Acceleracionismo

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Acceleracionismo: como una philosophía residual prevîu l futuro n que vivimus

Véi copia primitiva

El mundo anda camudando a una velocidá trepidante — solo que pante delhos pensadores, nun ye rápido abondo. L acceleracionismo ye una idea pelligrosa ou fhala de los nuœssos tiempos confusos?

por Andy Beckett

Mediu sieglo ha, nel gran anhu hippie de 1967, un muçu scriptor reconhocidu de ficçon scientífica americanu, Roger Zelazny, publicou l sou tercer textu. De varies maneires, Lord of Light yera de la suâ épocha, inredando-se pela mythologïa hindú importada & pel diálogu cósmicu. Ente tanto, habíen tamien mantses de daqué mas prospectivo & político. Una vertiente de la trama refería-se a un collectivu revolucionarios que quería lheva’ la sociedá “a un nivel mas altu”, transformando subitamente l actitude n relaçon a la technologïa. Zelazny tyamou-los acceleracionistas.

Elhi & l lhibru stan in gran parte scaeicidos hagora. Non obstante, cumo dixo l scriptor de ficçon scientífica mas duradeiru JG Ballard in 1971, “lo que los scriptores de ficçon scientífica moderna inventen wœy, vós & you gastaremus-lo manyana”. Nes últimes cinco décades, & specialmente nos últimos anhos, bona parte l mundo martsou mas aina. Patrones de trabayu, cyclos políticos, technologïes quotidianes, vezos & dispositivos de communicaçon, reconstrucçon d’urbes, acquisiçon & eliminaçon de bienes — todo esso accelerou. Ente q’esso, nel mesmu mediu sieglo, passou-y quasj que da fheitho desapercibido a los media ou a l academia convencional, l acceleracionismo solidificou-se gradualmente dende un dispositivu ficcional ta un movemiento intelectual real: una nuœva maneira de pensar sobre l mundo contemporaneo & l sou potencial.

Los acceleracionistas argumenten que la technologïa, particularmente la informática & l capitalismo, specialmente la variedá global mas aggressiva, ha accelerase massivamente & intensificase — seya por ser esti l meyor camin a segir pola humanidá, ou por nun haber alternativa. Los acceleracionistas favorecen l automaçon. Favorecen la fusion addicional de lo numérico & de lo humano. Avezen favorece’ la derregulaçon de los negocios & reduzir drasticamente l gubierno. Piensen que la xhente ha cesar d’illudise cun que l progressu económicu & téchnicu ye a controlase. Avezen pensar que la convulsion social & política tien un valor per se.

L acceleracionismo, por tanto, vaî scontra l conservadorismo, el socialismo tradicional, la socialdemocracia, l ambientalismo, el proteccionismo, el populismo, el nacionalismo, el localismo & todeles outres ideologïes que tratarun de moderar ou arreverti’l rhythmu de cambio ya enforma perturbador & apparentemente disruptivu del mundo moderno. “L acceleracionismo ye una heresía política”, scriben Robin Mackay & Armen Avanessian na suâ introducçon a #Accelerate: The Accelerationist Reader, un lhibru da quando alhouriante, da quando emocionante, que se publicou n 2014 & que continúa siendo la única gía adequada pal movemiento existente.

Cumo outres heresíes, l acceleracionismo tuvo camades d’adeptos, declarahos ou no: transmittiendo les suês idees los unos a los outros, refinando delhes & renunciando a outres, communicando-se n un idioma privau, axhuntando-se a figures dominantes, competiendo por atopa’ la próxima revelaçon de la fe, dividiendo-se n facçones, queimando-se. Existen, ou houbo, acceleracionistas de los USA, Canadá, Gran-Bretanya, Allemanya, Italia & Francia. El movemiento produzîu lhibros, ensayos, diarios, manifiestos, cartafhuœyos electrónicos, batalhes nos medios sociales — & communicahos enigmáticos, quasj que non classificables, combinando ficçon dystópica cun una gamma alhouriante de theoría política, cultural & económica.

Occasionalmente, los acceleracionistas occupen puœstos de professor nes universidahes. Realizen xhuntances públiques sporádiques, a fin de pensar in voz alta, argumentar & acquirir conversos. Delhos fragmentos que se gravaran puœden incontrase n YouTube: scenes scures de moços intensos fhalando hypnoticamente sobre l futuro, polo commun cun música electrónica & visuales abstractos ximelgando-se al fhundu, pante audiencies da quando tracamundiades in sales d’aula mal illuminades.

Al quando, probablemente mal houbo a penes delhes dezenes d’acceleracionistas pel mundo. El selho solo anda n usu regular de magar 2010, quando s’imprestou del lhibru de Zelazny por Benjamin Noys, un fhuœrte críticu l movemiento. Ente tanto, per décades, mas que los pensadores contemporaneos orthodoxos, los acceleracionistas concentren-se n mũîthes de les questiones centrales del final del sieglo XX & inicio l sieglo XXI: l ascension de la Tsina; l ascension de l AI; que significa ser humano n una dómina de dispositivos electrónicos intrusivos & viciantes; los fluxos apparentemente incontrolables de les rules globales; el Poder del capitalismo cumo una rede de deseos; la fronteira cada vez mas confusa ente lo figurativo & lo factual; la redefiniçon de les nuœsses mentes & cuœrpos por músiques & cine cada vez mas rápidos; & la complicidá, repulsa & emoçon que mũîthos de nós sentimus cun la velocidá de la vida moderna.

