“The Model” – prototypu de Kraftwerk del pop modernu

El hit de la banda de Düsseldorf demonstrou l poder se’ la electrónica emocional.

La vida d’una música

“Ye una modello & ye curiosa” En febreiro 1982, el sofisticau & insulsu Ralf Hütter de Kraftwerk pairaba cumo un dron en riba d’un UK top 10 que incluyía Bucks Fizz & Shakin’ Stevens. “The Model” sacou-se nel album clássico de la banda de 1978 The Man Machine, pero EMI arreviviera’l cantar cumo cara-B de “Computer Love” (recyclau nel cantar “Talk” por Coldplay  nel sou album de 2005).

Los pintschas preferíen “The Model”, ansí que l selho lu reditou cumo doble cara-A & creou l primer númeru 1 d’una banda inteiramente allemana – non obstante, cumo xhente moço de la cosmopólita Düsseldorf, Kraftwerk identificaba-se cumo “una banda europea con passaportes allemanes”.

La historia de Kraftwerk intamou al incontrase Hütter col flautista & “fetitschista l son” Florian Schneider na schuela de música al fin los 60’s. La suâ “musica folk industrial europea” fhoi inspirada pol compositor electrónicu pioneiru Karlheinz Stockhausen & la mission de los artistas italianu & angles tan elegantes Gilbert & George de “trahe’ l arte a la vida diaria”. Veniendo d’una familia bien culta & rica, Schneider comprara un synthetizador, quando l sou valor andaba fhuera l algame la mayoría los músicos.

A los críticos británicos & americanos costou-yos acceitar sones synthéticos (Lester Bangs tsyamou-lo “soluçon final” de la música de Kraftwerk), pero promptamente fhueran fhorçaus a admitir que les prestancies de la rutina & la elegante sinhalrdá de los panoramas sonoros prístinos andaben arresonando na xhente moço.

“Ye emocional” Hütter explicaba ceho aquel anhu. “Quanto había ya que la xhente tuviera  difficultaes p’atopar sensibilidá na electrónica. Pero quando vas al doctor & ti fai un test del coraçon, ye la electrónica la que ye sensible. Ser ye ermano con un instrumento. Ye polo que hemus usa’ les fherramientes de la sociedá de wey en creando música – d’outra maneira nun ye mas daqué vieyo”.

“Das Model” (na suâ version allemana primitiva) salîu d’un poema que l collaborador artísticu de la banda Emil Schultz scribiera poles modelos de l alta-moda que observara nuna boîte de Colonia. Delhes feministes clamen que l cantar cousifica l sou subiectu: una muyer mal existiendo por ser vista a penes por un home, sorriendo por denheiro. Outros defenden-lo cumo crítica de la sociedá consumu que reduz les muyeres a autómatas sin nome.

Cumo cantar a circa d’un ser humano, ye nidio que ye una rareza nel catálogu d’una banda que s’afhai mas a gusto a l architectura & a la técnica. Cumo se burlhara un fan blogger: “Scaeiç el Test Bechdel; la mayoría los themas de Kraftwerk nin passen el Test de Turing“.

Pero nun ha hi debate dalu del Poder captativu del gantschu matschacon & de la melodía fhalisposa del cantar. (Pa los geeks, probablemente ye un Micromoog al baîxu, un Polymoog al puncteu & un Minimoog intrando a 1:30, pero la banda ye abondo secretiva no que toca a fherramientes de sou). Kraftwerk igual dispreziáran les lhistes, pero dierun el prototypu de pop modernu.

Devotos versionáran el cantar en quasi que qualquier stilu concibible. YouTube reproduz versiones d’alcordionistas fineses… .

…enxames de música de cámara medievales…

…ensembles d’ukulele…

 & bandes klezmer…

Los punks de Surrey The Members (fhoi viral en 2015 el sou thema de 1979 de protesta “Offshore Banking Business” cumo respuesta’l scándalu de los “Papeles de Panamá”) daben-y una remocicada respaldada con una secçon de metal reggae’n 1983.

The Balanescu Quartet usou de la cuerda clássica col aciu de replicar toles seqüencies de synthetizador nel sou album del 1992 acabante reditar, Possessed, & tocáran el cantar en vivo con David Byrne; pal alleccionamiento definitivo na dança robótica.

Los metálicos industriales allemanes Rammstein streldaben-lu tsygando a la obliteraçon en 1997…

…al en par que la banda independiente sueca The Cardigans ousaben mangay un effectu clavicémbalo n 2003.

Lo primitivo non obstante probou-se imbatible. Nel tour de 2017, Kraftwerk arreforçou outru material con dançes modernes, pero deixou “The Model” tal qual. Cumo l sou subiectu, el cantar remaneç intocable.

Lhista reproducçon:

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