L Apuesta de Pascal

 

Apuesta de Pascal: creyendo n & diendo a por kryptonita – pal casu que Superman exista & quiera matavos.

L Apuesta de Pascal ye un argumento que affirma debese infhoutar en Dious, independientemente de si la existencia de Dious nun ye a ser probada ou refutada pola razon.

L apuesta primitiva de Blaise Pascal fhoi un paràgraphu abondo curtiu n Pensées ente varies outres notes que podríen ser consideraes “apuestes”. [1] El sou argumento basa-se na theoría l xhueu & en que l meyor cursu d’acçon ye infhoutase n Dious, independentemente de qualquiera falta d’evidencia, por offrecer essa opçon les mayores gannancies potenciales. El textu primitivu de Pascal ye lhargu & scriptu con una philosophìa un tanto engedeyada, [2], pero ye a ser distillada cincielho:

  1. Si se tien infhoutu n Dious & Dious existe, recompensarà con vida eterna n Cielo: ansì, una gannancia infinita.
  2. Si nun se tien infhoutu n Dious & Dious existe, condemnarà a remanecer n Infierno per siempre: ansì, una perdiçon infinita.
  3. Si se tien infhoutu n Dious & Dious nun existe, nun recompensarà: por tanto, una perdiçon insignificante.
  4. Si nun se tien infhoutu n Dious & Dious nun existe, nun recompensarà, pero vivirà-se la propria vida de so: por tanto, una gannancia insignificante.

L apuesta tamien ye possible vela n fhorma de tablielha & queda nidio que l infhoutu dà una recompensa ou (practicamente) nada, en quanto la incredulidà dà castigu ou nada:

pascal 1

l Apuesta de Pascal fhai una serie d’assumpçones de la realidà, & una serie de presuppuestos theològicos del dious que defende. Si qualquier unu d’estos ye a demonstrase falsu ou dispreziable, intos el Poder de l apuesta determinando les acçones & l infhoutu dalgièn enflraqueç-se severamente – de facto, l argumento l apuesta ye a ser arrevertìu n delhos casos & ye a podese argumentar por incredulidà. Estos casos decurren principalmente de les implicaçones theològiques de l applicaçon de l apuesta pa tener fe n Dious, en cuentes de los attributos que se presenten de la theorìa l xhueu & del processu de toma de decisiones. Les gannancies & perdiçones que s’associen a les consequencies 3 & 4 consideren-se eventualmente los costos d’opportunidà d’apparentar infhoutu & vivir segun les normes dogmàtiques, una vez que estes son typicamente maîs restrictives que les lheyes seculares. Estos costos son finitos por causa de la mortalidà humana. Mathematicamente, una gannancia ou perdiçon finita ye insignificante n comparança con una gannancia ou perdiçon infinita cumo serìa incurrida nuna vida eterna de pueis de la muerte. Por tanto, Pascal concluyîu que yera una elecçon mũîtscho meyor infhoutase n Dious en cuentes de nun lo fhaer.

Contenìu

  1. 14  Fhuera de la theologìa
  2. 15  Cumo fherramenta evangèlica
  3. 16  Resume
  4. 17  Vèi tamien
  5. 18  Vìnculos externos
  6. 19  Referencies

    Mal

    Hai varies maneires poles que l apuesta ye a ser considerada cumo promotora l mal.

    Interes propriu total

    L apuesta assume que a un fiel solo y importarà maximiza’ les sues propries gannancies.

    Maîs preoccupante que esto son occasiones en que se nos podrìa tsamar theoricamente pidiendo-nos mancar a daquien por fhaenos progressar na nuessa adoraçon del ente superior. Esso y dà outru aspectu al argumento de que l Apuesta de Pascal emphatiza fe sobre mèritu, pueis indica que la xhente maligno ye a gannar recompensa & evitar castigu simplemente pola fe. Nel Vieyu Testamentu, hai innùmeros casos en que los adoradores hôubieran de mancar & matar a outra xhente cumo lo mandara Dious. De facto, hai occasiones en que Dious anda extremamente discontento por nun se lheva’ l abusu d’outros humanos maîs lhuenhe. Mesmo usando la mètrica de l Apuesta, ye-se a argumentar ser maîs moral resjstise a essos mandamientos por causa d’outra xhente, magar nos resultar en perdiçon infinita.

    Una vegada maîs, podía-se demonstrar na tierra que xhente malo que fhai couses males inda ye possible que professe una fe – Pascal, por tanto, indica ser essa xhente digno de gannancia infinita, & los atheos indiquen insolentemente que andar cabo aqueilhos que anden en Cielo nun anda vendiendo bien abondo tol aquel de la fe.

    El casu moral de los nennos muertos

    Si se yos intruga a la mayorìa los christianos si los nennos muertos de per-pequennos diran al Cielo, van dizir que sì. Intos, serìa maîs razonable matar a los fhiyos quando pequennos (specialmente por se’ los nennos de wey mũîtscho maîs propensos a tornase atheos), en cuentes d’arriesgase a que deixen la fe christiana.

    Problema del mal

    Si, cumo l Apuesta de Pascal tien d’assumir, Dious anda dispuesto a castiga’ la xhente bono simplemente por falta infhoutu, esso impedirà que Dious sea “bono” de qualquiera maneira pola que intendamus el conceptu de “bono” – & “bono” ye una necessaria propriedà de Dious, polo menos cumo s’intiende pol christianismo. Cumo se ye a demonstrar na Tierra que fe specífica dala tien el monopolio de xhente bono & moral, un Dious que fhai que l Apuesta de Pascal sea vàlida nun ye possible que se concentre na diseminaçon del bien en tol Mundo. Varies contestaçones a l Apuesta de Pascal sofhiten que andar a constante disposiçon de la tsamada d’un ser tan claramente maligno diba ser menos preferible al Infierno, & por ende ye meyor nun tener fe.

