Alma d’un collectivista

Audio:

“Siempre dixera esso precisamente. Claro, preciso & abiertamente. Nun ye culpa miya si nun fhuisti quien a ascuîtschalo. Podíes, claro que sí. Nun quexhisti. Lo que me fhixzo asegurar mas que la surdeira – a min. Dixi que andaba intentando mandar. Cumo todolos mîos predecessores spirituales. Sí que ansí sou mas sortudu que elhos. Heredei l fruîtu l sou puxu & serei l que vea l gran suönyo tornase real. Veo-lo wey arrodiando-me. Reconhoço-lo. Nun mi presta. Nun speraba que mi fhuer prestar. Gozo nun ye la miâ meta. Atoparei essa satisfacçon tanto cumo you sea quien a permittimi-lo. Mandarei…”

“Ye solo question d’atopa’ la palanca. Si apprehendes a domina’ l alma d’una sola persona, yes a apanya’l restu la humanidá. Ye l alma, Peter, l alma. Nin tralha nin spada nin fhöw nin armes. Ye polo que los Césares, los Atilas, los Napoleones fhuerun fatos & nun durarun. A nós vaî vaganos. L alma, Peter, ye aquelho que nun se ye a gubernar. Ha frayase. Tyanta-y una pina, metti-yi los dedos dientro – & la xhente ye tuyo. Nun necessitarás tralha. Traheran-ti-la & pediran-ti tralhalos. Pon-lo a la inversa – & el sou propriu mechanismu fhairá-ti l trabayu. Usa-lo contra si mesmo. Quieres saber cumo se fhai? Mira a ver si you tyigára nunca a mentite. Mira a ver si nun lo ascuîtscháras per anhos, solo que nun quexhisti ascuîtschar, & la culpa ye tuya, non miya. Exsisten mũîtschos camminos. Ende un: Fhai a la xhente sentise pequenho. Fhai-lo sentise culpable. Mata la suâ aspiraçon & la suâ integridá. Ye difficil. El peyor d’ente vós outros anda a la geta d’un ideal nel sou propriu cammin intorniahu. Mata la integridá por corrupçon interna. Usa-lo contra si mesmo. Impobina-lo scontra una meta destructiva de toda integridá. Predica altruismo. Di-yi a la xhente que deben vivir polos outros. Di-yi a la xhente que l altruismo ye l ideal. Dala persona lo algamára & dala lo fhairá. Cada instinctu vivu glraya n contra. Intos nun captes cun tigo lo que algamasti? La xhente repara n que nun son quien a algama’ lo que acceitarun cumo virtú mas noblre- & dá sentimiento de culpa, de peccaho, de la suâ propria indignidá básica. Una vez que l ideal supremu anda fhuöra l sou algame, la xhente renuncia eventualmente a todolos ideales, a todeles aspiraçones, a todu l sou valor personal. Siente-se forçaho a predica’ lo que nun ye a practicar. Solo que un ye a ser bon a mediu cammin ou honrahu approximadamente. Guarda’ la propria integridá ye una batalha difficil. Por que guarda’ lo que un ya sabe ser corrupto? L alma abandona la suâ autoestima. Tienes-los ya. Obedeceran. Seran felices por obedecer – por poder sfhoutase de si mesmo, la xhente siente-se incierto, siente-se impuro. Essa ye una maneira. Ende outra: Mata l xhuizio valores de la xhente. Mata l poder de reconhoce’ la grandeza ou d’algamala. Los grandes homes nun son gubernables. Nós outros nun queremus gran home dalu. Nun nieges la conceiçon de grandeza. Destrui-la dende dientro. Lo grande ye lo ralro, lo difficil, lo excepcional. Fhai patrones de progressu abiertos a todos, mesmamente ta pa los mas ineptos, & pararás l ímpetu al puxu que toda la xhente, grande ou pequenho, tien. Interrumpes todu incentivu al Ameyorar, a la excelencia, a la perfeiçon. (…)