“Todos vivimus n un systema operacional que se creou pola tríade accelerada de gerra, capitalismo & la IA wœnyante”, diz Steve Goodman, un acceleracionista británicu que ta contrabandeaba les suês idees dramátiques conscientemente pa la música de dança, por acio d’una acclamada gravadora, Hyperdub. “Preste ou no”, argumenta Steven Shaviro, un observador americanu del acceleracionismo, nel sou lhibru de 2015 sobre l movemiento No Speed ​​Limit, “todos somus acceleracionistas hagora”.

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Illustraçon de Bratislav Milenkovic


Celebra’ la velocidá & la téchnica tien los sous pelligros. Ha un sieglo, los scriptores & artistas del movemiento futurista italiano apassionarun-se poles máchines de la era industrial & la suâ apparente capacidá de revigorece’ la sociedá. Mũîthos futuristas acompanyarun essa fascinaçon cul fascismo & cun la gerra. & Siendo delhes obres futuristas indagora admirades, la reputaçon del movemiento nunca se recuperou.

Una de les figures centrales del acceleracionismo ye l philósophu británicu Nick Land, que dîou palestres na Universidá de Warwick na década de 1990 & lhœw abandonou abruptamente l academia. “Los philósophos son viviseccionistas”, scribîu n 1992. “Tienen la sapiencia exacta & reptiliana compartida por todolos q’experimenten couses vives”. Iain Hamilton Grant, un de los alumnos de Land, alcuœrda-se: “Siempre había una tendencia n todos nós por attrahe’ lo liberal, & Nick fhoi l meyor pa elho.”

Dende Warwick, Land publica prolificamente n internet, non siempre cul sou propriu nome, sobre la suppuœsta obsolescencia de la democracia occidental; tamien scribîu cun approbaçon sobre “biodiversidá humana” & “classificaçon humana capitalista” — la idea pseudoscientífica, actualmente popular na extrema-dreitha, de que differentes races “naturalmente” se stremen nel mundo moderno; & sobre la suppuœstamente inevitable “disintegraçon de la specie humana” quando la intelligëncia artificial ameyore lo sufficiente.

Outros acceleracionistas hagora se distancien de Land. Grant, que dá philosophía na Universidá del oeste d’Anglaterra, diz d’elhi: “procuro nun lle’ les suês couses. La xhente [nel movemiento acceleracionista] avergonça-se. Paeç-yos un maton. Quien ye acceleracionista, reflexivo, piensa: ‘ta que puntu vaî lhuœnye por de mas?’ Solo que, nuœvamente, ta mesmamente fhaer essa intruga ye l oppuœsto del acceleracionismo. ”L acceleracionismo nun tien que ver cun la restricçon”.

Ta l sou críticu Benjamin Noys admitte tene’l movemiento una fascinaçon. “Accelerar ye una pallabra sexy”, diz elhi — nun ye daqué commun na philosophía. Los artistas decididamente transgressores Jake & Dinos Chapman associen-se al movemiento & son collaboradores de Land d’ha mũîthu tiempu. Una de les suês pinctures grotesques & frenétiques sta na cobierta de los sous scriptos recopilados, Fanged Noumena, que se publicou n 2011, continiendo delhos de los episodios mas scuros & fascinantes del acceleracionismo. Al intamu d’esti anhu, copies de segunda mano del lhibru, q’hagora s’anden re-imprimiendo, staben vendiendo-se n Amazon por £ 180.

Nos nuœssos tiempos politicamente febriles, les idees impacientes, intemperantes & possiblemente revolucionaries del acceleracionismo paecen relevantes, ou polo ménos intrigantes, cumo nunca indenantea. Noys diz: “los acceleracionistas siempre paecen tener una respuœsta. Si l capitalismo sta diendo aina, elhos dizen que tien falta dir mas aina. Si l capitalismo cute daqué na strada & diminui la velocidá”– cumo ocurrîu de magar la crisis financieira de 2008 — “dizen que tien falta impulsase”. La campanya eleitoral disruptiva de los USA & la presidencia zunosa de Donald Trump, & les suês polítiques ultracapitalistas, antigubernamentales, vieran-se por un númeru creciente d’observadores — delhos allarmando-se, a outros prestando-yos — cumo la primer manifestaçon dominante d’una política acceleracionista. Nos últimos anhos, Noys notou idees acceleracionistas “resonando” & siendo “circulades” ayures, dende partes protechnologïa de la ezquierda británica ta ricos círculos libertarios & d’extrema-dreitha n América. In cartafhuœyos electrónicos alternativos a mandreitha, Land in particular tornou-se un nome a exorcizar. Los commentaristas observarun cun enthusiasmu les connexiones ente delhes de les suês idees & l pensamiento l bilhonariu libertariu de Silicon Valley Peter Thiel & l stratega iconoclasta de Trump, Steve Bannon.

“In Silicon Valley”, diz Fred Turner, historiador cabeçaleiru de les industries informátiques d’América, “l acceleracionismo fhai parte de todu un movemiento q’anda diziendo: nun tenemus falta ya de polítiques [convencionales], podemus lhibranos d’ ‘ezquierda’ & ‘dreitha’, solo si acertamus cun la technologïa. L acceleracionismo tamien concasa cun la maneira como los dispositivos electrónicos se commercializen — la promessa de que, finalmente, nos adiudarán a deixa’l mundo material, todu l tracamundio de lo phýsico, bien a tras.”

Pante Turner, l appellaçon del acceleracionismo ye tan vieya quanto moderna: “anden fhalando n un idioma milenar”, promittiendo q’un vagu cambio universal anda próximo. Noys allerta que los acceleracionistas anden tratando de “revindica’l futuro”.


