Cumo salva’l Capitalismo de si

In Future of Socialism Anthony Crossland re-impobinou la ezquierda del Marxismo a la Social-Democracia. Scripto n 1956, abarruntou no que se tornaría la philosophía europea dominante. La Social-Democracia resolvîu cun gloria los grandes problemas de la dómina; pero problemas nuevos tienen de magar appaecido, polo que esta nun tien agora una narrativa de credibilidá, ou una soluçon creíble. La Social-Democracia anda agora n ruines, el sou fhatau de polítiques refutades pol eleitorau. El sou splendor fhoi l trente glorieuses, 1945 – 75, pero, cumo Marc Levinson relata n An Extraordinary Time, los spléndidos rendimientos d’aquelha nun son a attribuyise d’officio a sbilhes de bona política económica. In cuentes d’esso, cambios téchnicos fortuitos & coyunctures structurales a favor d’excepçon coincidierun elevando los patrones de vida occidentales. In circumstancies bien differentes de les de wey, retornando al keinesianismo & a la tributaçon redistributiva de la Social-Democracia de los anhos 1960 ye improbable restaura’l eden. El lhibru de Levinson, que trunya scontra la triste historia de la mala administraçon económica ta 1990, ye un antídotu valiosu contra toles doutrines económiques sofhitades cun passion. Levinson insenya-nos que l “afine” keynesianu de la demanda fhoi abandonau por una bona razon; sí que ansí la suâ substituçon por cortes d’impuestos pa ricos & l infoque no monetario nun salierun meyor. Pa aquelhos bien dispuestos, recommiendo combinar esti studio cun un trabayu brilhante de Paul Romer the Trouble with Macroeconomics (disponible gratuitamente na Rede), que abrasa los últimos 25 anhos de theoría macroeconómica. lheyendo estos dous xhunctos rescampla que dala theoría económica prestosa restaurará la bayura massiva.

Ente tanto, los únicos “ruptidos” contemporaneos de la ezquierda son marxismo de sparaban. Na década anterior a la derrota l communismo, hôubo una rabaseira lhibros preveyendo la derrota l capitalismo, & los recuerdos tenran-se evidentemente ya aflrouxaho abondo cumo pa sofhitar un renacimiento. L avangarda dogmática atopará How Will Capitalism End? de Wolfgang Streeck inflau & pretenciosu a sgaya, ente tanto a los fatos útiles incamiento Four Futures: Life after Capitalism de Peter Frase, tan prestosamente inspirador. Si valoraes estos lhibros, será a presta-vos tamien, por dizir daqué, Harry Potter. Sí que ansí, ente que l capitalismo al cabu cinca electoralmente victorioso & philosophicamente n sin rival seriu, el sou resultau tornou-se manifiestamente insatisfactoriu. El sou nucleu referencial de meyora constante l patron de vida universal nublrou-se enforma: la mayoría spera agora que los fhiyos tengan una vida mas ruina que la propria. Ye hora de “the Future of Capitalism”. Infelizmente, indagora nun se scribîu cun éxitu tal lhibru. Cumo elhi falta, vou tentar de teixer daqué partiendo de los fhilos de les recientes contribuçones n esti campu.

Lo que surde nun será una nueva doutrina. Si Levinson nun vos ye a convencer, probai The Fix de Jonathan Tepperman. El títulu refier-se non al nuessu ingedeyu actual, ma a diez studios d’exemplos de cumo delhos caudielhos políticos transformáran na realidá situaçones pa meyor. Tepperman geta la fórmula cun la que estos remediáran problemas graves. Los casos son valiosos por si mesmos: abondos mandatarios podríen deprehender cumo Lee Kwan Yew expulsou la corrupçon de Singapur, cumo Pierre Trudeau disarmou l separatismo quebecois, & de cumo Paul Kagame arrefhixzo identidaes culturales in Rwanda. Si que ansì pa los fines presentes ye la conclusion de Tepperman la que val: evitai l dogma; apunctai soluçones pragmátiques pa los problemas centrales, afhazéi-vos conforme avancedes, pero ponéi-vos tan firmes cumo fhuere necessario. Un futuro viable pal capitalismo trespassará tola doutrinaria l sieglo XX: scaeicéi ezquierda contra dreitscha, deixai a parte la zuna de la moralizaçon presumptuosa & intamai cun los problemas. Cumo Tepperman argumenta, los mandatarios que apanyarun cun rigor esta postura infrentarun-se d’intamu cun fhuertes crítiques. El pragmatismo garante offender a ideólogos de toda mena & que son los que dominen los medios. Una identidá situando-se “a la manzorga” tien sido una maneira ruina de sentise moralmente superior; una identidá situando-se “a la dreitscha” tien sido una fhorma ruina de sentise intelectualmente superior. Bien venidos al pragmatismo: el centro duro.