    Multitheìsmo

    La mayor ironìa de l Apuesta de Pascal, qua apologètica christiana ye que, mesmo si tsigare a ser correcta, tornarìa-se aina n un gran disincentivu si se quixhere convertir a daquien imparcial a adorar YHWH specificamente. Por definiçon, adora’ l Dious xhudeo-christiano requier que l adorador refuge activamente la existencia de qualquiera outra divinidà ou deidà potencial pol amor de la intolerancia que sal del Primer Mandamiento. Na absencia d’evidencies d’una deidà specífica, el theìsta potencial meyor sería que s’impobinare pel camin dalgun cultu d’una ou maîs deidaes propuestes que nun requieran adoraçon exclusiva. L Apuesta de Pascal ye una base de la laudatoîria christiana (en cuenta de ser un xibolete que ha ser negau cumo fhuere) que ye a ser ser vista cumo un casu de dissonancia cognitiva que guanha de la prebenda christiana.

    Cifra infinita de diouses

    En tèrminos bayesianos, esto ye a affirmase diziendo que los infieles attribuyen probabilidaes uniformes anteriores a la existencia d’un dious particular; todes ermanes & todes infinitesimales. L Apuesta de Pascal solina nun ye a actualizar esses probabilidaes, pueis el raciocinio solo s’applica al Dious Verdadeiro d’ente una cifra infinita de diouses possibles. En sin maîs informaçones que sean a reduzir esta asseveraçon, les possibilidaes d’adorar inadvertidamente’ l Dious que nun fhai falta son una certeza pràctica. Solo quando la probabilidà d’un dious particular d’existir xorreç, torna-se util l Apuesta de Pascal, esto ye, si un dious fhuere a designase con una mera possibilidà de se’ l ùnico Dious verdadeiro, l Apuesta de Pascal presentarìa beneficio nidio. Por esso, a qualquiera persona constricta por una tendencia a un dious particular, l apuesta ye-y mũîtscho maîs nidia & favorable a la sua fe.

    Antidiouses

    Si daquien anda dispuesto a acceitar que existe una quantidà infinita de divinidaes, l Apuesta de Pascal lheva a una conclusion per-interessante.

    Primeiro: podrìa haber una cifra infinita de diouses possibles. Por? hai una quantìa illimitada d’attributos que un dious ye a tener. Si dous diouses tienen attributos differentes, son differentes. Por exemplo, Dious A tarreç los plàtanos, en tanto al Dious B y presten los plàtanos, en tanto el Dious C ye indiferente a los plàtanos, en tanto al Dious D y presten los plàtanos media parte de lo que al Dious B, en quanto al Dious E y presten los plàtanos doble que al Dious B. Attributo differente significa un Dious differente; nun hai limite pal tamanhu del total de los attributos divinos; ansì, el tamanhu del total de tolos diouses ye infinitu.

    Segundo: Del total infinitu de diouses que possiblemente exista, necessariamente existirà un dious que concase con todo & con qualquier syistema de recompensa / castigu de la xhente na vida ultraterrenal. Esto ye por, nel total infinitu de los diouses, deber occurrir todo attributo possible d’un Dious. (Casu contraîriu, nun serìa infinitu, una vez que diba tener daquè limite pa los attributos que los diouses podrìen tener (a parte de ser possible)) .D’ende resulta que, por cada Dious n, necessariamente ha existir un Dious – n , que recompense / castige a la xhente por exactamente l oppuesto de lo que l Dious n fhai.

    L apostilha modificada serìa expressable na tàbula d’en baxo (si el Cielo val + 1α, val l Infierno -1α, & una vida non-posterior val 0a):pascal

    1. Un atheu siempre recibirà 0a na vida ultraterrenal
    2. Un theìsta siempre recibirà 0a na vida ultraterrenal
    3. Un omnitheìsta siempre recibirà 0α na vida ultraterrenal 

    L apuesta concluye que toles eleiçones son equìvoques.

    Ansí, L Apuesta de Pascal, quando ye modificada concasando cola realidà, nun dà conclusion dala pa fe dala.

    Por exemplo,  l Apuesta de Pascal affirma que ye meyor infhoutase n Dious, por dir aqueilhos que tienen infoutu al Cielo & aqueilhos que nun tienen infhoutu al Infierno si Dious existiere, pero si Dious nun existe, intos nada se pierde por tener fe. A esto se y ye a da’ la vuelta diziendo que ye meyor nun infoutase n Dious, por dir aqueilhos que tienen infhoutu al Infierno & aqueilhos que nun tienen infoutu al Cielo si Dious existiere, pero si Dious nun existe, intos nada se ganou teniendo fe.

    Obiecçones

    • Por que los diouses son igualmente probables?

    L apuesta assume que nun hai pruebes d’un Dious particular. cumo nun tenemus connocimiento que indique que un Dious ye maîs probable que outro, andamus presos en raciocinio a priori. So raciocinio a priori, ente dues possibilidaes disconnocides, de les que una debe existir, les dues possibilidaes deben ser acceitades cumo ermano de probables. Supponer que les probabilidaes son ermanes ye effectivamente igual a assumir que nun se connocen les possibilidaes. Nel cabeiru anàlysis, resume-se n esto:

      • Dious A tien qualidaes bloop, gloop & kwoop.
      • Dious B tien qualidaes blerp, glerp & kwerp.

     

    Qualo ye maîs probable que exista? Ye impossible dizilo, por nun se connocer nada de nada d’esses qualidaes – ansì cumo nun se saber nada de les qualidaes de los diouses na apuesta.

    • Nun son los anti-diouses menos probables que los diouses normales?