De cierta fhorma, Karl Marx fhoi l primer acceleracionista. El Manifiestu Communista de so de 1848 cincou tan impressionau quanto plasmau cul capitalismo, cun la suâ “constante revoluçon de la producçon” & “perturbaçon ininterrupta de todeles condiçones sociales”. Elhi vía un capitalismo cada vez mas frenético cumo l preludio essencial pal momento n que l civil commun “finalmente s’oblriga a incarar… les suês condiçones reales de vida” & iniciar una revoluçon.

Ente tanto, fhoi n Francia, al cabu la década de 1960, quando les idees acceleracionistas se disinvolvierun per primer vez de maneira sustentada. Smolrecidos pol fracassu de la revuœlta d’ezquierda de 1968 & pol apparentemente interminable spoxige económicu de la postgerra nel oeste, delhos marxistas franceses decidierun ser necessaria una nuœva respuœsta al capitalismo. In 1972, el philósophu Gilles Deleuze & l psychoanalista Félix Guattari publicarun Anti-Oedipus. Yera un lhibru inquietu, ampliu & attraente, ambiguu, q’incamentaba que n vez de simplemente opponese al capitalismo, la ezquierda habría reconhoce’ la suâ capacidá de libertar & opprimi’ la xhente, & habría tratar de fortalecer esses tendencies anárchiques, “pa dir mas lhuœnye… nel movemiento de les rules… por ‘accelera’l processu’ ”.

Dous anhos mas tarde, outru marxista frances disilludidu, Jean-François Lyotard, extendîu l argumento inda mas provocativamente. El sou lhibru Économie Libidinale, de 1974, declarou que mesmamente los aspectos oppressivos del capitalismo “gozaben-los” aquelhos que les suês vides el systema arreordenaba & acceleraba. Pa de tras, nun había alternativa: “el systema de capital ye, quando todo sta ditho & fheitho, natural”.

In Francia, los dous lhibros yeren controversos. Finalmente, Lyotard repudiou Économie Libidinale cumo l sou “lhibru del mal” & passou a outros assumptos. Deleuze & Guattari allertaríen nel sou próximu lhibru, A Thousand Plateaus, que se publicou n 1980 — quando al capitalismo relativamente benigno de la postgerra andaba varriendo-lo la version mas brava & mas dura de la era Thatcher-Reagan — de que mũîtha acceleraçon capitalista podría lhevar a la sociedá a los “fhoracos negros” del fascismo & del nihilismo.

Ente tanto, na Gran-Bretanya, l Anti-Oedipus & la Economie Libidinale acquirieran un status differente. Cumo gran parte la philosophía francesa de postgerra, ignorou-los décades el mainstream académicu, cumo extranyos por de mas in todolos sentidos, & nin fhueran traduzidos pal angles ta 1983 & 1993, respectivamente. Sí q’ansí, pante un pequenhu númeru philósophos británicos, los dous lhibros fhuerun una revelaçon. Iain Hamilton Grant conhocîu Economie Libidinale pela primer vez cumo studiante de master in Warwick al intamu los anhos 90. “You nun podía crehelo! Un lhibru d’un marxista diziendo: ‘Nun ha hi como scapar d’esso’, significando capitalismo, & que somus todos pequenhos catsos de deseo d’ingëniería, que concasen n un systema immensu — essa ye la primer vez, ta unde you sei”. Grant “quedou viciau”.  In vez de scribi’ la suâ dissertaçon, passou seys meses obsessivos produziendo la primer traducçon al angles.

Talos proyectos de philosophía exploratoria toleraran-se n Warwick d’una maneira que nun se daba n outres universidahes britániques. Warwick fundaran-la na década de 1960 cumo una universidá q’experimentaría & s’involucraría cul mundo contemporaneo. Na década de 1990, el sou campus a fhuœra la vilha, un pelin xebrau, de torres & zigurates paecía mas disgastau que futurista, sí q’ansí l sou ethos primitivu vivía n delhos departamentos, cumo nel de philosophía, u studiar scriptores franceses d’avanguarda yera la norma. Nel muxicu d’esta actividá andaba un nuœvu professor muçu nel departamento, Nick Land.

Land yera un home leve & feble, cun una mirada de fhierro, una voz suave, ma convincente, & un aire de surprehendente infhoutu intellectual. “mũîtha xhente ye experto”, diz Grant, “sí q’ansí nunca testimoniei daquien que podier destruir una thesis de maneira tan forense”. Robin Mackay, que tamien se tornou un de los alumnos de Land, alcuœrda-se: “Nick andaba siempre a piques de dizir ‘Nun vos preoccupar por ller esso’. Solo q’elhi ya lo lleyera todo! ”

Al intamu los anhos 90, Land distillara la suâ lectura, q’incluía Deleuze, Guattari & Lyotard, n un todo d’idees & un stylu scriptura que, polo ménos pante los alumnos, yera visionariu & emocionantemente pelligrosu. Land scribîu n 1992 que l capitalismo nunca se disincadenara propriamente, siempre lu arretuviera la política, “la última gran condescendencia sentimental de la humanidá”. Considerou Europa un sitiu scleróticu & cada vez mas residual, “la broça racial d’Asia”. & Vîu la civilizaçon ayures accelerando n direcçon a un apocalypsis: “El disturbio ha augmentar… Qualquiera organizaçon [humana] ye… una mera… deviaçon nel inexorable fluxu de la muœrte”. Land dîou classes theatrales extranyes: scalando sielhes ente que fhalaba, ou sentando pandu, canhicando-se a lantre & a tras. Tamien adobou los sous pronunciamientos cun humor nigru. Dizía al públicu de les palestres: “Trabayo na staya l collapsu de los studios de la civilizaçon occidental”. Un quartu sieglo mas tarde, delhos exstudiantes de philosophía de la Warwick indagora fhalen d’elhi cun admiraçon. Robin Mackay diz: “Avulta-mi ser elhi un de los philósophos mas importantes de los últimos 50 anhos.”