Students in School Uniforms Standing in Formation

(…) Nun la intames abrasando todos los templos – la xhente spantará-se. Sanctifica la mediocridá – & los templos abrasarán-se solos. Inda ha hi outra maneira. Mata de risa. La risa ye una fherramienta de l allegría humana. Apprehendi a usala cumo arma de destrucçon. transforma-la n disprezio. Ye simple. Di-yi a la xhente que ría de todo. Di-yi que una gracia ye una virtú illimitada. Nun deixes remanecer nada sacro na alma la xhente, & l alma nun será sagrada. Mata la reverencia & matasti l hero na persona. Nun se reverencia cun una risadina. La xhente obedecerá & nun acoutará lhendes pa la suâ obediencia – todo val – nada ye abondo serio. Ende outra maneira: Ye per-importante. Nun deixes a la xhente ser feliz. La felicidá ye autónoma & autosuficiente. La xhente feliz nun tien tiempu nin ti ye util. Xhente feliz ye xhente lhibre. Intos, mata la suâ alhegría de vivir. Retira-y lo que y ye querido ou importante. Nunca y deixes tene’ lo que quier. Fhai-yi sentir que una mera ambiçon personal ye l mal. Lheva-lo ta una circumstancia u dizir ‘you quiero’ ya nun ye un dreitschu natural, ma una admiraçon vergonçosa. N esto l altruismo ye de gran adiuda. Xhente infeliz vaî veniti. Vaî necessitate. Vaî venir por consuölu, por apoyu, por scape. La naturaleza nun permitte lo vacuo. Vazia l alma la xhente – & el spacio por completar ye tuyo. Nun sei por que debes surprehendete, Peter. Esto ye lo mas vieyo de todo. Mira la historia. Mira qualquier gran systema d’éthica, d’Oriente. Nun predicaben todos el sacrificio de l allegría personal? So todolos ingedeyos del parlloteu, nun había n elhos un únicu leit-motiv?: sacrificio, renuncia, abnegaçon? Nun fhuisti a atalanta’l sou cantarin?: renuncia, renuncia, renuncia, renuncia? L atmósphera moral de wey. Todo lo agradable, de cigarros a sexo a ambiçon por motivos de proveitschu, considera-se pervertido ou peccaminoso. Mal pruöba que una cousa fhai a la xhente feliz – & ya la condemnasti. Ye ta u fhuimus a tyigar. Amarramus la felicidá a la culpa. & tenemus apanyada a la humanidá pela cerviz. Lhança l tou herederu a una fhogeira de sacrificio – tira-te n riba una cama punctes- entra n desiertu por mortifica’ la carne – nun bailles – nun vaigas al cine l domingo- nun tentes de volvete ricu – nun fumes, nun bebas. Ah! Todo na mesma riestra. La gran riestra.

Los babayos piensen que los tabús d’esti character son fatos. Daqué sobrante, vieyo. Non obstante siempre ha hi un propósito no fato. Nun te preoccupes n examinar una lhoucada: intruga-ti mal a penes que ye lo que consige. Todu systema d’éthica predicando l sacrificio tornou-se poder mundial & gubernou milhones de persones. Claro, has de vistilo. Has dizir a la xhente que algamará un typu superior de felicidá al renunciar a todo lo que y fhai feliz. Nun tienes falta ser per-claru. Usa grandes pallabres vages. “Harmonía Universal” – “Spíritu Eternu” – “Propósito Divino” – “Nirvana” – “Paraisu” – “Supremacía Racial” – “La Dictadura Proletaria”. Corrupçon interna, Peter. Ye lo mas vieyo de todo. La farsa lheva rulando de magar sieglos & la xhente indagora cai. Ente tanto, la pruöba será ansí de simple: ascuîtscha qualquier propheta & si lu sientes fhalar de sacrificio – scapa. Scapa mas rápido que d’un andaçu. Podemus argumentar que, u ha hi sacrificio, ha hi daquien colleccionando offertes de sacrificio. U ha hi servicio, ha hi daquien que anda siendo servido. La xhente que fhala cun tigo de sacrificio, fhala de sclravos & amos. & pretende se’l amo. Solo que si da quando sientes daquien que ti diz que tienes de ser feliz, que ye l tou dreitschu natural, que l tou Deber primeiru ye pa cun tigo mesmu- será daquien que nun anda tres la tuâ alma. Será daquien que nun tien nada que ganhar cun tigo. Intos deixarás que venga & glrayarás ta l spanyihu de la tuâ cabeça vazia, berrando que ye un monstro egoísta. Por tanto, el volador devuöla al alto seguru per mũîtschos, mũîtschos sieglos. Igual ende notasti daqué. Dixi: “Ye conforme a la razon”. Ves-lo? La xhente tien una arma contra ti. Razon. Intos debes tener certeza de xebrala de la xhente. Fraya-y los sofhitos per baxo. Solo que anda cun cuönta. Nun la nieges da fheitscho. Nunca nieges nada da fheitscho, rescamplaríes. Nun digas que la razon ye maligna- Magar tenga xhente aportaho ya tan lhuönye & cun un éxitu surprehendente. Di solo que la razon ye limitada. Que ha hi daqué per riba. Que? Tampouco tienes falta ser abondo claru. El campu ye infinito. “Instinctu” – “Sentimiento” – “Revelaçon” – “Intuiçon divina” – “Materialismo dialéctico”. Si daquien te pilhou n daqué punctu crucial & daquien ti diz que la tuâ doctrina nun tien xacíu- ya andes preparahu. Dizes-y que ha hi daqué per riba l xhuizio. que ende nun debe tentar de pensar, debe sentir. Que ha tener infhoutu. Suspendi la razon & ganes el xhuöw. Qualquiera cousa martschará cumo quiergas siempre que tuvieres falta. Pilhasti-lo. Yes a gubernar xhente que piensa? Nun queremus xhente que piensa”.

Excerptu del capítulu XIV “The Fountainhead”

Fhonte:

https://campus.aynrand.org/works/1943/01/01/the-soul-of-a-collectivist/page1http://pclib.github.io/safari/english/the-fountainhead/index_split_064.html

Deixar ua Respuosta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Demudar )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Demudar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Demudar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Demudar )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.