Darwinismo social

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Los relatos patron del darwinismo social vinculen-lo mũîtsches vezes al “accidentau individualismo” del pensamiento libertario del sieglo XIX. El darwinismo social characterizou-se cumo doutrina disagradable defendiendo suppuestamente la “supervivencia de lo mas apto” en questiones de política social, & dous sociólogos, l’angles Herbert Spencer & l’americanu William Graham Sumner, consideren-se communmente los sous paîs intellectuales. La nuessa discusion concentra-se nos sous pareceres.

Nin Spencer nin Sumner occuparan les posiçones que se yos attribuye normalmente. Per una parte, l’approximaçon de Spencer a la evoluçon (que disindulcou independientemente de Darwin) fhoi essencialmente Lamarckista. A differencia de Darwin, Spencer pensaba de les characterístiques acquirides el ser transmittides genéticamente d’una generaçon a la próxima, & mangou-y relativamente poucu émphasis al processu de selecçon natural. Esta approximaçon lamarckiana, magar les suês defficiencies cumo theoría biológica, ye un prototypu meyor d’evoluçon social que la suâ equivalencia darwinista. Los humanos sí que “hereden” & s’iguen cun les adaptaçones & les characterístiques acquirides de los sos antecessores —cumo vemus na fhala, na transmission del Saber, na sciencia téchnica, nos negocios del capital, nes instituçones sociales, &c.

Magar Spencer & Sumner usa’ la phrase “sobrevivencia de lo mas apto” (fhoi Spencer, non Darwin, quien acuñou la voz) intrambos tuvierun motivos d’arrepentise, a la lhuz de quanto tien essa expression de representaçon falsa. “You tuvi mũîtscha experiencia n controversia,” scribîu Spencer nel sou occasu, “& la miâ impression ye que n trés casos de quattro d’oppiniones de mîou condemnades polos mîos opponentes, nun son da fheitscho oppiniones de mîou, mass oppiniones que mi son adscrites inganhadamente por elhos.” Sumner punxo-se tan frustrau pol mesmu problema que parou la utilizaçon de la phrase “supervivencia de los mas aptos” da fheitscho, ansí que elha nun appaecîu mas nos sos trabayos & lectures serondos.

Pola doutrina de la “supervivencia de lo mas apto”, a Spencer & Sumner etiquetarun-los (& condemnarun-los) cumo darwinistas sociales. Diz-se-nos infundir elhos & los sous partidarios disprezio severo & implacable a probes, xhente cun incapacidaes & disfavorecidos – aquelhes persones impropries que, por una rieglra inexorable de la naturaleza, habíen de deixa’ la lhuîtscha pola exsistencia p’aquelhos mas adaptables. Esta allegaçon ye a paeceyos extraña a aquelhos que tienen conhocimiento de primer mano de los scriptos voluminosos de Spencer & Sumner. Cumo Adam Smith & outros mũîtschos liberales clássicos primeiro que elhos, intrambos caltuvierun anda’ los probes ente les mayores víctimes de la interferencia del stado, & intrambos argumentarun offrece’ los mercaus lhibres & dynámicos les meyores perspectives d’ameyoría económica.

Si darwinismo social ye un rótulu inappropriau pa les idees de Spencer & Sumner, que nunca l usarun, intos la expression supervivencia de lo mas apto, sí usada por elhos? Que queríen dizir cun esta expression? Spencer emphatizou da vezo que, al usa’ les vozes apto & mas apto, nun expressaba un xhuizio de valor, nin se refería a una characterística particular, cumo fhuerça ou intellecto, nin expressaba dal typu d’approbaçon ou disapprobaçon. Nel sou artículu “Mr Martineau on Evolution”, Spencer observou ser esta doutrina “expressable” n términos puramente phýsicos, lo que nun implica competiçon nin implica meyor nin peyor”. A parte, ” la sobrevivencia de lo mas apto nun ye siempre la supervivencia de lo meyor”.

La rieglra (de la supervivencia de lo mas apto) nun ye la supervivencia de lo meyor, ou de lo mas fhuerte. Ye la sobrevivencia d’aquelho constitucionalmente mas apto a prosperar so les condiçones nes que ye puesto; & mũîtsches vezes lo que, humanamente fhalando, ye inferioridá, causa la sobrevivencia.

Si un organismu tien de sobrevivir & prosperar, ha de s’adaptar al sou ambiente externu. Essi Poder d’adaptaçon ye lo que Spencer quier dizir por don phýsicu. Si un organismu nun s’adequa n essi sentíu – si, n outres palhabres, nun se ye a adaptar al sou ambiente – ergo vivirá n una condiçon infirmiça ou insalubre & talvez mesmamente muerra, en summa, ser apto ye podese adaptar a les condiçones necessaries a la supervivencia, sean cumo fhueren essos requisitos.