Sí q’ansí, cumo possible gía del futuro, Land yera, de cierta fhorma, abondo antiquau. Ta l final de los anhos 90, gastaba un vieyu computador Amstrad de pantalha verde, & los sous scriptos iniciales de Warwick continíen mũîthes mas referencies a philósophos de los sieglos XVIII & XIX — Friedrich Nietzsche yera una fixaçon — q’a pensadores ou cultura contemporaneos. La version de Warwick del acceleracionismo nun se crystalizou da fheitho ta tyigar outros radicales al departamento de philosophía mediando los anhos 90.

Sadie Plant yera una d’ente elhos: una exprofessora de studios culturales de la Universidá de Birmingham, del studio de la cultura popular moderna. Mark Fisher, un exalumnu d’elha n Birmingham, yera outru participante. Elhi yera nerviosu & intensu, ente tanto elha yera agradable & accessible. Un tiempu, pel intamu los anhos 90, elha & Land formarun axhuw sentimental.

Ansí cumo Land, Plant & Fisher lleyeran los acceleracionistas franceses & fhuerun cada vez mas hostiles al dominio que consideraben de les idees tradicionales d’ezquierda & liberales nos departamentos d’humanidahes británicos & pel mundo ayures. Al contrario de Land, Plant & Fisher yeren technóphilos: elha tenía un computador Apple adelantrau, elhi yera un usuariu adelantrau de computin. “Los computadores… geten caminos exponenciales accelerahos, proliferando, miniaturizando & axhuntando”, scribîu Plant in Zeroes and Ones, un lhibru cun cafeína de 1997 sobre l disinvolvemiento de la computaçon. Plant & Fisher tamien yeren adeptos compromissos cun los films d’acçon & música de dança cada vez mas cynéticos de los anhos 90, a los que víen cumo fhormes d’arte popular q’incorporaben les possibilidahes de la nuœva era numérica.

Cun Internet tornando-se parte de la vida quotidiana pela primer vez & l capitalismo apparentemente triumphante tres el collapsu l communismo n 1989, una crehencia de que l futuro se moldaría quasj q’inteiramente polos computadores & pola globalizaçon — l accelerau “movemiento de les rules” que Deleuze & Guattari convocaran ha duês décades — sparcía-se pola academia & pola política britániques & americanes nos anhos 90. Los acceleracionistas de Warwick andaben na avanguarda.

Ente tanto, había duês visiones stremades del futuro. Nos USA, revistes infhoutadores & colorides cumo Wired promovíen lo que se conhocîu cumo “la ideologïa californiana”: l affirmaçon optimista de que l potencial humanu diba debloquease n qualquier sitiu pola technologïa informática. Na Gran-Bretanya, essi optimismu influenciou al New Labour. In Warwick, ente tanto, les prophecíes yeren mas scures. “Un de los nuœssos motivos”, diz Plant, “yera precisamente mina’l allegre utopismo de los anhos 90, mũîthos paecíen per-conservadores” —  na suâ oppinion, un deseo masculino antiquaho de salvaçon por acio de catsivatses. “Queríamus un mundo mas abierto, convulso & complicaho, & non un nuœvu orde brilhante”.

Los acceleracionistas de Warwick tamien tuvieran influencies del sou ambiente. “La Gran-Bretanya de los anhos 90 paecía ingurriada, buxa,  arruinada”, diz Mackay, “vîmus el capitalismo & la technologïa cumo esses fhuœrçes intenses que tractaben de dominar un cuœrpu decrépitu.” Por observa’l processu & adiudar a apressalu, in 1995, Fisher, Land, Mackay & duês dolzenes d’outros studiantes & académicos de Warwick crearun una nuœva instituçon radical: la Unidá de Pesquisa sobre Cultura Cybernética (CCRU). Sería un de los collectivos mas mythologïzahos de la historia intellectual británica reciente.


El CCRU existîu cumo una entidá totalmente funccional ménos de cinco anhos. Un tiempu, basou-se n una única officina nos curredores strẽithos del departamento de philosophía de Warwick, u yera una parte non official. Mas tarde, la sé de la unidá fhoi un quartu arrendau nel centro gëorgïano de la vilha, nes proximidahes de Leamington Spa, in riba una filial de la Body Shop.

In décades, referencies temptadores al CCRU passarun per sitios políticos & culturales, revistes de música & arte & les partes mas cerebrales de la prensa de moda. “Ha hi collectivos de studiantes na faxa de los 20 anhos q’arrescenifiquen les nuœsses práctiques”, diz Robin Mackay. De magar 2007, impobina una respeitada editora de philosophía, Urbanomic, cun ediçones limitades de publicaçones antigues del CCRU & nuœves colleçones de scriptos del CCRU, salientades ente los sous productos.

