L Apuesta de Pascal

Apuesta de Pascal: teniendo fe n & diendo a por kryptonita – en casu que Superman exsista & quiera matavos.

L Apuesta de Pascal ye un argumento que affirma debese infhoutar en Dîous, independientemente de si la exsistencia de Dîous nun ye a ser probada ou refutada pola razon.

L apuesta primitiva de Blaise Pascal fhoi un paràgraphu abondo curtiu n Pensées ente varies outres notes que podríen ser considerades “apuestes”. [1] El sou argumento basa-se na theoría l xhouew & en que l meyor cursu d’acçon ye infhoutase n Dîous, independentemente de qualquiera falta d’evidencia, por offrecer essa opçon les mayores ganhancies potenciales. El textu primitivu de Pascal ye lhargu & scriptu cun una philosophìa un tanto engëdeyada, [2], pero ye a ser distillada cincielho:

    1. Si se tien infhoutu n Dîous & Dîous exsiste, recompensarà cun vida eterna n Cielo: ansì, una ganhancia infinita.

    1. Si nun se tien infhoutu n Dîous & Dîous exsiste, condemnarà a remanecer n Infierno per siempre: ansì, una perdiçon infinita.

    1. Si se tien infhoutu n Dîous & Dîous nun exsiste, nun recompensarà: por tanto, una perdiçon insignificante.

  1. Si nun se tien infhoutu n Dîous & Dîous nun exsiste, nun recompensarà, pero vivirà-se la propria vida de sou: por tanto, una ganhancia insignificante.

L apuesta tamien ye possible vela n fhorma de planilha & queda nidio que l infhoutu dà una recompensa ou (practicamente) nada, en quanto la incredulidà dà castigu ou nada:

pascal 1

l Apuesta de Pascal fhai una serie d’assumpçones de la realidà, & una riestra de presuppuestos theologales del Dîous que defende. Si qualquier unu d’estos ye a demonstrase falsu ou dispreziable, intos el Poder de l apuesta determinando les acçones & l infhoutu dalgïèn enflraqueç-se severamente – de facto, l argumento l apuesta ye a ser arrevertìu n delhos casos & ye a podese argumentar por incredulidà. Estos casos decurren principalmente de les implicaçones theologales de l applicaçon de l apuesta a fin de tener fe n Dîous, en cuenta de los attributos que se presenten de la theorìa l xhouew & del processu de toma de decisiones. Les ganhancies & perdiçones que s’associen a les conseqüencies 3 & 4 consideren-se eventualmente los costos d’opportunidà d’apparentar infhoutu & vivir segun les normes dogmàtiques, una vez que estes son typicamente mas restrictives que les lheyes seculares. Estos costos son finitos por causa de la mortalidà humana. Mathematicamente, una ganhancia ou perdiçon finita ye insignificante n comparança cun una ganhancia ou perdiçon infinita cumo serìa incurrida n una vida eterna tres la muerte. Por tanto, Pascal concluyîu que yera una elecçon mũîtscho meyor infhoutase n Dîous en cuentes de nun lo fhaer.

Contenìu

Mal

Ha hi varies maneires poles que l apuesta ye a ser considerada cumo promotora l mal.

Interes propriu total

L apuesta assume que a un fiel solo y importarà maximiza’ les suês propries ganhancies.

Mas preoccupante que esto son occasiones u se nos podrìa tsyamar theoricamente pidiendo-nos mancar a daquien por fhaenos progressar na nuessa adoraçon del ente superior. Esso y dà outru aspectu al argumento de que l Apuesta de Pascal emphatiza fe sobre mèritu, pueis indica que la xhente maligno ye quien a ganhar recompensa & evitar castigu simplemente pola fe. Nel Vieyu Testamento, ha hi innùmeros casos nos que los adoradores hôubierum de mancar & matar a outra xhente cumo lo mandara Dîous. De facto, ha hi occasiones en que Dîous anda extremamente discontento por nun se lheva’l abusu d’outros humanos mas lhueñe. Mesmo usando la mètrica de l Apuesta, ye-se a argumentar ser mas moral resjstise a essos mandamientos por causa d’outra xhente, magar nos resultar en perdiçon infinita.

Una vegada mas, podía-se demonstrar na tierra que xhente malo que fhai couses males inda ye possible que professe una fe – Pascal, por tanto, indica ser essa xhente digno de ganhancia infinita, & los atheos indiquen insolentemente que andar cabo aquelhos que anden en Cielo nun anda vendiendo bien abondo tol aquel de la fe.

El casu moral de los nenhos muertos

Si se yos intruga a la mayorìa los christianos si los nenhos muertos quando per-pequenhos diran al Cielo, van dizir que sì. Intos, serìa mas razonable matar a los fhiyos quando pequenhos (specialmente por se’ los nenhos de wey mũîtscho mas propensos a tornase atheos), en cuentes d’arriscase a que deixen la fe christiana.

Problema l mal

Si, cumo l Apuesta de Pascal tien d’assumir, Dîous anda dispuesto a castiga’ la xhente bono simplemente por falta infhoutu, esso impedirà que Dîous sea “bono” de qualquiera maneira pola que intendamus el conceptu de “bono” – & “bono” ye una necessaria propriedà de Dîous, polo menos cumo s’intiende pol christianismo. Cumo se ye a demonstrar na Tierra que fe specífica dala tien el monopolio de xhente bono & moral, un Dîous que fhai que l Apuesta de Pascal sea vàlida nun ye possible que se concentre na disseminaçon del bien en tol Mundo. Delhes contestaçones a l Apuesta de Pascal sofhiten que andar a constante disposiçon de la tsyamada d’un ser tan nidiamente maligno diba ser menos preferible al Infierno, & por ende ye meyor nun tener fe.

