Isao Tomita

  • Tomita (冨田 勲Tomita Isao, 22 abril 1932 – 5 mayo 2016), da vezo conhocìu cincielhamente cumo Tomita, fhoi un compositor de mùsica xhapones, considerau cumo unu de los pioneros la mùsica electrònica & la mùsica spacial, & cumo unu de los productores mas famosos d’arranxhos de synthetizador anàlogu. A parte crear trabayos nota-a-nota, Tomita gastou extensamente les capacidaes de disseñu de son de los sous instrumentos, al utilizar synthetizadores iguando sones nuevos acompañando & arrealçando les suês realizaçones electròniques cun instrumentos acùsticos. Tamien fhai usu efficaz de seqüenciadores de mùsica anàloga & del Mellotron incluyendo themas futuristas de sciencia ficçon, mangando les bases de la mùsica synth-pop & rythmos de trance. Mũîtschos de los sous albuns son adaptaçones & versiones electròniques de pieces de mùsica clàssica famoses, & recibîu quattro nominaçones al Grammy pol sou album de 1974 Snowflakes are Dancing.

    Biographìa

    1932-68: Intamos & carreira cumo compositor

    Tomita nacîu n Tokio, & passou la suâ infancia cul paî n Tschina. Lhouew de tornar al Xhapon, recibîu classes particulares d’orchestraçon & composiçon, en tanto studiaba historia l arte na Universidà Keio, Tokio.  Licenciou-se n 1955 & convertîu-se n compositor a tiempu completo dedicau a television, cine & theatro. Compunxo la mùsica themàtica pal equipu gymnàstica olýmpica xhaponesa nos xhouews olýmpicos de verano de 1956 en Melbourne, Australia.

    En 1965, Tomita compunxo l thema l cantar & la mùsica de syntonìa de la serie animada de television Osamu Tezuka‘s  Jangaru Taitei (Imperador de la Selva), strenada nos USA cumo Kimba el Lheon Blrancu (con un thema differente de Bernie Baum, Bill Gegant & Florence Kaye). En 1966 scribîu un poema symphònicu con base n esta mùsica cun una animaçon synchronizada cul poema symphònicu publicau l anhu 1991. Con Kunio Miyauchi, iguou la mùsica de la serie television tokusatsu de sciencia ficçon/spìas/acçon Poderosu Jack, que s’emittîu l anhu 1968. El mesmu anhu fhoi cofundador del Grupu  TAC.

    1969-1979: Mùsica electrònica

    A final los 1960s, Tomita recurrîu a la mùsica electrònica cul puxu del lhabor cun synthetizadores de Wendy Carlos & Robert Moog. Acquirîu un synthetizador Moog III & intamou la construcçon del sou studio casariego. Al final arreparou n podese usa’ los synthetizadores cul aciu iguar sones completamente nuevos pa tras d’imitar outros instrumentos. El sou primer album electrònico fhoi Electric Samurai: Switched on Rock, editaho n Xhapon en 1972 & nos USA en 1974. L album presentou interpretaçones electròniques de cantares de pop & rock contemporaneos utilizando sýnthesis de voz en cuentes d’una voz humana.

    Intos Tomita d’aquelha intamará arranxhando pieces impressionistas de Claude Debussy n synthetizador &, en 1974, publicou l album Snowflakes are Dancing; tornou-se un èxitu n tol mundo & fhoi responsable de popularizar delhos aspectos de programmaçon de synthetizador. Los contenidos del album incluyìen ambiente, simulacros de cuerda realista, un intentu primeriegu de synthetiza’l son d’una orchestra symphònica, xifles,  & sones abstractos cumo de campanes, ansì cumo una serie d’effeitos de processamiento que incluyen reverberaçondisplaçamento phase, “flanger” (effeitu de son que produz un son metàlicu oscilante, sobre maneira n freqüencies medianes & altes), & modulaçon d’anielhu. Versiones del album quadriphòniques  proporcionaben un effeitu d’audio spacial utilizando quattro baffles. Una consecuçon particularmente significativa fhoi l sou son polyphònicu, iguau indenantia la dòmina los synthetizadores polyphònicos. Tomita creou la polyphonìa l album tal cumo la Carlos fhexziera primeiro, cul usu de grabaçon multipista, grabando cada voz d’una pieça al mesmu tiempu, n una pista de cinta separada, & lhouew entemiciendo l resultau n stereo ou quad. Vagarun-y 14 meses pa produzi’ l album.

