Como salva’l Capitalismo de si

In Future of Socialism Anthony Crossland arreincaminou a la sinistra del Marxismo a la Social-Democracia. Scripto n 1956, abarruntou no que se tornaría la philosophía europea dominante. La Social-Democracia ressolvîu cun gloria los grandes problemas de la dómina; cun todo problemas nuövos tienen de magar aquelha appaecido, polo que esta nun tien hagora una narrativa de credibilidá, ou una soluçon creíble. La Social-Democracia anda hagora n ruines, el sou fhatu de polítiques refutades polos eleitores. El sou splendor fhoi l trente glorieuses, 1945 – 75, non obstante, cumo Marc Levinson relata n An Extraordinary Time, los spléndidos rendimientos d’aquelha nun se puöden attribuir d’officio a sbilhes de bona política económica. In cuöntes d’esso, cambios téchnicos fortuitos & coyunctures structurales a favor d’excepçon coincidierun elevando los patrones de vida occidentales. In circumstancies bien differentes de les de wöy, retornando al keinesianismo & a la tributaçon redistributiva de la Social-Democracia de los anhos 1960, ye improbable restaura’l eden. El lhibru de Levinson, que trunya scontra la triste historia de la mala administraçon económica ta 1990, ye un antídotu valiosu contra todeles doutrines económiques sofhitades cun passion. Levinson insenya-nos que l “afine” keynesianu de la demanda abandonou-se por una bona razon; sí que ansí la suâ substituçon por cortes d’impuöstos pante ricos & l infoque no monetario nun salierun meyor. Pante aquelhos bien dispuöstos, recommiendo combinar isti studio cun un trabayu brilhante de Paul Romer the Trouble with Macroeconomics (disponible gratuitamente na Rede), que abrasa los últimos 25 anhos de theoría macroeconómica. Mirando estos dous xhunctos rescampla que dala theoría económica prestosa restaurará la bayura massiva.

Ente tanto, los únicos “ruptidos” contemporaneos de la sinistra son marxismo de sparaban. Na década anterior a la baltiada l communismo, hôubo una rabaseira lhibros que preveíen la derrota l capitalismo, & les memories evidentemente ya se tenran aflrouxades abondo por sofhitar un Renacer. L avanguarda dogmática atopará How Will Capitalism End? de Wolfgang Streeck cun ínfules & pretenciosu a sgaya, ente tanto a los fatos útiles incamiento Four Futures: Life after Capitalism de Peter Frase, tan prestosamente inspirador. Si valorais estos lhibros, será a presta-vos tamien, por dizir daqué, Harry Potter. Sí que ansí, ente que l capitalismo al cabu cinca electoralmente victorioso & philosophicamente n sin rival seriu, lo que resultou tornou-se manifiestamente insatisfactorio. El sou nucleu referencial d’ameyoramiento constante del patron de vida universal nublrou-se enforma: la mayoría spera hagora que los fhiyos tengan una vida mas ruina que la propria. Ye hora de “the Future of Capitalism”. Infelizmente, indagora nun se scribîu cun éxitu tal lhibru. Cumo falta, vou tentar de tecer daqué partiendo de los fhilos de les recientes contribuçones n isti campu.

Lo que surde nun será una nuöva doutrina. Si Levinson nun vos ye a convencer, probai The Fix de Jonathan Tepperman. El títulu refier-se non al nuössu ingideyu actual, ma a diez studios d’exemplos de como delhos mandatarios políticos transformáran na realidá situaçones pa meyor. Tepperman geta la fórmula cun que estos remediaran problemas graves. Los casos valen por si mesmos: abondos mandatarios podríen apprehender de como Lee Kwan Yew expulsou la corrupçon de Singapur, como Pierre Trudeau disarmou l separatismo quebecois, & como Paul Kagame arrefhixzo identidahes culturales in Rwanda. Si que ansì pa los fines presentes ye la conclusion de Tepperman la que val: evitai l dogma; ãpunctai soluçones pragmátiques ante los problemas centrales, afhaéi-vos conforme adelantredes, non obstante ponéi-vos tan firmes cumo fhuer necessario. Un futuro viable pal capitalismo trespassará toda la doutrinaria l sieglo XX: scaeicéi sinistra contra dreitscha, deixai a parte la zunna d’amoralizar presumptuosamente & intamai cun los problemas. Talque Tepperman argumenta, los mandatarios que recibierun cun rigor esta postura apayarun al intamu fhuörtes crítiques. El pragmatismo tien la garantía d’offender a ideólogos de toda mena & que son los que dominen los medios. Una identidá situando-se “a la manzorga” tien sido una maneira ruina de sentise moralmente superior; una identidá situando-se “a la mandreitscha” tien sido una fhorma ruina de sentise intelectualmente superior. Bien venidos al pragmatismo: el centro duro.