Los nuevos problemas que l pragmatismo tien falta iguar manifiesten-se cun la nueva roxura contra les elites. La base social de la roxura ye territorial, educacional & moral. Son les comarques que se rebelen contra les mega-agglomeraçones: norte d’Anglaterra contra Londres & el Sur, el Centro contra les Costes. Son los que menos formaçon tienen rebelando-se contra los que mas educaçon tienen. Ye la lhuîtscha de los “vou-tirando” rebelando-se contra los irresponsables. Los ignorantes, coveyos de provincia, substituyen a la classe trabayadora cumo fhuerça revolucionaria na xhente: nun son tanto los sans culotte cumo los sans cool. Intós, contra que ye lo que anda esta xhente? Les fortunes de la nueva elite spoyetarun, da quando sin merecelo enforma, ente tanto aquelhes de los sans cool deteriorarun-se. La rabia tinye-se de lherça: pa los sans cool anden-yos baltiando la seguridá económica. Pero la rabia & el mieu trespassen lo económico: la xhente ve a los miembros de la elite educada Sur/Costa relacionando-se ente elhos mesmos (“relacionamiento selectivo”) & abraçando una identidá globalizada, affirmando la suâ superioridá moral, animando les suês capes prioritaries favorecides cul aciu de resaltar characterístiques tales cumo ethnia & orientaçon sexual cumo identidaes de “Communidá” exclusives. Los sans cool intienden que tanto l divorcio de la elite cumo l nacimiento de los nuevos collectivos favorecidos, apparentemente atropando adiudes, aflrouxa la suâ revindicaçon de prebendes, al in par la suâ necessidá de sofhitu spoxiga. Effectiva – & pragmaticamente – estes trés preoccupaçones de los sans cool son el retu incarau polos nuessos mandatarios.

Primeiro, crecimento cun xhusticia. Intamo cun essi campu griesca tradiçonal ente ezquierda & dreitscha, tributaçon. La griesca convencional consistiera n quan fhuerte han tributar aquelhos cun rendimientos altos. La fiscalidá ye importante, pero ye la question falsa.

In futuro, la tributaçon debrá fhaer distincçones cun base menos in cumo se tien fheitscho denheiro abondo, & mas in cumo fhoi fheitscho. Ruchir Sharma destaca-lo n The Rise and Fall of Nations cun simplemente mira’ les lhistes billionarios & comparando, pais por pais, quantes persones fhexzierun les suês fortunes de la innovaçon cun aquelhes que les fhexzieran de la capta rentes. In naçones bien exitoses lo primeiro predomina; nes sociedaes mal gubernades son los buscones de rentes los que xorrecen. Pero la complexidá creciente de les nuesses economíes aportou nueves possibilidaes de rentes. Delhos mercaus ven-se imburriaus aculhá l sou Poder effectivu pa assignar recursos in sin regulaçon nueva, recalque habil fheitschu por Raghuram Rajan & Luigi Zingales in Saving Capitalism from the Capitalists. In respuesta a la complexidá, les taxes han tornase de contextu specíficu n cuentes de rendimiento specífico. La nueva maniobra será taxa’ les bolses de rentes.

Fhonte:

http://www.the-tls.co.uk/articles/public/how-to-save-capitali

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