cemeterio de Tama. Inscripçon: “sepultura de la familia Hiraoka”

El túmulu de Mixima atopa-se nel cemeterio Tama n Fuchu, Tokyo. El Premio Mixima creou-se n 1988 por day honor a la vida & obra de sou. El 3 xhuneto 1999, “Mixima Yukio Bungaku-kan” (三島 由 紀 夫 文学 館, “Museo Litterario de Mixima Yukio”) abrîu-se n Yamanakako.

Un audiovisual biográphicu de 1985 de Paul Schrader intitulau Mixima: una Vida n Quattro Capítulos describe-y vida & obra; sí q’ansí nunca s’apresentaría una representaçon theatral nel Xhapon. Un audiovisual del 2012 intitulau 11:25 l díe u elhi scoyîu la suâ propria destinaçon tamien contempla l últimu díe de Mixima.

El 2014, Mixima fhoi una de les persones honrades inaugurales nel Rainbow Honor Walk, una strada de la fama na barriada Castro de San Francisco, observando a la xhente LGBTQ que “tienen fheitho contribuçones significatives nos sous campos”.[32][33][34]

Premios

  • Xincho de Xinchoxa Publishing, 1954, por El Son d’Ondies
  • Premio Kixida de drama, de Xinchoxa Publishing, 1955, por Xiroari no Su (巣 の 巣, “Nial de les Termites”);
  • Premio Yomiuri de Yomiuri Newspaper Co., por meyor novella, 1956; El Templo l Pavelhon Dourau[35]
  • Premio Xuukan Yomiuri por Xingeki de Yomiuri Newspaper Co., 1958, por Bara a Kaizoku (薔薇と海賊, “Rosa & Pirata”)
  • Premio Yomiuri de Yomiuri Newspaper Co., al meyor drama, 1961, Toka no Kiku (十 日 の 菊, “El chrysanthemo nel décimu”,”El díe spuœis de la feîra”)
  • Un de los seys finalistas de la competiçon Premio Nobel de Litteratura, 1963.[36]
  • Premio Mainichi d’Arte de Mainichi Ximbun, 1964, por Seda & Introspecçon
  • Premio Festival d’Arte del Ministerio d’Educaçon, 1965, por Madame de Sade

Principales obres

Litteratura

Artículu principal: Bibliographía de Yukio Mixima

yukio mishima I

Pa tras de pieces de stylu contemporaneu, cumo Madame de Sade, Mixima scribîu n dous de les trés menes de theatro xhapones clássico: Noh & Kabuki (cumo orgulhosu Tokyoita, nin siquier assistiría al theatro Bunraku de marionetes, que siempres s’associou a Osaka & a provincies).[38]Magar Mixima tener usaho themas, títulos & characteres del cánon Noh, les suês peculiaridahes & scenarios modernos, cumo hospitales & salones de baille, surprehendierun al públicu avezau a los cánones primitivos stablicidos ha ya mũîtho. Donald Keene traduzîu Cinco Pieces Modernes Noh (Tuttle, 1981; ISBN 0-8048-1380-9). Mũîthos outros remanecen sin traducçon &, por tanto, nun tienen un títulu “official”; n essos casos, ye preferible usa’l títulu rōmaji.

Audiovisuales

yukio mishima II

Trabayos sobre Mixima

Véi tamien

Notes

Referencies

Vínculos externos