    Significa que, nun son los diouses que fhaen exactamente l oppuesto que outro dious menos probable que l dious que se anda copiando? Si acceitamus raciocinio d’una valoraçon de probabilidà a priori, nun tenemus motivos pa tener fe. Tanto l antidious cumo l dious son igualmente probables, pol amor de la nuessa falta de connocimiento d’eilhos. Outra maneira de velo ye ansì : qual ye l dious inverso? Si el Dious A fhai l acçon Q, & el Dious – A fhai l acçon -Q, qual Dious ye l imitador? cumo se ye a saber? ansì: non.

    • & si varios diouses existieren?

    Intos, por cada uno de los diouses mùltiples, necessariamente existe un anti-dious equilibrando les balances.

    • & si se satisfai una cifra infinita de criterios de diouses con intençon d’intrar na bona vida ultraterrenal ?

    Intos, satisfairìa-se necessariamente una cifra infinita de criterios de diouses con intençon d’intrar na mala vida ultraterrenal. (Essos condemnados antidiouses!)

    • & si hôubiere una vida ultraterrenal que nun fhuere nin bona nin ruina? Si ye da fheitscho neutro: nun dà maîs. Si fhuere differente de zero: si la vida ultraterrenal del Dious A val 1/2,  intos la vida ultraterrenal d’antidious del Dious A podía valir -1 / 2α. En qualquiera scala, los nùmeros son a equilibrase.

      Philistinismo Humano

      l Apuesta de Pascal fhai varios presuppuestos de la naturaleza orgànica del theìsta n potencia abondo pessimistas, parroquiales & quando si maîs mesmamente essencialistas.

      Aplicabilidà de l Apuesta de Pascal a los non-humanos

      Que ye lo que l Apuesta de Pascal significa mesmo pa seres sapientes que nun tienen alma ou polo menos alma reconnocible pol theìsmo humano, cumo sapiencia artificial? & quanto pa seres que tienen alma, pero que nun son da fheitscho a figurase l suffrimiento – ou la benevolencia?

      Esso, por si solo, nun interessa mũîtscho a la mayorìa los apologistas christianos, que son seres humanos tirando l picon a outros seres humanos, pero una vez que s’abre la possibilidà de que l Apuesta de Pascal sea simplemente inapplicable a seres humanos sapientes, aina cai noutru problema.

      Applicabilidà de l Apuesta de Pascal a Transhumanos

      Visto que l transhumanismo anda na sua infancia & mũîtsches de les sues promesses maîs difficiles igual nunca tsigaràn, val la pena considera’ lo que aportarìa si podieren ser algamades. Considerai si los seres humanos fhueren a dissenhar geneticamente un posthumano que nun fhuere da fheitscho a experimentar dolor & angustia mental aculhà d’un stau semeyante al Zen, tornando la idea d’una perdiçon infinita n sin xacìu. Ou considerai si la telediscarga de mentes fhuere real; que significarìa pa la vuessa alma star gozando de vida ultraterrenal en tanto al en par la sua entidà persiste n un servidor?

      Existencia l alma

      Esti ye l centro l problema. Toles evidencies ãpuncten a una “persona phýsica”. Quala ye “l alma” que existe ultraterrena? Tala parte tenrìa de ser non orgànica & non modificable, & elho nun existe. Los nuessos pensares, sentires, memories & personalidà mostraran ser provenientes d’interacçones en cerebro. Tamien y affecten les hormones, droges, alcohol, traumatismo cranial & outros factores phýsicos. Dal balbuciu philosòphicu ye a camudar esto.

      Por un simil: digamus que vòs (nun lo fhaer en casa, ho!) deixaes caye’ l vuessu computador d’un edificio quatro plantes, baxades curriendo a polos restos oîtscho vezes & tiraes los restos al mar, el computador indagora andarà a caso executando l Windows noutru planu d’existencia?

      Impossibilidà racional

      Hai xhente que considera partes d’esti scenario cumo contradictories por razon, ou incompatibles cola realidà, lo que lo lheva a attribuyir una probabilidà zero al resultau del “infierno christiano”.

      Esso ye a ser ansì por pensar que l dious christianu ye impossible ou se define de fhorma contradictoria, por nun pensar que un dious tan benèficu sea a mandar daquien al Infierno, ou por pensar que l proprio Infierno sea impossible. Esti argumento cabeiro ye a basase n pensar que l dolor requier un cuerpu phýsicu, ou n argumento de que la mente humana ye limitada & incapaz de suffri’ la tortura eterna. Si se vos tortura diez vezes en tanto staes vivos, seriaes “vòs mesmos” ya maîs? Que tal de pueis d’un milhon d’annos? Un trilhon? nalgun momentu, si a 10 ou 10 100 annos a partir d’agora, serìa de sperar que la vuessa mente se frayare ou “s’avezare a elho”, probablemente intrambos. Qualquiera possibilidà excluye la experiencia del arrepentimiento & del suffrimiento infinitos.

      Infelizmente, argumento semeyante ye a ser fheitschu n relaçon al Cielo. Un altor eternu paeç-y impossible a una creatura limitada, intos, dir al Cielo mal serìa possible si daquien se transformare n daquè non solo differente, mas mesmo irreconnocible pol sou proprio you terrenal; nessi casu, quien anda siendo castigau / recompensau nun soes realmente “vòs”. Tamien se debe intrugar si la bienaventurança eterna ye tolo que hai que mereça la pena.

      El Poder de “tener fe”

      Noutros assumptos, persona sensata dala se comportarà de maneira tan irresponsable ou repousarà contenta con tan pouco fundamento nes sues oppiniones & coles lhinhes que marca. Solo nes couses maîs elevades & sagrades se permitte fhaelo. En realidà, estos mal son intentos de pretendese a si mesmo ou a outres persones que indagora se tien firme apegu a la fe, quando quantissimo ha ya que se deixou.