    Nos sous albuns primeriegos, Tomita tamien fhixzo un usu efficaz de los seqüenciadores de mùsica anàloga, que utilizou nos cambios repetidos de tonalidaes, filtros ou effeitos. Los sones modulares de xiblidos humanos de Tomita copiaben-se tamien nos programmas d’instrumentos electrònicos posteriores. La suâ version de “Arabesque No. 1” fhoi mas tarde utilizada cumo syntonìa la serie televisiva d’astronomìa Jack Horkheimer: Star Gazer (en principio intitulada Star Hustler) vista na mayorìa les staçones de PBS; en Xhapon, partes de la suâ version de “Rêverie” utilizaren-se na obertura & cierre de les transmissiones de la television Fuji TV; n Hispaña, “Arabesque No. 1” tamien s’utilizou cumo syntonìa l programma television de nenhos Planeta Imaginari.

    continuando l èxitu de Snowflakes are Dancing, Tomita publicou diversos albuns themàticos “clàssicos”, incluyendo los arranxhos de: Igor Stravinsky El Pàxaru de FhouewModest Mussorgsky Quadros d’una Exposiçon, & Gustav Holst Los Planetas. Holst: Los Planetas presentou un “thema spacial” de sciencia-ficçon . Esti album provocou polèmica al publicase, ya que Imogen Holst, fhiya de Gustav Holst, negou l permissu de deixar que l trabayu l sou paî s’interpretare d’esta maneira. L album retirou-se, & ye, en conseqüencia, raro na suâ fhorma primitiva n vinylo. En tanto trabayaba nos sous albuns de synthetizador clàssicos, Tomita tamien compunxo numberoses partitures na television & pellìcules xhaponeses, incluyendo la serie televisiva Zatoichi, duês pellìcules de characterìstiques Zatoichi, la serie televisiva Oshi Samurai (Samurai Mudu) & la serie television & la pellìcula dystòpica TohoCatàstrofe 1999, Les Prophecìes Nostradamus (tìtulu USA: Last Days of Planet Earth) en 1974. Esti cabeiru combina execuçones de synthetizador cun instrumentos de pop-rock & orchestra. Publicarìen-se delhes outres partitures parciales & completes del periodu n LP & mas tarde n CD al passa’ los anhos, en Xhapon. Mesmamente nun siendo bootlegs, delhes d’estes publicaçones fhueran emittides por productores de cine & television sin siquiera l aprobaçon artística de Tomita.

    1980-2000: Conciertos de Nublre de Son

    En 1984, Tomita publicou Canon of the Three Stars, que incluyìa pieces clàssiques camudades de nome por entes astronòmicos. Por casu, la pieça l tìtulu ye la suâ version del Canon en Fa Mayor de Pachelbel.  Acreditou-se con “The Plasma Symphony Orchestra”, que yera un processu de synthetizador informàticu que utilizaba les fhormes d’ondes d’emanaçones electromagnétiques de diverses strelhes & constelaçones nes textures sonores d’esti album.

    Tomita realizou delhos conciertos al abertal “Soundcloud”, cun baffles que envolvìen al pùblico n una “nublre de son”. Fhixzo un gran concierto n 1984 na reunion annual de mùsica contemporanea del festival Ars Electronica de LinzÀustria tsyamaho Mente l Universo, entemiciendo pistes en directo n una pyràmide de crystal suspensa n riba d’un pùblico de 80.000 persones. Realizou outru concierto n New York dous anhos mas tarde celebrando l centenario la Statua la Lhibertà  (Tornada a la Tierra), cumo tamien en Sydney l anhu 1988 pal bicentenario d’Australia. L actuaçon n Australia fhoi parte de los 7 milhones de dòlares de prienda del Xhapon a New South Wales, incluyendo l mayor castielhu de fhouews artificiales vistu ta aquel sfregante: seys systemas de son & illuminaçon fixos -unu d’estos en dientro una tschalana amarrada al centro d’una welga, l outru al aire lhevau por un helicòptero chinook- nes partes relevantes del spectàculo, enquadrarun-se tambores de fhouew kabuki, passando pela scena delhes vezes. El sou ùltimu evento de nublre de son fhoi n Nagoya, Xhapon, el 1997, cun presentaçones d’actuaçones convidades cumo The Manhattan TransferRay CharlesDionne Warwick, & Rick Wakeman.