Multitheìsmo

La mayor ironìa de l Apuesta de Pascal, qua apologètica christiana ye que, mesmo si tsyigare a ser correcta, se tornarìa aina n un gran disincentivu si se quexhiere convertir a daquien imparcial a adorar YHWH specificamente. Por definiçon, adora’l Dîous xhudeo-christiano requier que l adorador refuge activamente la exsistencia de qualquiera outra divinidà ou deidà potencial pol amor de la intolerancia que sal del Primer Mandamiento. N absencia d’evidencies d’una deidà specífica, el theìsta potencial meyor sería que s’impobinare pel camin dalgun cultu d’una ou mas deidaes propuestes que nun requieran adoraçon exclusiva. L Apuesta de Pascal ye una base de la laudatoria christiana (en cuenta de ser un xibolete que ha ser negau cumo fhuere) que ye a ser ser vista cumo un casu de dissonancia cognitiva que wuaña de la prebenda christiana.

Cifra infinita de dîouses

En tèrminos bayesianos, esto ye a affirmase diziendo que los infieles attribuyen probabilidaes uniformes anteriores a la exsitencia d’un dîous particular; todes ermanes & todes infinitesimales. L Apuesta de Pascal solina nun ye a actualizar esses probabilidaes, pueis el raciocinio solo s’applica al dîous Verdadeiro d’ente una cifra infinita de dîouses possibles. En sin mas informaçones que sean a reduzir esta asseveraçon, les possibilidaes d’adorar inadvertidamente l dîous que nun fhai falta son una certeza pràctica. Solo quando la probabilidà d’un dîous particular d’exsistir xorreç, torna-se util l Apuesta de Pascal, esto ye, si un dîous fhuere a designase cun una mera possibilidà de se’ l ùnicu dîous verdadeiro, l Apuesta de Pascal presentarìa beneficio nidio. Por esso, a qualquiera persona constricta por una tendencia a un dîous particular, l apuesta ye-y mũîtscho mas nidia & favorable a la suâ fe.

Antidîouses

Si daquien anda dispuesto a acceitar que exsiste una quantidà infinita de divinidaes, l Apuesta de Pascal lheva a una conclusion per-interessante.

Primeiro: podrìa haber una cifra infinita de dîouses possibles. Por? ha hi una cifra illimitada d’attributos que un dîous ye a tener. Si dos dîouses tienen attributos differentes, son differentes. Por exemplo, Dîous A tarreç los plàtanos, en tanto al Dîous B y presten los plàtanos, en tanto l Dîous C ye indiferente a los plàtanos, en tanto al Dîous D y presten los plàtanos media parte de lo que al Dîous B, en quanto al Dîous E y presten los plàtanos doblre que al Dîous B. Attributo differente significa un Dious differente; nun ha hi limite pal tamañu del total de los attributos divinos; ansì, el tamañu l total de tolos dîouses ye infinitu.

Segundo: Del total infinitu de dîouses que possiblemente exsista, necessariamente exsistirà un dîous que concase cun todo & cun qualquier syistema de recompensa / castigu de la xhente na vida ultraterrenal. Esto ye por, nel total infinitu de los dîouses, deber occurrir töu attributo possible d’un dîous. (Casu contrariu, nun serìa infinitu, una vez que diba tener daquè limite pa los attributos que los diouses podrìen tener (a parte de ser possible). D’ende resulta que, por cada dîous n, necessariamente ha exsistir un dîous – n, que recompense / castigë a la xhente por exactamente l oppuesto de lo que l dîous n fhai.

L apostilha modificada serìa expressable na planilha d’en baxo (si el Cielo val + 1α, val l Infierno -1α, & una vida non posterior val 0a):

pascal

      1. Un atheo siempre recibirà 0a na vida ultraterrenal

      2. Un theìsta siempre recibirà 0a na vida ultraterrenal

      3. Un omnitheìsta siempre recibirà 0α na vida ultraterrenal

L apuesta concluye que toles eleiçones son equìvoques.

Ansí, L Apuesta de Pascal, quando ye modificada concasando cun la realidà, nun dà conclusion dala pa fe dala.

Por exemplo,  l Apuesta de Pascal affirma que ye meyor infhoutase n Dîous, por dir aquelhos que tienen infoutu al Cielo & aquelhos que nun tienen infhoutu al Infierno si Dîous exsistiere, pero si Dîous nun exsiste, intos nada se pierde por tener fe. A esto se y ye a da’ la vuelta diziendo que ye meyor nun infoutase n Dîous, por dir aquelhos que tienen infhoutu al Infierno & aquelhos que nun tienen infoutu al Cielo si Dîous exsistiere, pero si Dious nun exsiste, intos nada se ganhou teniendo fe.

Obiecçones

Por que los dîouses son igualmente probables?

L apuesta assume que nun ha hi pruebes d’un dîous particular. Cumo nun tenemus conhocimiento que nos indique ser un dîous mas probable que outro, andamus presos en raciocinios a priori. So raciocinios a priori, ente duês possibilidaes disconhocides, de les que una ha exsistir, les duês possibilidaes deben ser acceitades cumo igual de probables. Supponer que les probabilidaes son ermanes ye effectivamente igual a assumir que nun se conhocen les possibilidaes. Nel cabeiru anàlysis, resume-se n esto:

    • Dîous A tien qualidaes bloop, gloop & kwoop.
    • Dîous B tien qualidaes blerp, glerp & kwerp.

Qualo ye mas probable que exsista? Ye impossible dizilo, por nun se conhocer nada de nada d’esses qualidaes – ansì cumo nun se saber nada de les qualidaes de los dîouses na apuesta.