      Sigmund Freud ,  Futuro d’una Illusion [3]

      Talvez el nucleu l apuesta sea assumir que un ser humano tien el poder de tener infhoutu nalgo por un actu volitivu: non solo por dizir que daquien tien fe, mas, de facto, con sinceridá, infhoutu n que sea verdà. Connoç-se cumo voluntarismu doxàsticu; ye probable que la mayorìa la xhente nun sea a fhazelo deliberadamente. Les fes son mũîtsches vezes involuntaries; polo menos vòs (sì, vòs) tenedes un infhoutu involuntaîriu n que staes experimentando l mundo. Tamien, tenedes un infoutu involuntaîriu n que daquien, ayures, da quando nel tiempu, dixo esses mesmes pallabres. De la mesma fhorma, ye difficil tener infhoutu n couses que se saben ser falses. Considerai cumo vòs arresponderiaes si daquien vos dixere que piensa que la tierra repousa na parte da tras d’una tortuga immensa. Mesmo si tuvieraes una inclinaçon a “resolver” essi problema diziendo que un infiel ha de s’associar con fieles, assistir a servicios de cultu, etc. ta que elho inspire fe, esto ye essencialmente: “falso ta que a elho se tsega”. La efficacia d’elho ye altamente questionable.

      La lhibertà d’acçon, ente tanto, ye abondo differente. Ye daquè que la xhente tien mũîtscha maîs lhibre voluntà d’exercer – pa que daquien sea lhibre d’adorar a Dious en sin fe. La question, por tanto, ye si Dious tien el Poder de detectar tal ardil ou tala fe na fe, ou si Dious serìa feliz por tener xhente “falsiando” la fe de tala maneira.

      L Apuesta de Pascal tien, no mìnimo, de cumplrir unu de los presuppuestos que vienen a ende:

      • Que essi voluntarismo doxàstico ye possible.
      • Que a Dious nun y importa (ou nun ye a captar consigo) si vòs “soes falsos”.

      Unu d’eilhos ye connocìu por star tracamundiau, l outru ye theologicamente questionable, conforme se discutirà na pròxima secçon.

      Maldà infinita del Infierno?

      La utilidà ye una medida de quanto de bona ye una cousa agora – n economìa, basicamente, intruga “quanto de probable ye que daquien quiera tanto una cousa cumo pa comprala”. La utilidà residual ye un conceitu relacionau que intruga cumo esso camuda a medida que vòs començaes a tener maîs dalgo.  L Apuesta de Pascal & el sou usu ràpidu & sueltu de gannancies & perdiçones basa-se nesti conceptu. Supponèi que dir pal Infierno sea infinitamente lhacerioso, en quanto dir pal Cielo sea infinitamente prestoso.

      Considerai que la vida ultraterrenal dure infinitamente. La utilidà residual affirma que la recompensa sentida na vida ultraterrenal ye nidio que diminuyirà col tiempu, & que l castigu sentìu n Infierno acabarà por passar de “dolor glayando” a “ai” de pueis dalgunos milhones d’annos ou maîs – lo que indagora ye meyor en comparança con infinidà. Por tanto, de media, la utilidà residual de qualquiera experiencia na vida ultraterrenal probablemente serà infinitesimal. Magar esso nun refute la existencia d’una vida ultraterrenal, ye argumento commun contra la conveniencia d’una vida ultraterrenal infinita & affecta les consequencies de l apuesta mũîtscho. Considerai un pagu de loterìa d’un milhon de dòllares … pagu n vezes d’un dollar per annu, por exemplo. A continuaçon, considerai un pagu de lotería d’infinitos dollares … pagos n un únicu centavu cada sieglu. Lo cabeiro inda darà “ganancia infinita”, pero con una utilidà residual quajsi que zero.

      Tamien ye importante notar que delhes versiones del buddhismo & del hinduismo characterizen el Cielo & l Infierno cumo staçones temporales que distrahen del verdadeiru fin de tsigar a la Illuminaçon & que ye a algamase mesmo nessos reinos.

      Esta recontextualizaçon quantifica la gannancia sentida por infhoutase n Dious considerablemente, & indica que la recompensa na vida ultraterrenal nun supera necessariamente les perdiçones finites nuna vida mortal.

      Siesgu xhudeo-christianu

      Visto que hai una cifra infinita de couses de les que nun hai evidencies, ye una apuesta per-probe cumo pa gastar qualquier cousa nuna d’eilhes.

      -Usuaîriu M31, Pharyngula [1]

      Outra crìtica commun ye que l apuesta mal tracta a penes de la figura tradicional xhudeo-christiana d’un Dious que recompensa a los sos segidores. Podría figurase una riestra d’alternatives, mũîtsches de les quales son segìdes por partes de la poblaçon mundial. Una possibilidà ye que l verdadeiro Dious nun sea christiano, mas xhudìo, muçulman, hindù, buddhista ou dious d’una de les mũîtsches outres fes existentes. Nel sou ensayu, Pascal discharta toles fes non-christianes cumo possibilidaes en sin menta’ l por què. Per outra parte, dientro del cristianismo, hai  circa de 44.000 denominaçones, stremen-se cada una nes interpretaçones de lo que fhai que la xhente gane un bilhete pal Cielo ou pal Infierno, intos quala ye la elecçon cierta? Pascal tamien ignora l universalismo christiano que arremonta a polo menos 1648 & affirma que Dious concederà la salvaçon a tolos seres humanos.

      La Biblia diz couses cumo “doblarà toda rodiya, toda lhingua confessarà”. Tien versìculos que impliquen annihilaçon & non l Infierno. Tamien affirma que Yahveh ye un dious amoroso. Outres fes que affirmen l Infierno nun dizen couses tales. Intos, segun essa apuesta, los christianos han de se convertir aI Islam por promette’ l Alcoran Infierno a los infieles, en quanto la Biblia tien declaraçones polèmiques nesto – specialmente considerando que l Infierno descripto nel Alcoran ye mũîtscho maîs disagradable que les sues descripçones ambigues na Biblia.