El CCRU andaba consciente de la suâ figura cumo modelo de magar l intamu. El sou nome yera deliberadamente duru, cun una insinuaçon a militar ou a robótico, specialmente quando los sous miembros intamarun scribir & a referise a si mesmos collectivamente, sin un artículu definidu, cumo “CCRU”. El 1999, arresumîu la suâ historia al sympáticu communicador musical Simon Reynolds, nel stylu concisu & disincarnau que yera la suâ marca: “CCRU… disincadena-se a partir d’outhoubre de 1995, quando usa Sadie Plant cumo pantalha & a Warwick University cumo habitat temporal… El CCRU ceba-se de studiantes de postgraduaçon, académicos cun problemas de funccionamiento (Nick Land) + pesquisadores independientes…“

Los exmiembros del CCRU indagora gasten la suâ fhalielha, & anden ferozmente vinculahos a la idea de q’elho se tornou una specie de mente collectiva. Land dixo-mi n un correu electrónicu: “CCRU yera una entidá… irreductible a les agëndes, ou biographíes, de les suês subagëncies componentes… la submission total a la Entidá fhoi fundamental”.

Actualmente, Iain Hamilton Grant ye un afable professor maduru que viste un tsalecu cun una pluma nel bolsu superior. Ente tanto, quando y pedí describi’l CCRU, dixo cun súbita intensidá: “Fhexzîmus una flretsa! Quasj que nun houbo disharmonía. Nun había fhuœlga. Tratamus de nun mos dexebrar. Nun houbo quien ousar deixa’ la panda. Quando todos anden al mesmu nivel que los demas, l elemento collectivo q’augmenta ye la velocidá.”

El corru del CCRU formou collectivos de lectura & organizou conferencies & diarios. Exprimierun-se na sala strẽitha del CCRU, nel departamento de philosophía, & dierun-se seminarios d’improviso. Mackay alcuœrda-se de Steve Goodman, un miembru del CCRU q’andaba particularmente interessau n technologïa militar & n como andaba transformando la vida civil, “dissenyando yin & yang na piçarra & lhuœw fhalando sobre helicópteros. Nun yera una punctuaçon académica — yera exactamente d’esso que todos nós stábemus cansos indenantea l CCRU. In vez d’esso, fhoi un cúmulu de referencies compartides.”

Grant explicou: “Daqué diba introduzise nel collectivu. Neuromancer [la novella de William Gibson de 1984 sobre Internet & la intelligëncia artificial] introu nel departamento de philosophía & tornou-se viral. Incontrabes lhibros de bolsu disgastahos per toda la sala commun.”

Les officines de Land & Plant nel departamento tamien se tornarun centros del CCRU. “Fhuerun arrogantes cul sou tiempu”, dixo Grant, “& elhi tenía bones droges – skunk [cannabis]. Magar podier ser scuro intrar ende, una vez q’elhi intamou vivir na suâ officina. Había una torre de fideus & roupa interior seccando-se n radiador, que lhavara nos aseus de personal”.

El campus de Warwick quedaba abiertu ta tarde. Quando l departamento de philosophía pesllaba de nuœithe, el CCRU segía nel tsigre de la union de studiantes del outru cantu de la strada, u Land pagaba por todeles bebides & de puœis nes cases d’un ou del outro, u la mente l collectivu continuaba los sous trabayos. “Yera cumo la fábrica d’Andy Warhol”, dixo Grant. “Trabayu & producçon el tiempu todo”

El 1996, el CCRU enumeraba los sous interesses cumo “cine, complexidá, monedes, música de dança, denheiro electrónico, cryptographía, feminismo, ficçon, figures, vida inorgánica, selva, rules, matrizes, microbióticos, multimedia, redes, números, percepçon, replicaçon, sexo, simulaçon, son, telecommunicaçones, textil, textos, commercio, video, virtualidá, gerra”. Wœy, mũîthos d’essos tópicos son medios de communicaçon convencionales & fixaçones polítiques. Ha duês décades, diz Grant, “sentiemus que yéremus les úniques persones nel planeta que staben tomando todo esso n serio”. El fin del  CCRU yera fundi’ les suês preoccupaçones n una confederaçon intellectual innovadora & infinitamente flexible — cumo l cyborg que camuda de fhorma nel film Terminator 2, de 1991, un puntu de referencia favoritu — que dalguna fhorma arresumiría l presente & l futuro.

La principal consequencia de la pesquisa frenética & promiscua del CCRU fhoi una correa transportadora d’artículos enigmáticos, repletos de términos inventahos, delhes vezes speculativos a puntu de ser ficçon. Una pieça týpica de 1996, “Swarmachines”, incluía una secçon sobre jungle, d’aquelha la mena mas intensa de música electrónica: “Jungle funcciona cumo un accelerador de partícules, frequencies sísmiques de graves proyectando un dron cellular que caltria l cuœrpu… arrebobina & arrecarga l tiempu convencional in toques de silicio de velocidá… Nun ye mal a penes música. Jungle ye l diagramma abstractu del devenir dishumanu planetariu.”

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Illustraçon de Bratislav Milenkovic

Los acceleracionistas de Warwick víen-se cumo participantes, non cumo observadores académicos tradicionales. Compraran discos de jungle, fhueran a clubs & organizaran pintsas pa pintsar in conferencies públiques ecléctiques, que realizaran na universidá por divulgar idees acceleracionistas & attraher mentes semeyantes. Grant alcuœrda-se q’essos incuœntros, que se realizarun in 1994, 1995 & 1996 sol nome Virtual Futures, attrahíen “todu typu de nerd sol Sol: adeptos de ficçon scientífica, scientistas naturales, scientistas políticos, philósophos d’outres universidahes”, sí q’ansí tamien tendencies culturales. Observadores: “Daquien de [revista de moda] The Face tyigou a la primeira.”

