“The Model” – prototypu de Kraftwerk del pop modernu

El hit de la banda de Düsseldorf demonstrou l poder se’ la electrónica emocional.

La vida d’una música

“Ye una modello & ye curiosa” En febreiro 1982, el sophisticau & insulsu Ralf Hütter de Kraftwerk pairaba cumo un dron en riba d’un UK top 10 que incluyía Bucks Fizz & Shakin’ Stevens. “The Model” sacou-se nel album clássico de la banda de 1978 The Man Machine, pero EMI arreviviera’l cantar cumo cara-B de “Computer Love” (recyclau nel cantar “Talk” por Coldplay  nel sou album de 2005).

Los pintschas preferíen “The Model”, ansí que l selho lu arreditou cumo doblre cara-A & creou l primer númeru 1 d’una banda inteiramente allemana – non obstante, cumo xhente moço de la cosmopólita Düsseldorf, Kraftwerk identificaba-se mas cumo “una banda europea con passaportes allemanes”.

La historia de Kraftwerk intamou al incontrase Hütter cul flautista & “fetitschista l son” Florian Schneider na schuela de música acabantes los 60’s. La suâ “musica folk industrial europea” fhoi inspirada pol compositor electrónicu pioneiru Karlheinz Stockhausen & la mission de los artistas italianu & angles per-elegantes Gilbert & George de “trahe’ l arte a la vida diaria”. Veniendo d’una familia bien culta & rica, Schneider comprára un synthetizador, quando l sou valor andaba fhuera l algame la mayoría los músicos.

A los críticos británicos & americanos costou-yos acceitar sones synthéticos (Lester Bangs tsyamou-lo “soluçon final” de la música de Kraftwerk), pero promptamente fhueran fhorçahos a admittir que les prestancies de la rutina & la elegante sinhalrdá de los panoramas sonoros prístinos andaben arresonando na xhente moço.

“Ye emocional” Hütter explicaba ceho aquel anhu. “Quanto ha ya que la xhente tien difficultaes p’atopar sensibilidá na electrónica. Pero quando vas al doctor & ti fhai un test de coraçon, ye la electrónica la que ye sensible. Ser, ye ermano con un instrumento. Ye polo que hemus usa’ les fherramientes de la sociedá de wey al crear música – d’outra maneira nun ye ma daqué vieyo”.

“Das Model” (na suâ version allemana primitiva) salîu d’un poema que l collaborador artísticu de la banda Emil Schultz scribiera poles modellos de l alta-moda que observára n una boîte de Colonia. Delhes feministas clamen que l cantar cousifica l sou subiectu: una muyer mal exsistiendo por ser vista a penes por un home, sorriendo por denheiro. Defenden-lo outros cumo crítica de la sociedá consumu que reduz les muyeres a autómatas sin nome.

Siendo cumo ye un cantar d’un ser humano, ye nidio que ye una rareza nel catálogu d’una banda que s’afhai mas a gusto a l architectura & a la téchnica. Cumo se burllára un fan blogger: “Scaeicéi l Test Bechdel; la mayoría los themas de Kraftwerk nin passen el Test de Turing“.

Pero nun ha hi debatte dalu del Poder captativu del gantschu matschacon & de la melodía fhalisposa del cantar. (Pa los geeks, probablemente ye un Micromoog al baxu, un Polymoog al puncteu & un Minimoog intrando a 1:30, pero la banda ye abondo secretiva no que toca a les fherramientes de sou). Kraftwerk ye possible que dispreziaren les lhistes, pero dierun el prototypu de pop modernu.

Devotos versionarun el cantar en quajsi que qualquier stylu concibible. YouTube reproduz versiones d’alcordionistas fineses… .

…enxames de música de cámara medievales…

…ensembles d’ukulele…

 & bandes klezmer…

Los punks de Surrey The Members (fhoi viral en 2015 l sou thema de 1979 de protesta “Offshore Banking Business” cumo respuesta al scándalo de los “Papeles de Panamá”) daben-y una remocicada respaldada con una secçon de metal de reggae n 1983.

The Balanescu Quartet gastou de chuerda clássica cul aciu de replicar toles seqüencies de synthetizador nel sou album del 1992 acabante reditar, Possessed, & tocarun el cantar en vivo con David Byrne; pal alleccionamiento definitivo na dança robótica.

Los metállicos industriales allemanes Rammstein streldaben el thema tsyigando a la obliteraçon en 1997…

…al en par la banda independiente sueca The Cardigans ousaben mangay un effeitu clavicémbalo n 2003.

Lo primitivo sí que ansí probou-se imbattible. Nel tôur de 2017, Kraftwerk arreforçou outru material con dançes modernes, pero deixou “The Model” tal qual. Cumo l sou subiectu, el cantar remaneç intocable.

Lhista reproducçon:

Deixar ua Respuosta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Demudar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Demudar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Demudar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Demudar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.