      Egomanìa?

      L apuesta assume que Dious s’impressionarà, & recompensarà a la xhente que lo adora solo por evita’ l Infierno. Un ser todopoderoso (ou per-poderoso) gannarìa pouco cola fidelidà mental de los seres humanos. De la mesma maneira, serà abondo inutil pa un humano persuadir a los habitantes d’un fhormigueiru a adoralo. Les constantes harenges & demandes d’adoraçon pol dious abrahàmico cumo s’affirma nel Vieyo Testamento indiquen que ye a ser solo una cousa del ego.

      Dious perverso

      Outra possibilidá ye que l verdadeiro Dious sea un Dious perverso que condemnarìa a los sos adoradores & premiarìa a los infieles simplemente por una question d’ironìa, [4] ou la idea maltheìstica de que los “diouses” son entes spirituales que yos comen a los sos adoradores les almes ultraterrenales. [5]

      Por de maîs, l apuesta mal permitte a penes un Dious verdadeiro. Si hôubiere maîs d’uno (cumo nes mythologìes griega & romana), un segidor de Pascal ye a offender a un dious poderoso al adorar uno maîs flraco, lhevando-lo a condemna-se magar la sua adoraçon.

      Conversion pòsthuma

      L apuesta tamien assume que, en passando l puncto de non retornu & tener recibido los sous xhustos pagos, la divinidà nunca camudarà el sou Pensar nel futuro – casu contraîriu, nun ye realmente una perdiçon / gannancia infinita, acuei? En tanto, existen casos mythològicos d’individuos excepcionales que experimenten una inversion del destin celestial. Bien famosu ye Satan &, en minor medida, Adam que gozaba d’un passeu lhibre de gannancia infinita ta que offendîu a Dious. Tamien nun hai garantía de que l Infierno sea infinitamente lhacerioso tamien. Satan, por exemplo, podrìa transformavos en demonios modernos ou suavizar & remocica’ l submundo nuna articulaçon classicamente beatnik cumo n Don Juan in Hell .[6] Ou Dious podrìa arrepentise cumo fhexziera primeiro & teletransportar tolos peccadores pal Cielo [7] .

      Tola question d’una tsamada rutina de recompenses infractible torna-se indagora maîs engedeyada al fhalar de la interpretaçon christiana, mormona ou muçulmana de YHVH. Esses fes stremadamente admitten que Dious camudara unilateralmente l aliança suppuestamente infractible que diera a los adoradores anteriores. Que exactamente, aculhà del pleitu special theìsta, impide a Dious que modifique l fhazer communha colos sos segidores?

      A parte, si vòs tenedes infhoutu nuna deidà non tan omnipotente ou que nun se preoccupa del destino l sitiu u morredes, tampouco hai garantía de que, en dél intre del futuro paraiso & / ou perdiçon, nun lo destruyirà ou lo alterarà dalguna fhorma quando steaes gozando de la vossa “recompensa”. Vamus ver quanto vos presta l Valhalla lhôuego de Hastur annihila’ l sou tuntu campu batalha colos sous tentàculos spaciales & enormes!

      Fe ciega

      Una maneira de contestar esta apuesta ye substituyi’ l dious xhudaico-christiano de Pascal por un Dious perverso que castiga aqueilhos que tienen infhotu n sin evidencia, & recompensa aqueilhos que nun lu tienen. Notai que esso nun presuppon que la Biblia & outros textos sacros nun s’inspiren divinamente: essi dious podrìa tenela scripto cumo prueba de credulidà. Importante, por l Apuesta de Pascal ser solo a funcionar si vòs ameyorades la probabilidà anterior d’existencia d’uno qualquier per riba los outros (lo que normalemente nun aconteç n argumento theologal dalu) esta apuesta ye da fheitscho tan vàlida cumo la formulaçon  primitiva de Pascal.

      pascal 4
      L apuesta assume que existe una razon autoevidente pa recompensa’ l infhoutu ciegu. Por que l infhoutu d’un fiel ye meyor que l puxu personal del infiel que lheva una vida excepcional? Por que una divinidà prefier l infhoutu ciegu a la submission basada n evidencies? Esti systema de fes theòriques presenta un scenario 
      win / win a los atheos & un scenario perder / perder paqueilhos que tienen infhoutu n Dious. Una vez que les dues idees contrastantes d’un dious specìfico son razonablemente equivalentes en tèrminos de probabilidà, l atheìsmo revela-se cumo lo que tien el mayor potencial de gannancia, negando da fheitscho & effectivamente arrevertiendo l argumento de Pascal. Alcordai-vos, esso ye igual d’empiricamente probable cumo l Apuesta de Pascal, & agora fhai-nos falta tener una possibilidà de 50:50 de que l Apuesta de Pascal sea verdadeira ou que esta outra sea verdadeira.

      L argumento verdadeiro empobina-se na direcçon oppuesta: Dious existe (you suppongo) & nun sou a velo, por tanto, tien que tener un motivu pa nun se mostrar. Por tanto, daquè habrà pa min si you y sigo el xhueu.