Cumo la prosa del CCRU, les conferencies son a ser sfhoutadores pante los non iniciahos. Virtual Futures 96 annunciou-se cumo “un eventu antidisciplinar” & “una conferencia de posthumanidahes”. Una session involucrou a Nick Land “in suœlu, croando a un micróphono”, alcuœrda-se Robin Mackay, ente que Mackay mangaba discos de jungle al fhundu. “Alguna xhente quedara realmente horrorizaho cun aquelho. Queríen una conversaçon normal. Una persona na platea alçou-se & dixo: ‘Algunos d’ente nós outros indagora somus marxistas, sabeis.’ & Martsou pa fhuœra.”

Mesmamente dientro l permissivu departamento de philosophía de Warwick, el disden cada vez mas flagrante del CCRU pola práctica académica patron tornou-se un problema. Ray Brassier vîu-lo succeder. Hagora un philósophu conhocidu internacionalmente na Universidá Americana de Beirut, ente 1995 & 2001, yera un studiante maduru a tiempu parcial in Warwick.

“You andaba cun interes nel CCRU, non obstante scépticu”, diz Brassier. “You yera un pouco mas vieyu que los mas d’ente elhos. El CCRU sentîu q’andaba caltriando n daqué mayor que l academia, & ãpuntou mũîthes couses q’intamaran acontecer nel mundo. Sí q’ansí l trabayu d’elhos tamien fhoi frustrante. Reconhoceríen allegremente la magreza de la suâ pesquisa: “Nun se trata de conhocemiento”. Ente tanto, si pensar ye mal a penes connectar couses, ye nidio que ye emocionante, talque tomar amphetamines. Cun todo Pensar tamien ye disconnectar couses.”

Brassier diz que l CCRU se tornara una presencia “per-divisiva” nel departamento de philosophía. “La mayoría l departamento realmente tarrecía & dispreziaba a Nick — & essi odio extendía-se a los sous alumnos.” Houbo disputes burocrátiques cada vez mas bederres sobre la investigaçon del CCRU & como, si ye que s’houbier de, habría regulase & evaluase externamente. El 1997, Plant renunciou a la universidá. “La dynámica personal, política & philosóphica l CCRU yera irresistible pa mũîthos, sí q’ansí you me sentí afhogada & tuvi de salir d’ende”, dixo-mi elha. Tornou-se scriptora a tiempu integral &, per delhos anhos, fhoi l académica digïtal favorita de los media británicos, una “IT girl for the 21st century”, cumo l Independent la denominou n sin aliendu n outhoubre de 1997.

In 1998, Land tamien renunciou a Warwick. Elhi & media dolzena de miembros del CCRU retirarun-se a la sala n riba del Body Shop de Leamington Spa. Ende elhos passarun del acceleracionismo a un vórtiç d’idees esotériques mas antiquades, extrahides del occultismo, de la numerologïa, de les noveles insondables ​​del scriptor de terror americanu HP Lovecraft & de la vida del mýsticu angles Aleister Crowley, que naciera n Leamington, n una casa cavernosa cun terraça pa la que varios miembros del CCRU se mudarun.

“El CCRU tornou-se quasj secta, quasj religïoso”, diz Mackay. “Salí indenantea baltiar na pura lhoucada.” Dous de los principales textos de la unidá siempre fhuerun la novella Heart of Darkness, de Joseph Conrad, & la suâ adaptaçon cinematográphica, Apocalypse Now, que fhixzo paecer collecionar segidores & xebrase del mundo & del xixu convencional letalmente glamouroso. Na sala del últimu nivel, Land & los sous alumnos dissenyaben diagrammas occultos nes paredes. Grant diz q’un “gubierno punitivo” de pensar & beber de mas lhevou delhos miembros a crises mentales & phýsiques. Land mesmu, de puœis de lo que mas tarde describiría cumo “talvez un anhu d’abusu fanáticu” de la “substancia sagraho amphetamina” & “insomnia artificial prolongada… dedicada a práctiques fútiles de ‘scriptura'”, suffrîu un collapsu al intamu los anhos 2000, & disapaecîu de la vista l públicu.

“El CCRU acabou disapaecer”, diz Brassier. “& Mũîtha xhente — sin m’incluir — pensou: ‘Bon guaceu’.”


Media dolzena d’anhos mas tarde, na Universidá de Western Ontario, nel Canadá, un studiante de master in sciencies polítiques, Nick Srnicek, intamou ller un cartafhuœyu británicu sobre cultura popular & política que se tyamaba K-punk. K-punk staba n andamiento de magar 2003 & acquirîu un cultu de segidores ente académicos & críticos de música pola suâ itinerancia inconsciente pente discos & programmas de TV ta la reciente historia británica & philosophía francesa.

K-punk scripto por Mark Fisher, ex-CCRU. El cartafuœyu caltuvo delhes characterístiques de Warwick, cumo citar reverentemente Deleuze & Guattari, cun todo gradualmente fhoi perdiendo la retórica aggressiva l CCRU & la política procapitalista por una vision mas perdonadora & inclinada a la ezquierda de la modernidá. Fisher sentîu cada vez mas que l capitalismo decepcionaba los acceleracionistas, cun les suês corporaçones cauteloses & arraigades & cyclos interminables ​​d’essencialmente los mesmos productos. Sí q’ansí tamien andaba impaciente cun la ezquierda, q’a elhi yi paecía star ignorando les nuœves technologïes quando habríen teneles exploraho. Srnicek concordou. Elhi & Fisher tornarun-se amigos.