Nun son los antidîouses menos probables que los dîouses normales?

Significa que, nun son los dîouses que fhaen exactamente l oppuesto que outro dîous menos probable que l dîous que se anda copiando? Si acceitamus raciocinio d’una valoraçon de probabilidà a priori, nun tenemus motivos pa tener fe. Tanto l antidîous cumo l dîous son igualmente probables, pol amor de la nuessa falta de conhocimiento d’elhos. Outra maneira de velo ye ansì : qual ye l dîous inverso? Si el Dîous A fhai l acçon Q, & el Dîous – A fhai l acçon -Q, qual dîous ye l imitador? cumo se ye a saber? ansì: non.

& si varios dîouses exsistieren?

Intos, por cada uno de los dîouses mùltiples, necessariamente exsiste un antidîous equilibrando les balances.

& si se satisfai una cifra infinita de criterios de dîouses cun intençon d’intrar na bona vida ultraterrenal ?

Intos, satisfairìa-se necessariamente una cifra infinita de criterios de dîouses cun intençon d’intrar na mala vida ultraterrenal. (Essos condemnahos antidîouses!)

& si hôubiere una vida ultraterrenal que nun fhuere nin bona nin ruina?

Si ye da fheitscho neutro: nun dà mas. Si fhuere differente de zero: si la vida ultraterrenal del Dîous A val 1/2,  intos la vida ultraterrenal d’antidious del Dîous A podía valir -1 / 2α. En qualquiera scala, los nùmeros son a equilibrase.

Philistinismo Humano

l Apuesta de Pascal fhai varios presuppuestos de la naturaleza orgànica del theìsta n potencia abondo pessimistas, parroquiales & quanto si mas mesmamente essencialistas.

Applicabilidà de l Apuesta de Pascal a los non-humanos

Que ye lo que l Apuesta de Pascal significa mesmo pa seres sapientes que nun tienen alma ou polo menos alma reconhocible pol theìsmo humano, cumo sapiencia artificial? & quanto pa seres que tienen alma, pero que nun son da fheitscho a figurase l suffrimiento – ou la benevolencia?

Esso, por si solo, nun interessa mũîtscho a la mayorìa los laudatorios christianos, que son seres humanos tirando l picon a outros seres humanos, pero una vez que s’abre la possibilidà de que l Apuesta de Pascal sea simplemente inapplicable a seres humanos sapientes, aina cai noutru problema.

Applicabilidà de l Apuesta de Pascal a Transhumanos

Visto que l transhumanismo anda na suâ infancia & mũîtsches de les suês promesses mas difficiles igual nunca tsyigaràn, val la pena considera’ lo que aportarìa si podieren ser algamades. Considerai si los seres humanos fhueren a disseñar geneticamente un posthumano que nun fhuere da fheitscho a experimentar dolor & angustia mental aculhà d’un stau semeyante al Zen, tornando la idea d’una perdiçon infinita n sin xacìu. Ou considerai si la telediscarga de mentes fhuere real; que significarìa pa la vuessa alma star gozando de vida ultraterrenal en tanto al en par la suâ entidà persiste n un servidor?

Exsistencia l alma

Esti ye l centro l problema. Toles evidencies ãpuncten a una “persona phýsica”. Quala ye “l alma” que exsiste ultraterrena? Tala parte tenrìa de ser non orgànica & non modificable, & elho nun exsiste. Los nuessos pensares, sentires, memories & personalidà mostraran ser provenientes d’interacçones en cerebro. Tamien y affecten les hormones, droges, alcohol, traumatismo cranial & outros factores phýsicos. Dal balbuciu philosòphicu ye a camudar esto.

Por un simil: digamus que vòs (nun lo fhaer en casa, ho!) tiraes el vuessu computador d’un edificio quatro plantes, baxades curriendo a polos restos oîtscho vezes & tiraes los restos al mar, el computador indagora andarà a caso executando l Windows noutru planu d’exsistencia?

Impossibilidà racional

Ha hi xhente que considera partes d’esti scenario cumo contradictories por razon, ou incompatibles cun la realidà, lo que lo lheva a attribuyir una probabilidà zero al resultau del “infierno christiano”.

Esso ye a ser ansì por pensar que l dîous christiano ye impossible ou se define de fhorma contradictoria, por nun pensar que un dîous tan benèficu sea a mandar daquien al Infierno, ou por pensar que l proprio Infierno sea impossible. Esti últimu argumento ye a basase n pensar que l dolor requier un cuerpu phýsicu, ou n argumento de que la mente humana ye limitada & incapaz de suffri’ la tortura eterna. Si se vos tortura diez vezes en tanto staes vivos, seriaes “vòs mesmos” ya mas? Que tal de pueis d’un milhon d’anhos? Un trilhon? n algun sfregante, si a 10 ou 10 100 anhos a partir d’agora, serìa de sperar que la vuessa mente se frayare ou “s’avezare a elho”, probablemente intrambos. Qualquiera possibilidà excluye la experiencia del arrepentimiento & del suffrimiento infinitos.

Infelizmente, argumento semeyante ye a ser fheitschu n relaçon al Cielo. Un altor eternu paeç-y impossible a una creatura limitada, intos, dir al Cielo mal serìa possible si daquien se transformare n daquè non solo differente, mas mesmo irreconhocible pol sou proprio you terrenal; n essi casu, quien anda siendo castigau / recompensau nun soes realmente “vòs”. Tamien se debe intrugar si la bienaventurança eterna ye tolo que ha hi que mereça la pena.

