El momento perfecto…perderá-se wey (Max Raabe)

 

El momento perfecto…perderá-se wey

Wey nun fhaigo un res
Nin un deu doblrar
En casa quedar
& ende solo fholgar
Por teléphono tsamar
Nada vaî passar
Lo que fhaigo
Frigo abrir & outra vez cerrar
Ando bien u stou
El sol brilha,
Les nublres partiendo
El momento perfecto
Perderá-se wey
Darei la vuelta outra vez.
& lhôuego vou me tapar.
Nun vou wey m’alhevantar
Tampouco sei pa que.
Darei la vuelta outra vez.
Por prestami-lo fhazer
Por tolo que se ye a fhazer falta tener
Abri’ los weyos pa lhôuego los cerrar
En sin datos, disconnectar
El Mundo queda a fhuera & ha sperar
Lo que wey sou a amanhar
Nun vou intamar
Ende reside un profundu Significar
Que por esso wey tan vagu vou star
Ansí remanecerá
Que wey vou fholgar
Darei la vuelta otra vez.
& lhôuego vou me tapar
Nun m’alhevantarei wey
Tampouco sei pa que
Darei la vuelta outra vez
Por prestami-lo fhazer
Por tolo que se ye a fhazer falta tener
Abri’ los weyos pa lhôuego los cerrar
Wey nun fhaigo un res
Nin un deu doblrar
En casa quedar
& ende solo fholgar

Max Raabe, nome verdadeiru Matthias Otto (* Deziembre 12, 1962 en Lünen), ye un cantante alleman na secçon de voz barítonu & cofundador & director la Palastorchester en Berlin.

Max Raabe tuvo les sues primeires experiencies cantando nel choru nennos la eglresia la sua vilha natal, Lünen, & nel choru la sua schuela. Assistîu al Clemens-Hofbauer-Kolleg, un internau de la archidiócesis de Paderborn. A los vente annos tresladou-se a Berlin Oeste. Les sues primeires classes de cantu financiou-les con varies obres occasionales. De magar 1988, Raabe studiou cantu na vieya Hochschule der Künste Berlin, d’u salîu n 1995 cumo cantante d’ópera (barítonu).

En 1986, cabo los amigos, fhundou la Palastorchestra, que interpretaba cantares al stylu los annos vente & trenta. En 1992 tsamou l attençon actuando n solitaîrio n Under the Pines of Argentina frente a un telon cerrau na produccçon de Der blaue Engel im Theater des Westens de Peter Zadek. Diou-se a connocer a un público maîs extenso n 1994 quando appaecîu na comedia cinematográphica Der bewegte Mann cabo la Palastorchester. Dous annos maîs tarde continuou l sou primer compromissu cumo actor de cine nel papel d’Attila na pellícula de television Charley’s Tante.

Cabo les tournées & interpretar cola Palastorchestra, a Max Raabe tamien se lu ascuîtscha cumo solista; anda accompanhau pol pianista Christoph Israel & tamien interpreta les propries composiçones de sou. Raabe appaecîu n delhes producçones clássiques:

1994 cumo Dr. Siedler na producçon berlinesa de los ermanos Pfister de la operetta Im weißen Rößl de Ralph Benatsky.

Cumo solista n una actuaçon de Carmina Burana de Carl Orff en Berlin.

1999 cumo Mackie Messer n una producçon CD de Bertold Brecht & Die Dreigroschenoper de Kurt Weill (con Nina Hagen & HK Gruber).

En 2004 iguou la banda de son de la pellícula Die Reise ins Glück con Tellerlip Girl.

En 2005 actuou por primer vegada nel Carnegie Hall de New York, & el 13  xhunno recibîu l Paul Lincke Ring de la vilha de Goslar en Hahnenklee.

En deziembre 2005, la boda de Marilyn Manson & Dita Von Teese fhoi accompanhada por elhi.

En 2006 Raabe fhixzo-se cargu d’una voz de la sychronizaçon na pellícula d’animaçon The Little Red Riding Hood Conspiracy.