La crisis financieira de 2008 & la respuœsta inefficaz & antiquada de la ezquierda a elha — cumo les protestes de caleya l movemiento Occupy — convencierun Srnicek de ser necessaria una política radical actualizada. El 2013, elhi & un theóricu políticu británicu muçu, Alex Williams, coscribierun un Manifiestu por una política acceleracionista. “El capitalismo intamou arresta’ les fhuœrçes productives de la technologïa”, scribieran elhos. “[la nuœssa version del] acceleracionismo ye la crehencia básica de q’esses capacidahes puœden & han liberase… reaproveithades pa fines communes…  in direcçon a una modernidá alternativa.”

Lo q’essa “modernidá alternativa” podría ser mal s’insinuou, sí q’ansí seductoramente, cun referencies transitories a la reducçon del horario trabayu, a la technologïa usada por reduzi’l conflictu social, in cuœntes de exacerbalu, & a la humanidá moviendo-se “alhen de les limitaçones de la tierra & de les nuœsses propries fhormes corporales immediates”. Nos cartafhuœyos de política & philosophía de la Gran-Bretanya, USA & Italia, sparcîu-se la noçon de que Srnicek & Williams fundaran una nuœva philosophía política: “acceleracionismo d’ezquierda”.

Dous anhos de puœis, in 2015, expandierun el manifiestu n un lhibru un pouco mas concretu, Inventing the Future. Defendîu una economía basada, tanto quanto possible, na automaçon, cun los lhabores, les xheires & los salarios perdidos substituidos por una renta básica universal. El lhibru atirou anhos mas attençon q’un trabayu speculativu d’ezquierda, cun interes & alabances d’ezquierdistas intellectualmente curiosos, cumo l deputau laborista Jon Cruddas & los auctores Paul Mason & Mike Davis.

Ente tanto, la pallabra acceleraçon actual nun apaecîu n lhibru. “Desistiemus del términu hagora”, dixo Srnicek. “Tien sido per-popularizau & nun queremus que todo corra mas aina, de qualquiera maneira. Aldericar por una selmana de trabayu mas curtia sta defendendo la deacceleraçon de la vida la xhente.”

El manifiestu de 2013 amentou la version anterior del acceleracionismo de Land, describiendo-la cumo “aguda” & “hypnotizante”, al un par que tamien “myope” & “confusa”. Quando Srnicek & you nos conhocîmus — appropriadamente, elhi seleccionou un spacio público futurista: un café na nuœva extension angular de Tate Modern — introgei como elhi consideraba a Land & l trabayu del CCRU hagora. “Les couses de Land son una lectura válida de Deleuze & Guattari,” intamou educadamente. “Magar l inhumanismo de todo elho… & nun ando seguru de si tornando a los textos del CCRU ye tan interessante – essos inriedos de pallabres… gasta’ la pallabra ‘cyber’ paeç per-90s.”

Introgei-yi a Land que pensaba del acceleracionismo d’ezquierda. “La noçon de se’ la technologïa autopropulsada dexebrable del capitalismo,” dixo, “ye un profundu error theóricu.”


Una vez recuperau del mal, Land deixou Gran-Bretanya. Martsou pa Taiwan “ceho nel nuœvu millennio”, contou-mi, lhœw pa Xanghai “un par anhos mas tarde”. Ende vive indagora. “La vida cumo un outsider fhoi un allivio.” La Tsina yera d’outra maneira emocionante. N un artículu del 2004 pal Shanghai Star, un mediu n papel n angles, describîu la moderna fusion tsina de marxismo & capitalismo cumo “el mas grande dispositivu políticu de disinvolvemiento social & económico que l mundo nunca conhociera”. In Warwick, elhi & l CCRU tienen da vezo scripto excitadamente, non obstante cun poucu detalhe real, de lo que tyamen “Neo-Tsina”. Una vez tuvo vivido ende, Land contou-mi, catou cun sigo “ta un grau massivu” que la Tsina ya yera una sociedá accelerationista: infocada al futuro & camudando aina. Apresentando-se cun los colosales proyectos del gubierno tsino, el sou disprezio libertario previo poles capacitaçones de los gubiernos baltiou pa siempre.

De vuœlta na ménos revolucionaria Gran-Bretanya, el periodismo tsino de Land, una extranya amalgama de propaganda progubernamental, hypérbole, & paraphernalia alhouriada CCRU – “Na Expo mundial de 2010 de Xanghai… pistes paralleles fundierun-se xhuntes, nel mas grande acontecimiento discreto na historia l mundo” – passou ou sin pena nin gloria ou ignorou-se intencionalmente nos 2000 & primeiros 2010. Ente la continua cifra ascendente de xhente cun un interes n acceleracionismo, houbo la impresion que Land orientara la philosophía per direcçones inappropriades.

Outros miembros de la diáspora Warwick fhexzierun ménos accomodaçones controverses cul mundo moderno. Suzanne Livingston, una vieya miembra l CCRU, axhuntou-se a l agëncia internacional de marques Wolff Olins, & usou l lhabor PhD que fhexziera n Warwick sobre robótica & intelligëncia artificial sofhitando corporaçones technológïques tales que Sony & Ericsson. Steve Goodman fundou l selho musical electrónico Hyperdub in 2004, & intamou editando ominoses & cadarmátiques gravaçones dubstep, pol celebrau artista de south London Burial ente outros, da quando cun fhondes missives acceleracionistas in dientro. “ye cumo una cebolha,” dixo. “A la nuœssa audiencia incamentamus-y spulgar tantos stratos cumo y apeteça – delhos tyorarán, ansí que nun los forçaremus.”