      Cultu

      Legalidà del cultu

      Ye duldoso que la xhente sea a forçase a si mesma a tener infhoutu no que quixheren. En cuentes de considerar si daquien ha tener infhoutu n Dious, essa inversion considera-se una bona tàctica pa una persona de bona reputaçon social, d’outra fhorma, pretender tener infhoutu n Dious (assumiendo que Dious fhuere a caltriar pente una fe falsa & non movida pol cultu insinceru – colo que la mayorìa los christianos probablemente concordarìen).

      pascal 3
      Cumo indenantea, falsia’ la fe ye difficilmente una tàctica meyor que ser honesto na infidelidà, a menos que l castigu por infhoutu falsu (tentando d’ingannar a un dious) sea maîs lhandiu que l por ser incrédulo. “el verdadeiru fiel” deixa-se a fhuera, por se’ la premissa ende que la fe ye daquè que ocurre peles interioridaes & nun ye una fatschada, & a los incrèdulos simplemente nun yos passa esso.

      L auctor de fantasìa satìrica Terry Pratchett tien una version de l Apuesta de Pascal nel lhibru de so intitulau Hogfather: “de pueis de la sua muerte, el philòsophu n question atopou-se arrodiau por un carrapielhu diouses bederres con maces. La postrer cousa que elhi ascuîtschou fhoi “ veniemus a insinhati cumo lhidiamus col senhor Tuntu Pirulu a ende… “

      Cultu correctu

      Quando los christianos m’appliquen l Apuesta de Pascal, solo yos digo que tienen razon, & pregunto-yos el camin a mezquita maîs próxima.

      Assumiendo que l Apuesta de Pascal argumenta solo pol dious christiano (que elhi stritscha indagora maîs a monotheìsta & a abrahàmico), existen una riestra sectes & sub-sectes que adoren de differentes maneires. Hai-les que requieren condiçones maîs riguroses pal cultu adequau que outres, & delhes se contradizen da fheitscho. L apuesta solina, da veres, nun affirma cumo evitalo – presumiblemente solo sige lo que Blaise Pascal dixo. Intos, si nun se fhaen abondos rituales necessarios pa una adoraçon adequada, inda se vaî pal Infierno, nun se compensando por qualquiera outra perdiçon basada n compassion nes que s’incurriera.

      Considerai si Dious decidiere que la maneira Mormona d’adoralo ye la correcta & que la maneira cathòlica ye incorrecta. Intos, confrontàmunos con haber de tener infhoutu n un Dious al que y vagou quajsi que tola historia humana arrevela’ la maneira correcta de passa’ la prueba! Na verdà, nun importa quala fe històrica fhoi por nòs scoyida, a Dious vagou-y la mayor parte de la historia humana p’arrevela’ la maneira correcta de passa’ la prueba.

      Alternativamente, considerai el que nin una de les fes ta agora mesmo tenga razon. Comportando-vos de fhorma aleatoria, tenriaes opportunidaes de vos axhuntar a qualquiera fe particular ou secta. Ciertamente, una vez que los seres humanos nun tienen cumo saber de que maneira agraden a Dious, ya nin se preoccupen de lo tentar; una pequenna gannancia maîs diendo pal Infierno ye meyor que una pequenna perdiçon & en toda vìa se vaî al Infierno.

      Alternativamente, cumo opçon, considerai si una fe anterior tuvo razon nel a hieri, pero spueis essa fe morrîu n sin maneira dala de replicar da feitscho los sous rituales. Si, digamus, los càtharos connocìen el camin ciertu d’intrar en Cielo, la cruzada albigense quajsi que permanentemente sfhixzo qualquiera lhinha d’ascension celestial – tornando l adoraçon de qualquiera n sin dal xacìu.

      Costu finitu del cultu

      Una supposiçon occulta de l Apuesta de Pascal ye que l costu del cultu ye, effectivamente, infinitamente pequennu, dalguna forma. Magar esto paeça se’ l casu d’actividaes humanes limitades realizades na nuessa existencia mortal, cumo oraçon ou participaçon na eglresia, delhes fes, de facto, requieren puxos non triviales (por exemplo, el requisitu del Islam de rezar cinco vezes al dìe ) & outres requieren un pagu n sin fin dalguna fhorma que nunca maîs serà recuperau; considerai el dìzimu, por exemplo. Esto s’applica, sobre maneira, a la fe xhudaico-christiana; si se y fhai casu al Lhibru del Apocalipsis, una vez que los eleitos realmente acaben en Cielo, lhavarà-se-yos el cerebro p’adorar a Dious pela eternidà & perder una parte de la sua identidà & nunca maîs recuperase.

      Si vos avulta que esso inda serìa una compensaçon axiomaticamente acceptable, intrugai quanta xhente andarìa dispuesto a trocar una existencia immortal d’hedonismo & gozo n The Matrix, si esso significare scudase per siempre de la verdà, la quantidà de xhente que affirme que esti nun ye commercio xhusto serà differente de zero.

      L apuesta del atheìsmo agnòstico

      Senhor, fhixci lo meyor que pudi coles fherramientes que vòs mi concediestis. Distis-mi un cerebro pa pensar con scepticismo & usei-lu cumo fhazìa falta. Distis-mi l Poder d’argumentar & appliquei-lu a toles revindicaçones, incluyendo la de la vuessa existencia. Distis-mi un sentìu moral & sentì les penes de la culpa & les alhegrìes del orgulhu poles couses ruines & bones que scoyì fhazer. Tentei de fhazer con outros cumo mi prestarìa que fhexzieren conmigo, & magar andar you lhuenhe d’essi ideal mũîtsches vezes, tentei d’applicar essi principio fundamental siempre que pudi. Sea cumo fhuere la naturaleza de la vuessa essencia spiritual immortal & infinita, you cumo ser corporal finitu, nun sou a figurame-lo magar los mious mayores puxos, & por tanto fhaèi conmigo lo que quixhièredes.

      Michael Shermer [8]

      Intrambes apuestes affirmen que aqueilho n que se tien infhoutu & cumo s’ha d’actuar na vida ye a determinase independentemente de Dious existir, comparando les consequencies de differentes effectos – essencialmente l administraçon de riesgos. Sì que ansì, stremen-se nos sous presuppuestos theològicos & ansì pueis concluyen de forma differente.