N un contextu social, los mas aptos son aquelhos que son a adaptase a los requisitos de sobrevivencia del sou collectivu. Supponéi que un gubierno decretare que todos aquelhos cun pelo vermeyo tienen que s’executar. Deduz-se que les persones mas aptes a  sobrevivir n essa sociedá diben ser aquelhes en sin pelo vermeyo ou aquelhes que naturalmente tienen pelo vermeyo que s’adapten camudando la color del pelo ou trosquilando la cabeça. Podemus affirmar esta sobrevivencia del principio de lo mas apto sin obvia’ la puniçon contra xhente cun pelo vermeyo & sin considerar aquelhos sin pelo vermeyo cumo xhente superior. Ye un fheitschu simple & inevitable que si un gubierno determinare matar tola xhente cun pelo vermeyo, tien-se intos (con tolo outro siendo ermano) una meyor hypótesis de sobrevivir, ye-se mas apto – si nun se tien pelo vermeyo. Esta interpretaçon, que tracta de la sobrevivencia de lo mas fhuerte cumo una descripçon lhibre de valor de lo que occure de fheitscho, en cuentes de cumo prescripçon ou approbaçon de lo que debía occurrir, tamien fhoi sofhitada por Sumner. D’accuerdo cun Sumner , el commun equívocu de que la “sobrevivencia de lo mas apto” significa “sobrevivencia de los meyores” anda na raiz de “toles disputes de la evoluçon & de la éthica”.

Quando Spencer & Sumner applicarun el sou principio de sobrevivencia de lo mas apto a una sociedá industrial lhibre, tsyigarun a conclusiones que diffieren radicalmente de la postura suppuestamente tomada polos darwinistas sociales. El sacrificio d’un individuo pol beneficio d’outro ye la rieglra universal pa les fhormes de vida mas baxes. Ye igualmente verdadeiro pa les fhormes de vida inferiores de la sociedá humana – sociedaes militaristas & autoritaries que Spencer & Sumner, por secunda’l historiador xhurídicu HS Maine, tsyamarun “systema de status”. Pero cumo l systema de status dá lhogar a systema de contractu, cumo la coperaçon voluntaria substituye la coerçon cumo fhorma dominante d’interacçon social, occurre una alteraçon fundamental nes condiçones de sobrevivencia social & nel patron correspondiente de don phýsicu.

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La xhente n una sociedá lhibre ye quien a gëta’ los sous proprios interesses cumo quexhiere si reciprocamente se respeiten los dreitschos ermanos de la outra xhente. La coperaçon n un systema de contractu substituye la explotaçon que prevaleç n un systema de status, & los mas aptos sobreviven non coaccionando ou explotando a outros, mass adiudando-los cun intercambios mutuos que marquen una economía de mercau. La sobrevivencia ende, algama-se forneciendo a outra xhente nel collectivu cun los bienes & servicios que yos apeteciere. Por tanto, ende cumo n outros sitios, la sobrevivencia de lo mas apto ye la rieglra de fhierro de la exisstencia social, pero l patron d’adequaçon anda bien distante de lo que indica l spectro l darwinismo social. La coperaçon voluntaria, & non la explotaçon coercitiva, ye l patron d’idoneidá n una sociedá lhibre.

Spencer, Sumner & outros liberales clássicos insistierun cun que la concurrencia n mercau diffier radicalmente de la concurrencia phýsica. Contrariamente de lo cabeiro, onde un organismu preda outru por sobrevivir, la concurrencia n mercau ye a producir riqueza addicional cun la division del trabayu, accumulaçon de capital & ansí successivamente, deixando sobrevivir & prosperar a mũîtscha xhente, que d’outra fhorma nun diben poder. Tamien, de hi wuaña la specializaçon de la division complexa l trabayu que al cabu evoluyîu n una economía de mercau, & d’essa specializaçon wuaña interdependencia social, condiçon u cada persona ha contar cun la coperaçon & assistencia d’outros pa cun bienes & serviços essenciales. L individuo solitario nun ye quien a produzir tolo que elhi necessita n una economía de mercau, ergo ha persuadir a mũîtschos outros a adiudalo. Esta condiçon de sobrevivencia cultiva los traços de character ou les virtus necessaries de la interacçon pacífica – aquelhos vezos civilizadores, cumo los tsyamou Sumner, que fhaen la interacçon social non solo productiva, mass tamien agradable.

Associa’ la concurrencia l mercau a la competiçon phýsica de la evoluçon darwiniana ye comprehender mal la vision de los liberales clássicos del mercau lhibre. La competiçon phýsica, na que los individuos superviven a costa d’outros, ye un xhuew de summa zero, en quanto la concurrencia n mercau ye un xhuew de summa positiva, un processu n que tolos participantes ganhen de les suês transacçones voluntaries cun outros.

Ye precisamente n una sociedá lhibre u nun s’applica l darwinismo social. N una sociedá complexa marcada por una division adelantrada del trabayu, u debemus dar a los outros lo que quieren a fin d’obtener aquelho que nós queremus, los aptos son aquelhos que son quien a assegurase la coperaçon voluntaria de los outros. U l éxitu depende de la persuasion & non de la coerçon, el patron d’adequaçon social ye medíu pol Poder d’influyenciar & persuadir a la outra xhente voluntariamente, offreciendo-y daqué de valor.

Fhonte:

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