El Poder de “tener fe”

N outros assumptos, persona sensata dala se comportarà de maneira tan irresponsable ou repousarà contenta cun tan pouco fundamento nes suês oppiniones & cun les lhiñes que marca. Solo nes couses mas elevades & sagrades se permitte fhaelo. En realidà, estos mal son intentos de pretendese a si mesmo ou a outres persones que indagora se tien firme apegu a la fe, quando quantissimo ha ya que se deixou.

Sigmund Freud ,  Futuro d’una Illusion [3]

Talvez el nucleu l apuesta sea assumir que un ser humano tien el poder de tener infhoutu n daquè por un actu volitivu: non solo por dizir que daquien tien fe, mass, de facto, cun sinceridá, infhoutu n que sea verdà. Conhoç-se cumo voluntarismu doxàsticu; ye probable que la mayorìa la xhente nun sea a fhazelo deliberadamente. Les fes son mũîtsches vezes involuntaries; polo menos vòs (sì, vòs) tenedes un infhoutu involuntaîriu n que staes experimentando l mundo. Tamien, tenedes un infoutu involuntaîriu n que daquien, ayures, da quando nel tiempu, dixo esses mesmes pallabres. De la mesma fhorma, ye difficil tener infhoutu n couses que se saben ser falses. Considerai cumo vòs arresponderiaes si daquien vos dixere que piensa que la tierra repousa na parte da tras d’una tortuga immensa. Mesmo si tuvieraes una inclinaçon a “resolver” essi problema diziendo que un infiel ha de s’associar cun fieles, assistir a servicios de cultu, &c. ta que elho inspire fe, esto ye essencialmente: “falso ta que a elho se tsyega”. La efficacia d’elho ye altamente questionable.

La lhibertà d’acçon, ente tanto, ye abondo differente. Ye daquè que la xhente tien mũîtscha mas lhibre voluntà d’exercer – pa que daquien sea lhibre d’adorar a Dîous en sin fe. La question, por tanto, ye si Dîous tien el Poder de detectar tal ardil ou tala fe na fe, ou si Dîous serìa feliz por tener xhente “falsiando” la fe de tala maneira.

L Apuesta de Pascal tien, no mìnimo, de cumplrir unu de los presuppuestos que vienen a ende:

    • Que essi voluntarismo doxàstico ye possible.

  • Que a Dîous nun y importa (ou nun ye a captar cun sigo) si vòs “soes falsos”.

Unu d’elhos ye conhocìu por star tracamundiau, l outru ye theologalmente qüestionable, conforme se discutirà na pròxima secçon.

Maldà infinita del Infierno?

La utilidà ye una medida de quanto de bona ye una cousa agora – n economìa, basicamente, intruga “quanto de probable ye que daquien quiera tanto una cousa cumo pa la comprar”. La utilidà residual ye un conceitu relacionau que intruga cumo esso camuda a medida que vòs començaes a tener mas dalgo.  L Apuesta de Pascal & el sou usu ràpidu & sueltu de ganhancies & perdiçones basa-se nesti conceptu. Supponèi que dir pal Infierno sea infinitamente lhacerioso, en quanto dir pal Cielo sea infinitamente prestoso.

Considerai que la vida ultraterrenal dure infinitamente. La utilidà residual affirma que la recompensa sentida na vida ultraterrenal ye nidio que diminuyirà cul tiempu, & que l castigu sentìu n Infierno acabarà por passar de “dolor glayando” a “ai” de pueis dalgunos milhones d’anhos ou mas – lo que indagora ye meyor en comparança cun infinidà. Por tanto, de media, la utilidà residual de qualquiera experiencia na vida ultraterrenal probablemente serà infinitesimal. Magar esso nun refute la exsistencia d’una vida ultraterrenal, ye argumento commun contra la conveniencia d’una vida ultraterrenal infinita & affecta les conseqüencies de l apuesta mũîtscho. Considerai un pagu de loterìa d’un milhon de dòllares … pagu n vezes d’un dollar per anhu, por exemplo. A continuaçon, considerai un pagu de lotería d’infinitos dollares … pagos n un únicu centavu cada sieglu. Lo postreiro inda darà “ganancia infinita”, pero cun una utilidà residual quajsi que zero.

Tamien ye importante notar que delhes versiones del buddhismo & del hinduismo characterizen el Cielo & l Infierno cumo staçones temporales que distrahen del verdadeiru fin de tsyigar a la Illuminaçon & que ye a algamase mesmo nessos reinos.

Esta recontextualizaçon quantifica la ganhancia sentida por infhoutase n Dîous considerablemente, & indica que la recompensa na vida ultraterrenal nun supera necessariamente les perdiçones finites nuna vida mortal.

Siesgu xhudeo-christianu

Visto que ha hi una cifra infinita de couses de les que nun ha hi evidencies, ye una apuesta per-probe cumo pa gastar qualquier cousa n una d’elhes.

-Usuaîriu M31, Pharyngula [1]

Outra crìtica commun ye que l apuesta mal tracta a penes de la figura tradicional xhudeo-christiana d’un Dîous que recompensa a los sos segïdores. Podría figurase una riestra d’alternatives, mũîtsches de les quales son segïdes por partes de la poblaçon mundial. Una possibilidà ye que l verdadeiru dîous nun sea christiano, ma xhudìo, muçulman, hindù, buddhista ou dîous d’una de les mũîtsches outres fes exsistentes. Nel sou ensayu, Pascal discharta toles fes non-christianes cumo possibilidaes en sin menta’ l por què. Per outra parte, dientro del cristianismo, ha hi  circa de 44.000 denominaçones, stremen-se cada una nes interpretaçones de lo que fhai que la xhente gane un bilhete pal Cielo ou pal Infierno, intos quala ye la elecçon cierta? Pascal tamien ignora l universalismo christiano que arremonta a polo menos 1648 & affirma que Dîous concederà la salvaçon a tolos seres humanos.