Los nuövos problemas que l pragmatismo tien falta eguar manifiesten-se cun la nuöva roxura contra les élites. La base social de la roxura ye territorial, educacional & moral. Son les comarques que se rebelen contra les megagglomeraçones: norte d’Anglaterra contra Londres & el Sur, el Centro contra les Costes. Son los que ménos formaçon tienen rebelando-se contra los que mas educaçon tienen. Ye la lhuîtscha de los “vou-tirando” rebelando-se contra los irresponsables. Los ignorantes, coveyos de provincia, substituen a la classe trabayadora cumo la fhuörça revolucionaria de la xhente: nun son tan sans culotte cumo sans cool. Intós, contra que ye lo que anda esta xhente? Les fortunes de la nuöva élite spoyetarun, da quando sin merecelo enforma, ente tanto aquelhes de los sans cool deteriorarun-se. La rabia stinye-se cun lherça: pa los sans cool stan-yos baltiando la seguridá económica. Por ende la rabia & el miedu trespassen lo económico: la xhente ve a los miembros de la élite educada Sur/Costa relacionando-se ente elhos mesmos (“relacionamiento selectivo”), abraçando una identidá globalizada, affirmando la suâ superioridá moral, animando los sous stratos favorecidos prioritarios quando arresalten characterístiques tales que ethnia & orientaçon sexual cumo identidahes de “Communidá” exclusives. Los sans cool intienden que tanto l divorcio de la élite cumo l nacimiento de nuövos collectivos favorecidos, apparentemente atropando adiudes, aflrouxa la suâ revindicaçon de prebendes, al in par que la suâ necessidá de sofhitu spoxiga. Effectiva – & pragmaticamente – estes trés preoccupaçones de los sans cool son l appuösta que incaren los nuössos mandatarios.

Primeiro, crecimento cun xhusticia. Intamo cun issi campu griesca tradiçonal ente sinistra & dreitscha, tributaçon. La griesca convencional consistiera n como de fhuörte tenríen de tributar aquelhos cun rendimientos altos. La fiscalidá ye importante, non obstante esta nun ye la question.

Nel futuro, la tributaçon habrá fhaer distincçones basades ménos in quanto denheiro se tien fheitscho, & mas in como se tien fheitscho. Ruchir Sharma ãpunctalo n The Rise and Fall of Nations al simplemente mira’ les listes billionarios & comparando, pays por pays, quanta xhente fhixzo la suâ fortuna de la innovaçon cun aquelho que lo fhixzo de la capta rendes. Nes naçones bien exitoses lo primeiro predomina; nes sociedahes dysgubernades son los buscones de rendes los que xorrecen. Sí que ansí la complexidá creciente de les nuösses economíes apportou nuöves possibilidahes de rendes. A delhes rules puxen-les alhende l sou Poder effectivu d’asignar recursos sin regulaçon nuöva, recalque habil fheitschu por Raghuram Rajan & Luigi Zingales in Saving Capitalism from the Capitalists. Por responder a la complexidá, les taxes tienen que se tornar de contextu specíficu n cuöntes de rendimiento specífico. La nuöva maniobra será taxa’ les bolses de rendes.

Fhonte:

http://www.the-tls.co.uk/articles/public/how-to-save-capitalism

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