      La AA assume una fhorma semeyante a l Apuesta de Pascal na medida n que compara les consequencies con base na fhorma cumo actuar na vida. Per outra parte, strema-se n los sous presuppuestos theològicos; esta presuppon que Dious nun caltien l infhoutu ciegu cumo factor importante al decidir quien vaî al Cielo & quien vaî pal Infierno. Magar nun existir una redacçon exacta & official, l apuesta d’atheìsmo agnòstico, conforme stablecìo n baxo, ye attribuyida al chartafhueyu electrònicu An Agnostic Atheist. L apuesta diz:

      Tanto si se tien infhoutu ou non en Dious, habrìa-se de vivi’ la vida con amor, bondà, compassion, misericordia & tolerancia tentando de torna’ l mundo un sitiu meyor. Si nun hai Dious, nun se pierde nada & tenrà un impactu positivu paqueilhos que vos arrodien. Si hôubiere un Dious benevolente que arrepasse la vida, xhulgarà les acçones & non solo el poder tener fe ciegamente, quando hai una falta significativa d’evidencia d’existencia de qualquier Dious.

      Al contraîrio de l Apuesta de Pascal, que ye argumento de fe n Dious, l apuesta agnòstica athea nesta forma nun ye specificamente argumento pal atheìsmo. Nun ye mas una xhustificaçon postfacto d’una fe, particularmente si se menaça con fhueu, sulfuro & condemna eterna por un evangèlicu. El fheitschu de nun ser strictamente argumento proatheìsmo racional sì que ansì nun ye un problema, pueis la AA ye argumento de cumo s’haber de comportar & solo ye una refutaçon & una resposta de l Apuesta de Pascal. Mũîtsches vegades, expande-se a partir desta fhorma de varies maneires. Una addenda ye declarar que un dious que dirìa xhulgar una bona persona puramente con base n si ou non la persona tien infhoutu ou lo adora, en cuentes de por ser una bona persona, nun serìa realmente un Dious que valiere la pena adoralo, & talvez, vivir en Cielo con tal creatura diba ser peyor que qualquier infierno. Una extension addicional lheva n consideraçon les perdiçones potenciales de tener infhoutu n Dious, si realmente nun existe – dir a eglresia, rezar, segi’ los dictames morales que son a ser ethicamente questionables ​​&, polo commun, sperdicia’ l tiempu. Con essa expansion, ye a considerase cumo argumento pal atheìsmo, pero nun ye specialmente fhuerte, pueis el costu/beneficio de la pràctica de la fe, assumiendo que Dious nun existe, ye per-subiectivo.

      Comparando apuestes

      Una fhorma tabulada de l Apuesta de Pascal ye a ser presentada cumo n baxo. Cumo probablemente rescampla, les meyores consequencies associen-se a tener infhoutu n Dious.

       L’apuesta d’atheìsmo agnòstico compara-se a esso, addicionando un stratu extra n relaçon al comportamiento de la persona & cumo Dious lo lhevarìa n consideraçon, al reves d’unicamente l infhoutu ciegu de la persona. Conforme se mentou a riba, considera-se esso polos defensores de la AA cumo un presuppuestu theològicu maîs xhustificau.

       

      Crìtica

      Por tanto, la AA propon que les consequencies maîs positives s’associen al comportamiento & son independientes de la fe conforme lo propuesto por Pascal. Assumiendo la fe, en casu d’inexistencia de Dious, & perdiçon de tiempu, la opçon maîs favorecida ye ser bono & nun tener infhoutu.

      Magar la supposiçon theològica de que Dious xhulga maîs segun les acçones que pol infhoutu n Dîous ye favorable a los atheos & a los fieles, & tamien maîs en consonancia con descripçones de Dious cumo bon character, indagora ye una supposiçon. Por tanto, la AA cai, si essa supposiçon se arrevelare falsa, pero nada maîs en caso de Dious existir a penes – & la mayorìa de les evidencies reales indiquen lo contrario, lo qual ye l puncto.

      Cumo la propuesta de Pascal, la AA suffre col fheitschu d’existir varies fes. La de Pascal por haber de sbilha’ la fe “correcta” al tener fe, & l agnóstica athea, por poder differentes fes & interpretaçones de Dious considerar couses differentes cumo “bones”. En delhes fes, simplemente sparce’ la pallabra dessa fe ye un bon actu n si mesmu, & por esso la Madre Teresa ye considerada una sancta quando nunca adiudou da veres nin unu. Una doutrina christiana particular, sola fide, affirma litteralmente que la salvaçon vien “pola fe solo” & ye la marca distintiva de la fe protestante – magar declara’ los defensores de la AA, cumo indenantea, simplemente que esso fhai de Dious un fatu da fheitscho & nun val la pena adoralo cumo un bon ente.

      Nuna approximaçon maîs obiectiva, les apuestes de AA & Pascal suffren de dar al conceptu xhudaico-christianu de Dious mũîtscha prebenda & ignora’ l potencial d’outres fes (sean eilhes practicades na tierra ou non) cumo verdadeires. Magar elho ser a sculpase n casu de la AA, por ser una respuesta directa a la de Pascal, elho fhai que nin una d’eilhes sea particularmente comprehensiva de tolos diouses potenciales. Por esso, si se sige la AA, serìa necessaîrio lhidiar cola tentativa d’atopar una bona maneira de vivir ente mũîtsches definiçones differentes, mũîtsches vezes conflictantes, de lo que significa ser bono a los weyos de Dious – & esso incluye un Dious que ve l infhoutu cumo l ùnicu factor de xhuiciu. Esso tiende a rescampla’ la stupidez del dogma de fe, & a lhevanos a una tentativa secular que determine “cumo hemus vivir”.