La Biblia diz couses cumo “doblarà toda rodiya, toda lhingua confessarà”. Tien versìculos que impliquen annihilaçon & non l Infierno. Tamien affirma que Yahveh ye un dîous amoroso. Outres fes que affirmen l Infierno nun dizen couses tales. Intos, segun essa apuesta, los christianos han de se convertir aI Islam por promette’ l Alcoran Infierno a los infieles, en quanto la Biblia tien declaraçones polèmiques nesto – specialmente considerando que l Infierno descripto nel Alcoran ye mũîtscho mas disagradable que les suês descripçones ambigues na Biblia.

Egomanìa?

L apuesta assume que Dous s’impressionarà, & recompensarà a la xhente que lo adora solo por evita’ l Infierno. Un ser todopoderoso (ou per-poderoso) gannarìa pouco cun la fidelidà mental de los seres humanos. De la mesma maneira, serà abondo inutil pa un humano persuadir a los habitantes d’un fhormigueiru a adoralo. Les constantes harengës & demandes d’adoraçion pol dîous abrahàmico cumo s’affirma nel Vieyo Testamento indiquen que ye a ser solo una cousa del ego.

Dîous perverso

Outra possibilidá ye que l verdadeiru dîous sea un dîous perverso que condemnarìa a los sos adoradores & premiarìa a los infieles simplemente por una question d’ironìa, [4] ou la idea maltheìstica de que los “diouses” son entes spirituales que yos comen a los sos adoradores les almes ultraterrenales. [5]

Por de mas, l apuesta mal permitte a penes un dîous verdadeiro. Si hôubiere mas d’uno (cumo nes mythogoníes griega & romana), un segïdor de Pascal ye a offender a un dîous poderoso al adorar uno mas flraco, lhevando-lo a condemnase magar la suâ adoraçon.

Conversion pòsthuma

L apuesta tamien assume que, en passando l punctu de non retornu & tener recibido los sous xhustos pagos, la divinidà nunca camudarà el sou Pensar nel futuro – casu contraîriu, nun ye realmente una perdiçon / ganhancia infinita, acuei? En tanto, exsisten casos mýthicos d’individuos excepcionales que experimenten una inversion del destin celestial. Bien famosu ye Satan &, en minor medida, Adam que gozaba d’un passeu lhibre de ganhancia infinita ta que offendîu a Dîous. Tamien nun ha hi garantía de que l Infierno sea infinitamente lhacerioso tamien. Satan, por exemplo, podrìa transformavos en demonios modernos ou suavizar & remocica’ l submundo nuna articulaçon classicamente beatnik cumo n Don Juan in Hell.[6] Ou Dîous podrìa arrepentise cumo fhexziera primeiro & teletransportar tolos peccadores pal Cielo [7] .

Tola question d’una tsyamada rutina de recompenses infractible torna-se indagora mas engëdeyada al fhalar de la interpretaçon christiana, mormona ou muçulmana de YHVH. Esses fes stremadamente admitten que Dîous camudara unilateralmente l aliança suppuestamente infractible que diera a los adoradores anteriores. Que exactamente, aculhà del pleitu special theìsta, impide a Dîous que modifique l fhazer commuña colos sos segïdores?

A parte, si vòs tenedes infhoutu nuna deidà non tan omnipotente ou que nun se preoccupa del destino l sitiu u morredes, tampouco ha hi garantía de que, en dél intre del futuro paraiso & / ou perdiçon, nun lo destruyirà ou lo alterarà dalguna fhorma quando steaes gozando de la vossa “recompensa”. Vamus ver quanto vos presta l Valhalla lhouew de Hastur annihila’l sou tuntu campu batalha cun los sous tentàculos spaciales & enormes!

Fe ciega

Una maneira de contestar esta apuesta ye substituyi’ l dîous xhudaico-christiano de Pascal por un dîous perverso que castiga aquelhos que tienen infhotu n sin evidencia, & recompensa aquelhos que nun lu tienen. Notai que esso nun presuppon que la Biblia & outros textos sacros nun s’inspiren divinamente: essi dîous podrìa tenela scripto cumo prueba de credulidà. Importante, pol Apuesta de Pascal ser solo a funcionar si vòs ameyorades la probabilidà anterior d’exsistencia d’uno qualquier per riba los outros (lo que normalemente nun aconteç n argumento theologal dalu) esta apuesta ye da fheitscho tan vàlida cumo la formulaçon  primitiva de Pascal.

pascal 4
L apuesta assume que exsiste una razon autoevidente pa recompensa’ l infhoutu ciegu. Por que l infhoutu d’un fiel ye meyor que l puxu personal del infiel que lheva una vida excepcional? Por que una divinidà prefier l infhoutu ciegu a la submission basada n evidencies? Esti systema de fes theòriques presenta un scenario win / win a los atheos & un scenario perder / perder p’aqueihos que tienen infhoutu n Dîous. Una vez que les duês idees contrastantes d’un dîous specìfico son razonablemente equivalentes en tèrminos de probabilidà, l atheìsmo revela-se cumo lo que tien el mayor potencial de ganhancia, negando da fheitscho & effectivamente arrevertiendo l argumento de Pascal. Alcordai-vos, esso ye igual d’empiricamente probable cumo l Apuesta de Pascal, & agora fhai-nos falta tener una possibilidà de 50:50 de que l Apuesta de Pascal sea verdadeira ou que esta outra sea verdadeira.

L argumento verdadeiro empobina-se na direcçon oppuesta: Dîous exsiste (you suppongo) & nun sou a velo, por tanto, tien que tener un motivu pa nun se mostrar. Por tanto, daquè habrà pa min si you y sigo el xhouew.