En 2010 Raabe realizou una xhira per Israel con conciertos en Tel Aviv-Jaffa, Xherusalem & Haifa. Los conciertos fhuerun recibidos con special enthusiasmu por Jeckes, israelinos de procedencia allemana. El repertorio commun de Raabe incluye numerosos cantares de compositores & lhettristas hebreos que fhuerun formatives de la música popular allemana indenantea 1933. El documental de la tournée, rodau por Sönke Wortmann, strenou-se con occasion del 18º Festival de Cine Xhudíu de Berlin & Potsdam en 2012.

En 2011 Raabe lhançou l album Küssen man nicht alleine, que txubîu a les lhistes allemanes, suiçes, austriaques & inclusive a les 20 primeires de les sueques. Nel mesmu annu stuvo n “Plaça Séssamo” coles músiques de Blas & Epi.

El 11 Xhenneiro 2013 salîu a la venta l sou album Für Frauen ist das kein Problem, que fhoi produzido da nuevo n collaboraçon con Annette Humpe.

Catálogu

El repertorio de Raabe incluye principalmente éxitos & músiques n alleman de les décades 1920 & 1930, pero tamien versiones d’éxitos actuales & los proprios títulos de sou, delhos fhuerun creados a communha con Annette Humpe.

Max Raabe & das Palastorchester :

Ente los títulos maîs connocidos scriptos por Max Raabe al stylu les décades 1920 & 1930, con lýrica & arreglos que fhaen alcordase de les músiques de los Comedian Harmonists:

  • Kein Schwein ruft mich an (1992)  (Dal gotschu me tsama)
  • Klonen kann sich lohnen (2002)   (Clonar ye a vali’ la pena)

Maîs álbumes

1987: Die Männer sind schon die Liebe wert
Los homes ya valen l amor

1990: Kleines Fräulein, einen Augenblick
Senhoritina, un momento

1991: Ich hör’ so gern Musik
Presta-mi maîs ascuîtschar música…

1993, 1996: Wintergarten-Edition Live 

1994: Dort tanzt Lu-Lu!
Ende Lu-Lu bailla!

1995: Bel Ami

1996: Music, Maestro, Please

1997: 10 Jahre Palast Orchester mit seinem Sänger Max Raabe 

1997: Tanz-Gala
Gala de Baille

1999: Junger Mann im Frühling
Moçu n primavera

1999: Kein Schwein ruft mich an (Best-of-Album)

2000: Krokodile und andere Hausfreunde
Cocrodilos & outros amigos domésticos 

2001: Charming Weill

2001: Superhits (Album con portades d’éxitu)

2001: Von Kakteen und Gorillas
De cactus & gorillas

2002: Vom Himmel hoch, da komm’ ich her
De lo alto l Cielo, vengo

2002: Ich wollt’ ich wär ein Huhn
Quería ser una pita

2005: Max Raabe singt … (Solo-Album en directo)

2008: In der Bar (Box-Set)
En tschigre

2014: Lass uns über Liebe sprechen Vol. 2
Vamus fhalar del amor Vol. 2

La partitura de Der bewegte Mann tamien fhoi scripta por Max Raabe, ente outros.

Filmographía

Crítiques

Esta voz sal de la nada. Na scuridá l Admiralspalast de Berlin […] mal sientes un hálitu quando l cantante canta l primer versu l cantar d’apertura […] por primeira vez. […] Fhai que l son s’infle, da-y una resonancia n sin physicalidá, en sin tremar ou tsoramingar, en sin idea de streldu.

Frankfurter Allgemeine Zeitung

Basicamente, claro, a unu tien-y que gusta’ l humor maîs bien antiguu, los cantares d’esta épocha n primer lhugar, pa poder querer a Raabe. “Über Meer” demuenstra una vez maîs, no obstante, que nun hai un chronista de músiques allemanes cola mesma experiencia n esti momento.

Bild

Play list:

Deixar ua Respuosta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Demudar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Demudar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Demudar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Demudar )

w

Connecting to %s