      Consideraçones addicionales

      El focu de la AA nel comportamiento, & non na fe, ye a expandise tornando-la independiente da fheitscho de Dious. Mesmo si nun nos eleva al Cielo, ser una persona bona tiende a tornar a los outros maîs cumo nòs outros & talvez ta los inspire a fhaer igual. Essos factores limiten-se al mundu vivu, que ye real & nun tien nada que ver con vida ultraterrena, que mal ye una probabilidà flrouxa. Visto que esta vida ye ciertamente real (en determinados valores de “real”) & que ameyora’ les circumstancies nesta vida contribuye a una meyorìa garantida, ye favorable ser una bona persona por essa razon, non por una razon que mal ye una possibilidà pequenna. Esta ye la base la campanha de “ser bono pol amor de Dious” endossada por varios collectivos humanistas.

      Si bien l Apuesta de Pascal ye argumento theologicamente falho, el principio tien applicaçones noutros aspectos de la vida, cumo investimiento & apuestes – puramente por ser razonables los aspectos de la theorìa l xhueu ​​- &  l Apuesta de Pascal rescampla pol nome cumo una analogìa u tales comparances gannancia / perdiçon son possibles de fhaer. En summa, presenta una maneira de lhidiar cola incerteza al valorar non la probabilidà, mas solo la magnitude de les gannancies potenciales en relaçon a les perdiçones. Na “apuesta de scalecimiento global”, la comparança fhai-se ente tentar d’adiudar al medio ambiente & nun adiudar al medio ambiente. Independentemente de tene’ l infhoutu de se’ l calentamiento global una farsa ou fraude (& independentemente d’unu andar bien ciertu d’elho), el meyor resultau inda ye defende’ l mediu ambiente – alias “& si ye un gran ingannu & creamos un mundo meyor pa nada?”

      Na apuesta, tener infhoutu n Dious produz la gannancia mayor en tanto que nun tener infhoutu produz les mayores perdiçones. Esti principio de comparança de potenciales gannancies & perdiçones ye una maneira d’assegurase evitar cignes negros cumo eventos (“indeblez” & “anti-indeblez” segun l auctor de Black Swan Nassin Taleb), particularmente n economìa. Por exemplo, colloca l 100% de los fundos proprios n ùnico investimiento lheva a una possible perdiçon – independentemente de les probabilidaes, que total son disconnocides – del 100% de los fundos. Tal eventu serìa una perdiçon mayor que si se sparcen los fundos en mũîtschos investimentos onde un ùnicu falhu nun ye devastador, pero les possibilidaes d’èxitu augmenten un pouco. Les probabilidaes reales son irrelevantes; ye simplemente una maneira d’evitase la possibilidà de que nun tengaes suerte. La intruga pregunta quala ruta evita les peyores consequencies possibles.

      & el mesmo pensamiento anda per tras de les soluçones al dilemma del prisioneiru. Visualizar eventos disconnocidos colos weyos de l Apuesta de Pascal elimina la necessidà d’intender esses probabilidaes per tras de los eventos por poder toma’ les decisiones maximizando potenciales beneficios & minimizando los danhos. De cierto, essi ye l propriu aquel de l apuesta si se y spulgen les implicaçones theològiques.

      Cumo una fherramenta evangèlica

      Cumo la mayorìa los argumentos de la existencia de Dious, paeç maîs tranquilizar a los fieles existentes que convertir infieles. Elho por haber de probar un argumento theològico, convenciendo a un infiel, de que l Dious que defende ye l Dious Verdadeiro & refutar toles outres possibilidaes. La xhente que nun tien fe ye a ve’ l potencial de varios dîouses existentes, de facto una bayura infinita, non obstante los fieles tiendan a cincar constrictos por una vision existente de que, ou el sou Dious existe, ou nin un Dious existe. Solo nesti ùltimu casu, el raciocinio per tras de l Apuesta de Pascal tien daquè xacìu. [9]

      Resume

      Vèi tamien

      Vìnculos externos

      Referencies

      1. A riba↑ Encyclopedia de la Philosophìa de Stanford – Apuesta de Pascal
      2. A riba↑ La necessidá de l apuesta – Ye mirala & mangase unu a tsorar.
      3. A riba↑  Futuro d’una Illusion, parte VI.
      4. A riba↑ Dresden Codak: Paraiso Secular
      5. A riba↑  Gerra n Cielo
      6. A riba↑ Mesmo nel Paradise Lost Pandemonium de Milton ye una xhunctura per-casual de clubs de debate, folixes sexuales & olimpiades demoniaques. Polo menos ta que tolos peccadores humanos appaecieran & la intamaran con destruyi’ l lhugar coles sues queixes. Da nuevo, John Milton yera un puritanu neciu, intos elho podrìa-y tener sido bien horrible personalmente.
      7. A riba↑ En sin mentalo, cumo na eternidà todo acontecerà maîs ceo ou maîs tarde, terminaredes de fastidiala n quanto stubièredes en Cielo & vaî-se-vos inviar al Infierno  – a menos que vos lhavaren el cerebro inda maîs cumo primeiro se comentara &, con todo esso, nun ye garantìa –
      8. A riba↑ Michael Shermer, The Believing Brain: From Ghosts and Gods to Politics and Conspiracies — How We Construct Beliefs and Reinforce Them as Truths, tsana 45.
      9. A riba↑  Ironicamente, essi raciocinio yera, de facto, inapplicable nos tiempos bìblicos, quando la Bíblia protestaba concretamente contra l tener infhoutu n Baal – que, confusamente, nun yera un dious concreto per se, mas un tèrminu commun abarcando qualquier dious local na atmòsphera politeìsta d’aqueilha.

 

Fhonte:

https://rationalwiki.org/wiki/Pascal%27s_wager

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