Cultu

Legalidà l cultu

Ye duldoso que la xhente sea a forçase a si mesma a tener infhoutu no que quixheren. En cuentes de considerar si daquien ha tener infhoutu n Dîous, essa inversion considera-se una bona tàctica pa una persona de bona reputaçon social, d’outra fhorma, pretender tener infhoutu n Dîous (assumiendo que Dîous fhuere a caltriar pente una fe falsa & non movida pol cultu insinceru – cun lo que la mayorìa los christianos probablemente concordarìen).

pascal 3
Cumo indenantea, falsia’ la fe ye difficilmente una tàctica meyor que ser honesto na infidelidà, a menos que l castigu por infhoutu falsu (tentando d’inganhar a un dîous) sea mas lhandiu que l por ser incrédulo. “el verdadeiru fiel” deixa-se a fhuera, por se’ la premissa ende que la fe ye daquè que ocurre peles interioridaes & nun ye una fatschada, & a los incrèdulos simplemente nun yos passa esso.

L auctor de fantasìa satìrica Terry Pratchett tien una version de l Apuesta de Pascal nel lhibru de sou intitulau Hogfather: “de pueis de la suâ muerte, el philòsophu n question atopou-se arrodiau por un carrapielhu dîouses bederres cun maces. La postrer cousa que elhi ascuîtschou fhoi “ veniemus a insiñati cumo lhidiamus cul señor Tuntu Pirulu a ende… “

Cultu correctu

Quando los christianos m’appliquen l Apuesta de Pascal, solo yos digo que tienen razon, & intrugo-yos el camin a mazquita mas próxima.

Assumiendo que l Apuesta de Pascal argumenta solo pol dîous christiano (que elhi strẽitscha indagora mas a monotheìsta & a abrahàmico), exsisten una riestra sectes & sub-sectes que adoren de differentes maneires. Ha hi les que requieren condiçones mas riguroses pal cultu adequau que outres, & delhes se contradizen da fheitscho. L apuesta solina, da veres, nun affirma cumo evitalo – presumiblemente solo sigë lo que Blaise Pascal dixo. Intos, si nun se fhaen abondos rituales necessarios pa una adoraçon adequada, inda se vaî pal Infierno, nun se compensando por qualquiera outra perdiçon basada n compassion nes que s’incurriera.

Considerai si Dîous decidiere que la maneira Mormona d’adoralo ye la correcta & que la maneira cathòlica ye incorrecta. Intos, confrontàmunos cun haber de tener infhoutu n un Dîous al que y vagou quajsi que tola historia humana arrevela’ la maneira correcta de passa’ la prueba! Na verdà, nun importa quala fe històrica fhoi por nòs scoyida, a Dîous vagou-y la mayor parte de la historia humana p’arrevela’ la maneira correcta de passa’ la prueba.

Alternativamente, considerai el que nin una de les fes ta agora mesmo tenga razon. Comportando-vos de fhorma aleatoria, tenriaes opportunidaes de vos axhuntar a qualquiera fe particular ou secta. Ciertamente, una vez que los seres humanos nun tienen cumo saber de que maneira agraden a Dîous, ya nin se preoccupen de lo tentar; una pequenha ganhancia mas diendo pal Infierno ye meyor que una pequenha perdiçon & en toda vìa se vaî al Infierno.

Alternativamente, cumo opçon, considerai si una fe anterior tuvo razon nel a hieri, pero spueis essa fe morrîu n sin maneira dala de replicar da feitscho los sous rituales. Si, digamus, los càtharos conhocìen el camin ciertu d’intrar en Cielo, la cruzada albigense quajsi que permanentemente sfhixzo qualquiera lhiña d’ascension celestial – tornando l adoraçon de qualquiera n sin dal xacìu.

Costu finitu del cultu

Una supposiçon occulta de l Apuesta de Pascal ye que l costu del cultu ye, effectivamente, infinitamente pequenhu, dalguna forma. Magar esto paeça se’ l casu d’actividaes humanes limitades realizades na nuessa exsistencia mortal, cumo oraçon ou participaçon na ecglresia, delhes fes, de facto, requieren puxos non triviales (por exemplo, el requisitu del Islam de rezar cinco vezes al dìe ) & outres requieren un pagu n sin fin dalguna fhorma que nunca mas serà recuperau; considerai el dìzimu, por exemplo. Esto s’applica, sobre maneira, a la fe xhudaico-christiana; si se y fhai casu al Lhibru del Apocalipsis, una vez que los eleitos realmente acaben en Cielo, lhavarà-se-yos el cerebro p’adorar a Dîous pela eternidà & perder una parte de la suâ identidà & nunca mas recuperase.

Si vos avulta que esso inda serìa una compensaçon axiomaticamente acceptable, intrugai quanta xhente andarìa dispuesto a trocar una exsitencia immortal d’hedonismo & gozo n The Matrix, si esso significare scudase per siempre de la verdà, la quantidà de xhente que affirme que esti nun ye commercio xhusto serà differente de zero.

L apuesta del atheìsmo agnòstico

Señor, fhixci lo meyor que pudi cun les fherramientes que vòs mi concediestis. Distis-mi un cerebro pa pensar cun scepticismo & usei-lu cumo fhazìa falta. Distis-mi l Poder d’argumentar & appliquei-lu a toles revindicaçones, incluyendo la de la vuessa exsistencia. Distis-mi un sentìu moral & sentì les penes de la culpa & les alhegrìes del orgulhu poles couses ruines & bones que scoyì fhazer. Tentei de fhazer cun outros cumo mi prestarìa que fhexzieren cun migo, & magar andar you lhueñe d’essi ideal mũîtsches vezes, tentei d’applicar essi principio fundamental siempre que pudi. Sea cumo fhuere la naturaleza de la vuessa essencia spiritual immortal & infinita, you cumo ser corporal finitu, nun sou a figurame-lo magar los mîous mayores puxos, & por tanto fhaèi cun migo lo que quixhièredes.