    Acabantes los 1990s, compunxo una phantasìa symphònica d’orchestra & synthetizador intitulada El Cuentu de Genji, inspirada na epònyma vieya historia xhaponesa. Fhoi executada por orchestres symphòniques de Tokio, Los Angeles, & Londres. Una version CD del concierto n vivo publicou-se n 1999 continuada por una version de studio n 2000.

    2001–2016: Postreiros anhos

    En 2001, Tomita collaborou cun la Walt Disney Company cul aciu de compone’l fundu ambiental musical de la intrada AquaSphere del parque themàticu DisneySea n Tokio. Tomita continuou cun una partitura pa synthetizador cun solistas acùsticos na pellìcula de 2002 The Twilight Samurai (たそがれ清兵衛 , Tasogare Seibei?) que ganou l Premio l Academia Xhaponesa l 2003 por contribuçon distaccada na mùsica.

    La tsyigada l formato audio DVD deixou a Tomita trespassa’ los sous interesses n audio multicanal cun publicaçones de trabayos revision de The Tale of Genji Symphonic Fantasy &The Tomita Planets 2003. Tamien fhixzo una version de Claude Debussy Clair de Lune na banda sonora d’Ocean’s 13 en 2007.

    En 2015, una riestra pistes de Snowflakes are Dancing appaecierun na banda sonora de Heaven Knows What, una pellìcula norteamericana cordinada polos ermanos Safdie. El mesmu anhu, cun reconhocimiento a la suâ lharga trayectoria & influencia na mùsica electrònica, Tomita ganou l Premio la Fundaçon Xhapon, un premio lhançaho “honrando aquelhes persones ou organizaçones que tienen fheitscho una contribuçon significativa por promove’ la comprension & l amigamiento ente l Xhapon & el restu l mundo por actividaes acadèmiques, artìstiques & outres actividaes culturales”.

    Muerte

    Lhouew d’andar infermu del coraçon per mũîtschos anhos, Tomita morrîu d’insufficiencia cardiaca n Tokio, el 5 mayo 2016.

    Discographìa

    Albuns de Studio

    • Switched on Rock (1972) (cumo Electric Samurai)

    • Snowflakes Are Dancing(1974) US #57 Can #57

    • Pictures at an Exhibition(1975) US #49 Can #55

    • Firebird (1976) US #71 Can #88

    • Holst: The Planets (1976) US #67

    • The Bermuda Triangle(1978) US #152

    • Kosmos (1978) US #115

    • Daphnis et Chloé, conhocìu tamien cumo Bolero & The Ravel Album (1979)  US #174

    • Grand Canyon (1982)

    • Dawn Chorus (1984)

    • Space Walk – Impressions of an Astronaut (1984)

    • Misty Kid of Wind (1989)

    • Storm from the East (1992)

    • Shin Nihon Kikou (1994)

    • Nasca Fantasy (1994) (sofitando Kodo)

    • Bach Fantasy (1996)

    • 21 seiki e no densetsushi Shigeo Nagashima (2000)

    • The Planets 2003 (2003)

    • Planet Zero (2011)

    • Symphony Ihatov (2013)

    • Space Fantasy (2015)

    Albuns en Vivo

    • The Mind of the Universe – Live at Linz (1985)

    • Back to the Earth – Live in New York (1988)

    • Hansel und Gretel (1993)

    • The Tale of Genji (1999)

    Albuns Compilaçon

    • Sound Creature (1977)

    • Greatest Hits (1979)

    • A Voyage Through His Greatest Hits, Vol. 2 (1981)

    • Best of Tomita (1984)

    • Tomita on NHK (2003)

    • Tomita Different Dimensions (1997)

    Bandes Sonores

     

 

Deixar ua Respuosta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Demudar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Demudar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Demudar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Demudar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.