Ente 2002 & 2014, Goodman tamien dîou classes de cultura musical na Universidá d’East London (UEL), que, cabo al Goldsmiths College, nel sur de London, dá trabayu frequente a los vieyos miembros del CCRU. “El corru Warwick indagora ye un collectivu d’amigos, dedicahos & fieles unos a los outros”, diz un excollega del UEL de Goodman. “Essa ye la bona maneira de dizilo. La outra maneira ye dizir que la cousa de la secta CCRU nunca aparou.”

Seya l acceleracionismo británico una secta ou no, Robin Mackay anda nel centro d’elho. Pa tras de publica’ los sous principales textos per Urbanomic, tien caltenido contactu cun los mas de los sous vieyos camaradas de Warwick, ta l mesmu Land, q’elhi conhoç, & mũîthes vezes defende, ha 25 anhos. Sí q’ansí Mackay ye una presencia ménos inquietante. Quarenta-&-trés hagora, vive ha una década n una quinta pal interior de Cornwall. Atopou-me na staçon mas próxima, vestiendo una camisa negra severa & ascuîthando techno complexo nel systema de son del vehículo de sou, cun un de los sous fhiyos a recostines.

Na sala de star de la suâ quinta semi-renovada, cortines baxades scontra l adorable díe de primavera, Mackay fhalou sobre acceleracionismo & la suâ historia serpenteante hores, fumando hores — un vieyu vezu del CCRU — & zarramicando sele ente les suês lharges phrases, tan deliberada- & regularmente podía vese-lu pensando. A cerca l fin, dixo: “Acceleracionismo ye una máchina que combatte l pessimismo. Al considerar possibilidahes inexplorades, un puœde sentise ménos scuru sobre l presente”. Mackay dixo que passara por periodos de depression. El sou colhaçu, Mark Fisher, que tamien tenía depression, quitou-se la propria vida n xhanheiro.

Al final de la suâ vida, Fisher andaba cada vez cun mas preoccupaçon pola idea de que la Gran-Bretanya nun staba camminando pa un gran blrincu a lantre, ma pa la Stasis. Por todu l frenesí de la vida moderna, de cierta fhorma ta mesmamente los payses mas disinvuœltos indagora viven no oppuœsto a los tiempos accelerahos: los mesmos partidos apparentemente perpetuando-se n Poder; el mesmu capitalismo galbanoso, indagora lhuîthando por un imburrie una década de puœs de la crisis financieira; les mesmes anxies polos bonos vieyos tiempos, expressos tanto polos vieyos eleitores Brexit cumo polos sinhalrdosos ezquierdistas.

Inclusive l pensamiento l archiacceleracionista Nick Land, q’hagora tien 55 anhos, puœde andar adondiando. De magar 2013, tornou-se un guru de la neo-reacçon del movemiento d’extrema-dreitha que se basa nos USA, ou NRX, cumo mũîthes vezes s’autodenomina. Los neo-reaccionistas crehen na substituçon de los modernos stahos-naçon, de la democracia & de les burocracies gubernamentales por urbes-stau auctoritaries, que nos cartafhuœyos de neo-reacçon sonen tanto a reynos medioevales idealizahos cumo a enclaves modernos, cumo Singapore.

El 2013, Land scribîu un lhongu ensayu na rede sobre l movemiento, intitulau cun la týpica theatralidá “The Dark Enlightenment”, que se tornou ampliamente vistu cumo un de los documentos fundadores de la neo-reacçon. Land argumenta hagora que la neo-reacçon, cumo Trump & Brexit, ye daqué que los acceleracionistas han sofhitar, a fin d’apura’l final del status quo. De mentres, l analysta del acceleracionismo Ray Brassier nun anda convencidu: “Nick Land passou de discutir ‘la política sta muœrta’, ha 20 anhos, a esta cousa antiquada da fheitho & reaccionaria patronizada. “La neo-reacçon tien fe na technologïa & un segidor in Silicon Valley, cun todo d’outra maneira paeç una causa retrógrada cumo p’alliase-y los acceleracionistas.”

Sin un capitalismo dynámico del que s’alimentar, cumo Deleuze & Guattari teníen al intamu los anhos 70, & los philósophos de Warwick teníen nos anhos 90, egual l acceleracionismo solo corra per caleyes sin salida. Nel sou lhibru de 2014 sobre l movemiento, Malign Velocities, Benjamin Noys accusa-lo d’offrecer soluçones “falses” pante los actuales dilemmas technológïcos & económicos. Cul acceleracionismo, scribe, un adelantru por un futuro meyor sta “siempre promittido & siempre fhuœra l algame”.

El 1970, el scriptor americanu Alvin Toffler, exponente de la prima intellectual mas trasna del acceleracionismo, futurologïa, publicou Future Shock, un lhibru sobre les possibilidahes & los pelligros de les nuœves technologïes. Toffler prevîu la tyigada imminente de la intelligëncia artificial, cryónica, clonaçon & robots trabayando tras los monstradores de facturaçon de les companyíes aerees. “El rhythmu l cambio accelera”, concluîu una version documental del lhibru, cun una locuçon pelin presumptuosa d’Orson Welles. “Andamus viviendo una de les mayores revoluçones de la historia — el nacemiento d’una nuœva civilizaçon.”

Pouco mas tarde, la crisis del petroleo de 1973 occurrîu. El capitalismo mundial nun s’accelerou nuœvamente n quasj q’una década. Andamus indagora sperando gran parte de la “nuœva civilizaçon” que Toffler promittîu. Sí q’ansí Future Shock vendîu milhones de copies. Un díe, un acceleracionista podría fhae’ lo mesmo.