Michael Shermer [8]

Intrambes apuestes affirmen que aquelho n que se tien infhoutu & cumo s’ha d’actuar na vida ye a determinase independentemente de Dîous exsitir, comparando les conseqüencies de differentes effectos – essencialmente l administraçon de riscos. Sì que ansì, stremen-se nos sous presuppuestos theologales & ansì pueis concluyen de forma differente.

La AA assume una fhorma semeyante a l Apuesta de Pascal na medida n que compara les conseqüencies cun base na fhorma cumo actuar na vida. Per outra parte, strema-se n los sous presuppuestos theologales; esta presuppon que Dîous nun caltien l infhoutu ciegu cumo factor importante al decidir quien vaî al Cielo & quien vaî pal Infierno. Magar nun exsistir una redacçon exacta & official, l apuesta d’atheìsmo agnòstico, conforme stablicido n baxo, ye attribuyida al chartafhueyu electrònicu An Agnostic Atheist. L apuesta diz:

Tanto si se tien infhoutu ou non en Dîous, habrìa-se de vivi’ la vida cun amor, bondà, compassion, misericordia & tolerancia tentando de torna’ l mundo un sitiu meyor. Si nun ha hi Dîous, nun se pierde nada & tenrà un impactu positivu paquelhos que vos arrodien. Si hôubiere un Dious benevolente que arrepasse la vida, xhulgarà les acçones & non solo el poder tener fe ciegamente, quando ha hi una falta significativa d’evidencia d’exsistencia de qualquier Dîous.

Al contraîrio de l Apuesta de Pascal, que ye argumento de fe n Dîous, l apuesta agnòstica athea nesta forma nun ye specificamente argumento pal atheìsmo. Nun ye ma una xhustificaçon postfacto d’una fe, particularmente si se minaça cun fhueu, sulfuro & condemna eterna por un evangèlicu. El fheitschu de nun ser strictamente argumento proatheìsmo racional sì que ansì nun ye un problema, pueis la AA ye argumento de cumo s’haber de comportar & solo ye una refutaçon & una resposta de l Apuesta de Pascal. Mũîtsches vegades, expande-se a partir desta fhorma de varies maneires. Una addenda ye declarar que un dîous que dirìa xhulgar una bona persona puramente cun base n si ou non la persona tien infhoutu ou lo adora, en cuentes de por ser una bona persona, nun serìa realmente un dîous que valiere la pena adoralo, & talvez, vivir en Cielo cun tal creatura diba ser peyor que qualquier infierno. Una extension addicional lheva n consideraçon les perdiçones potenciales de tener infhoutu n Dîous, si realmente nun exsiste – dir a ecglresia, rezar, segï’ los dictames morales que son a ser ethicamente questionables ​​&, polo commun, sperdicia’ l tiempu. cun essa expansion, ye a considerase cumo argumento pal atheìsmo, pero nun ye specialmente fhuerte, pueis el costu/beneficio de la pràctica de la fe, assumiendo que Dîous nun exsiste, ye per-subiectivo.

Comparando apuestes

Una fhorma tabulada de l Apuesta de Pascal ye a ser presentada cumo n baxo. Cumo probablemente rescampla, les meyores conseqüencies associen-se a tener infhoutu n Dîous.

 L’apuesta d’atheìsmo agnòstico compara-se a esso, addicionando un stratu extra n relaçon al comportamiento de la persona & cumo Dîous lo lhevarìa n consideraçon, al reves d’unicamente l infhoutu ciegu de la persona. Conforme se mentou a riba, considera-se esso polos defensores de la AA cumo un presuppuestu theologal mas xhustificau.

Crìtica

Por tanto, la AA propon que les conseqüencies mas positives s’associen al comportamiento & son independientes de la fe conforme lo propuesto por Pascal. Assumiendo la fe, en casu d’inexsistencia de Dîous, & perdiçon de tiempu, la opçon mas favorecida ye ser bono & nun tener infhoutu.

Magar la supposiçon theologal de que Dîous xhulga mas segun les acçones que pol infhoutu n Dîous ye favorable a los atheos & a los fieles, & tamien mas en consonancia cun descripçones de Dîous cumo bon character, indagora ye una supposiçon. Por tanto, la AA cai, si essa supposiçon se arrevelare falsa, pero nada mas en caso de Dîous exsitir a penes – & la mayorìa de les evidencies reales indiquen lo contrario, lo qual ye l punctu.

Cumo la propuesta de Pascal, la AA suffre cul fheitschu d’exsistir varies fes. La de Pascal por haber de sbilha’ la fe “correcta” al tener fe, & l agnóstica athea, por poder differentes fes & interpretaçones de Dîous considerar couses differentes cumo “bones”. En delhes fes, simplemente sparce’ la pallabra dessa fe ye un bon actu n si mesmu, & por esso la Madre Teresa ye considerada una sancta quando nunca adiudou da veres nin unu. Una doutrina christiana particular, sola fide, affirma litteralmente que la salvaçon vien “pola fe solo” & ye la marca distintiva de la fe protestante – magar declara’ los defensores de la AA, cumo indenantea, simplemente que esso fhai de Dîous un fatu da fheitscho & nun val la pena adoralo cumo un bon ente.

Consideraçones addicionales

El focu de la AA nel comportamiento, & non na fe, ye a expandise tornando-la independiente da fheitscho de Dîous. Mesmo si nun nos eleva al Cielo, ser una persona bona tiende a tornar a los outros mas cumo nòs outros & talvez ta los inspire a fhaer igual. Essos factores limiten-se al mundu vivu, que ye real & nun tien nada que ver con vida ultraterrena, que mal ye una probabilidà flrouxa. Visto que esta vida ye ciertamente real (en determinahos valores de “real”) & que ameyora’ les circumstancies nesta vida contribuye a una meyorìa garantida, ye favorable ser una bona persona por essa razon, non por una razon que mal ye una possibilidà pequenha. Esta ye la base la campaña de “ser bono pol amor de Dîous” endossada por varios collectivos humanistas.

Si bien l Apuesta de Pascal ye argumento theologalmente falho, el principio tien applicaçones noutros aspectos de la vida, cumo investimiento & apuestes – puramente por ser razonables los aspectos de la theorìa l xhouew ​​- &  l Apuesta de Pascal rescampla pol nome cumo una correlaçon u tales comparances ganhancia / perdiçon son possibles de fhaer. En summa, presenta una maneira de lhidiar cun la incerteza al valorar no la probabilidà, ma solo la magnitude de les ganhancies potenciales en relaçon a les perdiçones. Na “apuesta de scalecimiento global”, la comparança fhai-se ente tentar d’adiudar al medio ambiente & nun adiudar al medio ambiente. Independentemente de tene’ l infhoutu de se’ l calentamiento global una farsa ou fraude (& independentemente d’unu andar bien ciertu d’elho), el meyor resultau inda ye defende’ l mediu ambiente – alias “& si ye un gran inganhu & creamos un mundo meyor pa nada?”

Na apuesta, tener infhoutu n Dîous produz la ganhancia mayor en tanto que nun tener infhoutu produz les mayores perdiçones. Esti principio de comparança de potenciales ganhancies & perdiçones ye una maneira d’assegurase evitar cignes negros cumo eventos (“indeblez” & “anti-indeblez” segun l auctor de Black Swan Nassin Taleb), particularmente n economìa. Por exemplo, colloca l 100% de los fundos proprios n ùnico investimiento lheva a una possible perdiçon – independentemente de les probabilidaes, que total son disconhocides – del 100% de los fundos. Tal eventu serìa una perdiçon mayor que si se sparcen los fundos en mũîtschos investimentos onde un ùnicu falhu nun ye devastador, pero les possibilidaes d’èxitu augmenten un pouco. Les probabilidaes reales son irrelevantes; ye simplemente una maneira d’evitase la possibilidà de que nun tengaes suerte. La intruga ye quala ruta evita les peyores conseqüencies possibles.

& el mesmo pensamiento anda per tras de les soluçones al dilemma del prisioneiru. Visualizar eventos disconhocidos cun los weyos de l Apuesta de Pascal elimina la necessidà d’intender esses probabilidaes per tras de los eventos por poder toma’ les decisiones maximizando potenciales beneficios & minimizando los daños. De cierto, essi ye l propriu aquel de l apuesta si se y spulgën les implicaçones theologales.

Cumo una fherramenta doctrinaria

Cumo la mayorìa los argumentos de la exsistencia de Dîous, paeç mas tranquilizar a los fieles exsistentes que convertir infieles. Elho por haber de probar un argumento theologal, convenciendo a un infiel, de que l Dîous que defende ye l Dîous Verdadeiro & refutar toles outres possibilidaes. La xhente que nun tien fe ye a ve’ l potencial de varios dîouses exsistente, de facto una bayura infinita, non obstante los fieles tiendan a cincar constrictos por una vision exsistente de que, ou el sou Dious exsiste, ou nin un Dîous exsiste. Solo nesti ùltimu casu, el raciocinio per tras de l Apuesta de Pascal tien daquè xacìu. [9]

Resume

Vèi tamien

    • Cryònicos – presta-yos mũîtscho l Apuesta de Pascal

Vìnculos externos

    • Una invocaçon desta apuesta na “conversion”, un portal que recupera fieles.

Referencies

    1. A riba↑ Encyclopedia de la Philosophìa de Stanford – Apuesta de Pascal

    1. A riba↑ La necessidà de l apuesta – Ye mirala & mangase unu a tsyorar.

    1. A riba↑  Futuro d’una Illusion, parte VI.

    1. A riba↑ Dresden Codak: Paraiso Secular

    1. A riba↑  Gërra n Cielo

    1. A riba↑ Mesmo nel Paradise Lost Pandemonium de Milton ye una xhunctura per-casual de clubs de debate, folixes sexuales & olimpiades demoniaques. Polo menos ta que tolos peccadores humanos appaecieran & la intamaran cun destruyi’ l lhugar cun les suês queixes. Da nuevo, John Milton yera un puritanu neciu, intos elho podrìa-y tener sido bien horrible personalmente.

    1. A riba↑ En sin mentalo, cumo na eternidà todo acontecerà mas ceho ou mas tarde, terminaredes de fastidiala n quanto stubièredes en Cielo & vaî-se-vos inviar al Infierno  – a menos que vos lhavaren el cerebro inda mas cumo primeiro se comentara &, cun todo esso, nun ye garantìa –

    1. A riba↑ Michael Shermer, The Believing Brain: From Ghosts and Gods to Politics and Conspiracies — How We Construct Beliefs and Reinforce Them as Truths, tsyana 45.

  1. A riba↑  Ironicamente, essi raciocinio yera, de facto, inapplicable nos tiempos bìblicos, quando la Bíblia protestaba concretamente contra l tener infhoutu n Baal – que, confusamente, nun yera un dîous concreto per se, ma un tèrminu commun abarcando qualquier dîous local na atmòsphera polytheìsta d’aquelha.

Fhonte:

https://rationalwiki.org/wiki/Pascal%27s_wager

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